Bra trolleritrick
Det här var ett roligt sätt att hjälpa till på...
Om jag visste hur det fungerade skulle jag kasta mig ut på stan och sätta igång bums… :)
Ha, coolt!
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Åh, mannens underbara tandlösa skratt värmde i hela kroppen.
Vilket trolleri😉
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.
Fantastiskt. 🙂
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Gud vad häftigt!

WOW😮
Hmm är det någon som vet hur man gör?
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
#5: Jag har ingen aning. Jag vill ju gärna tro att killen har haft chans att fiffla med kaffemuggen i förskott, exempelvis inne på kaféet.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Vilket fint trolleritrick.
Titta på killens hand när han placerar den under muggen. :)
Det ser ju ut som om han skjuter upp botten och då får upp mynten, som inte syntes när så mycket vätska täckte dem.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Han gjorde en man väldigt lycklig, med sitt trolleri. Fint gjort.

Det är ett fantastiskt trick, men mannens reaktion gör hela klippet. Han blir så glad!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag förstår inte vad det här "tricket" går ut på?
Är det att skoja med eller driva med hemlösa?
I vilket fall som helst av de två så tycker jag personligen verkligen ändå inte är kul, bara att det är väldigt plumt.
Hur tusan han sedan gör är en helt annan historia.
Att driva med hemlösa på det här sättet blir enbart ändå bara plumt!
Roligt eller humoristiskt är det i varje fall "inte"!
Det måste väl finnas annat man kan skämta om med sina trolleritrick.
Till exempel det här med Häckner:
http://www.youtube.com/watch?v=0Z-AaV-lWMY
Bästa hälsningar,
Bertil
#11 Det kanske inte var för att skämta, kanske bara för att göra andra glada?
@#12
Kan man inte göra människor glada på annat sätt istället för att "skämta" om hemlösa????
http://www.youtube.com/watch?v=PJaDkP824aw
Bästa hälsningar,
Bertil

Jag upplever det inte alls som ett hån mot hemlösa eller att man skulle roa sig på deras bekostnad.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.
WYSIWYG
Bästa hälsningar,
Bertil

#15 ???
/Maria
Ur Lille Prinsen.
What you se is what you get.
Här får man Carl Einar Häckner:
http://www.youtube.com/watch?v=EsFQR2Aj0T0
Bästa hälsningar,
Bertil
Btw, för de som inte vet så är en "Bandana" är en snusnäsduk på svenska.
Bästa hälsningar,
Bertil

Carl Einar blir man alltid glad av😃
/Maria
Ur Lille Prinsen.
Visst blir man #19.
Jag personligen har hållit på med trolleri sedan jag var 12 år gammal och håller på med det än idag 61 år gammal.
Trolleri skall underhålla åskådarna och Carl Einar är en av mina absoluta favoriter.
Han är helt annorlunda än alla andra.
Visst så har han "sitt eget sätt" som ibland eller oftast kan upplevas annorlunda.
Dock så har han alltid en enorm respekt inför de som tittar på honom och han driver aldrig med någon grupp av männsikor eller gör sig själv rolig på deras bekostnad.
Med alla de som han "drar upp på scenen" så skall det alltid vara de som får de största applåderna.
Det är just det som är Carl Einars signum:
http://www.youtube.com/watch?v=jN90ScZFQJ8
Bästa hälsningar,
Bertil
#11 Att det alltid ska finnas människor som dig… GUD!!!

#11 Bertil
Om du tycker att han är rolig på uteliggarens bekostnad så får det stå för dig. Jag tycker inte det.
Carl-Einar gillar jag också. Postade rentav ett inlägg i höstas med samma film som du också länkat till… :)
// Staffan
@#22
Jag har inte någonstans här på tråden skrivit att han är rolig utan helt tvärtom att han försöker göra sig rolig eller åtminstone att han försöker göra ett "trick" på uteliggarnas/hemlösas bekostnad.
Det enda som jag har skrivit men som tydligen du missförstår är det här och nu klistar jag in:
Jag förstår inte vad det här "tricket" går ut på? Är det att skoja med eller driva med hemlösa?
Carl Einar och andra liknande trollkarlar kan dock skämta utan att för den skull plumpa de åskådare som han/de tar upp för att medverka i tricket.
Som jag skrev här ovan så är Både Carl Einar övriga magiker noga med att de åskådare som deltar i tricket inte skall eller får på något som helst sätt framstå på ett vare sig plumt eller annat negativt sätt
Bästa Staffan, jag har inte heller gett någon som helst recension på tricket i sig.
Det skulle jag inte heller kunna göra eftersom jag ganska snart som jag börjat titta stängde ner eländet när jag såg att skulle handla om en hemlös (tiggare eller vad man nu vill kalla det) som fick sin "mugg" fylld med pengar som genom ett magiskt trollslag.
Tricket i sig är säkert riktigt bra och framfört på ett helt annat sätt så skulle jag säkert njuta av att titta på det.
Själv så är jag 61:år gammal och har gillat trolleri/magi ända sedan jag var 12 år gammal och själv började syssla med det.
Vi trollkarlar har dock en "hederskodex" och det är att aldrig någonsin utlämna någon grupp av människor på ett sätt som kan anses stötande.
I det här fallet så ansåg jag just den "här presentationen" åtminstone i mina ögon vara stötande varvid jag då hellre stängde ner klippet.
Carl Einar kan vara verka hur obscen som han någonsin kan i sina bästa eller sämsta trick och stunder men däremot så har han alltid en otrolig medmänsklig känsla/förståelse/älskvärdhet inför de människor som han tar upp på scen för att medverka i tricket/trolleriakten.
En stor inte enbart magiker utan också skådespelare och människa.
Skall man "häckla" någon så skall man "häckla sig själv".
Fy satan så bra han är här på bifogade klipp, de få trick som han gör på slutet är iofs ganska enkla att göra.
Här pratar jag om framförandet där orden blir lika magiska som julen i sig självt är magisk vilken jul man nu än firar och var man nu än firar den och med vilka man än firar den.
http://www.youtube.com/watch?v=fM-6WRyG91c
Bästa hälsningar,
Bertil

Trolleriet är fejk precis som det mesta på youtube!
@#24
I de allra bästa av fallen så är trolleri "underhållning" och det är precis så som de flesta magikerna försöka att göra det.
En underhållning som kan roa och har den då också en förmåga att förbrylla så är underhållningen i sig så är den då perfekt.
Tänk när en magiker kan både underhålla och kanske också på sin höjd förbrylla en publik.
Kan man nu inte förbrylla en publik så räcker det väldigt långt med att kunna underhålla en publik i vilken form man nu än underhåller dem.
http://www.youtube.com/watch?v=PJaDkP824aw
Ingen magiker påstår någonsin att de trick som de gör är verklighet eller på något sätt är annat än just "trick" i egenskap av att underhålla en publik.
Varken mer eller mindre. Den tid då en "trollkarl" kunde påstå utföra ren verklig magi tillhör 1800-talet eller till och med 1700-talet.
Numera så är det en ren form av underhållning, varken mer eller mindre och det finns inte en enda magiker i det här landet som inte påstår annat än att hen utövar en ren underhållningsform i syftet att roa och kan hen därmed också på något sätt åtminstone lite mystifiera publiken så är det enbart en extra bonus.
Dock så finns det ingen som helst magiker som påstår att hen kan utföra annat än rena trolleritricks.
Sedan så kan hen utföra dem mer eller mindre bra.
Bästa hälsningar,
Bertil

#23 Bertil
Point made. Jag förstår hur du tänker och tycker att det är fint.
Hur som helst, just det du tar upp ser jag själv som viktigt i all underhållning, inte bara i trolleriföreställningar. Det är en viktig anledning till att det finns en hel del humor som jag verkligen inte uppskattar. Till exempel brukar jag hamna på kollisionskurs med många när jag säger att jag inte alls tycker om "Torsk på Talinn" just av anledningen att man skämtar/driver med folk som jag tror kan känna sig träffade och må rätt ganska dåligt av "underhållningen."
Hela stand-up-scenen är också rätt dålig av den anledningen.
Well, det går inte att posta någonting utan att det stör någon så det har jag lärt mig att leva med. Om jag skulle censurera allt som någon kan tänkas irritera/kränka/störa/etc så skulle jag inte posta något alls.
Carl-Einar får du gärna fortsätta hylla. Jag är ett av hans största fans och ser honom live så ofta jag kan.
// Staffan

Förstår inte hur en tråd om något så fint som en ung kille "trollar" fram en hel liten förmögenhet till en hemlös som blir så otroligt GLAD över vad pojken gör, kan spåra ur och börja handla om Carl-Einar!
Jag ser inget i klippet som skulle vara häcklande/kränkande eller på något vis negativt. Den hemlöse mannens glädje tycker jag är bevis nog. ❤️
#27 Ketang.
Fattiga människor i USA blir också glada när Ophra Winfrey tar med dem i ett av sina program och på nåder ger dem ett helt nytt hus, helt ny bil mm mm.
Typiskt USA.
Bästa hälsningar,
Bertil

Kan du vara vänlig och förklara vad Oprah har å göra med detta klippet? Det är inte ens filmat i USA ;-)
#29 Ketang.
Jag tittade inte ens färdigt på klippet så jag vet inte var i världen det är inspelat.
Blev så dåligt (illa) berörd bara när jag såg att det var en hemlös som skulle få "allmosor" genom att få sin bägare fylld med pengar.
Vad det gäller Oprah så brukar hon också ge "allmosor" till fattiga ofta färgade människor som får ett helt nytt hus och en helt ny bil av henne eller rättare sagt av annonsörerna i programmen.
Dessutom så skriver Staffan i sin rubrik att "det här var ett roligt sätt att hjälpa till på.
Roligt för VEM undrade jag då?
När jag nu tidigare skrev "färgade" så missförstå mig inte.
Min förre detta hustru var från Uganda och även om vi är skilda så åker vi gemensamt dit runt en gång per år.
Kanske därför också med insikt i hur människor som har det svårt måste ta emot "allmosor" från trollkarlar och Oprah med flera.
Nog pratat nu, jag skriver inte en enda till rad här, du förstår ju eller vill inte förstå vad jag menar i vilket fall som helst.
Bästa och fina hälsningar,
Bertil
#30 Jämför du Oprah med en vanlig polsk tonåring ?
#31 Polsk tonåring???????
Har du läst en enda rad????
Slutligen, så om det hade varit Bill Gates eller någon annan potentar som suttit med ett glas whiskey eller annat så skulle jag kanske eventuellt tycka att det var ett kul och bra trick.
Ett whiskeyglas som fylldes med pengar hade troligtvis varit mindre än de pengar som han betalar i dricks för att få sin whiskey serverad.
Om det hade varit ett svart underbetalt tjänstehjon som serverat whiskeyglaset som sedan blev fyllt med pengar så hade inte det heller varit mer underhållande.
Jag vet inte hur gammal du är #31, själv så är jag 61 år och har trollat sedan jag var 12 och jag har mina principer även om andra som många här på tråden inte kan förstå dem.
Nåväl #31, du kommer säkert också att bli vuxen när tiden väl har sin gång och då kanske du skulle/kommer att förstå lite bättre vad jag skriver om
Bästa hälsningar,
Bertil

#32 Hade inte du lämnat tråden😉
Jag har alltid varit av den åsikten att man respekterar varandra oavsett ålder. Ålder har ingenting med detta att göra.
Att du är 61 och har trollat sen du var 12 är helt ovidkommande.
/Maria
Ur Lille Prinsen.
@# bumbleeb/Maria
Glömde det där med att trycka på den där knappen att inte längre abonnera på inlägg.
Visst skall man respektera åsikter oavsett ålder på de som skriver.
Jag respekterar åsikterna som min yngsta 23-årige som har precis som jag respekterar åsikterna som min äldsta nu 42 årige son har.
Det fina med de två grabbarma är att de också respekterar de åsikter som deras gamla pappa har.
En sak vet de båda med bestämdhet att ingen av dem har trollat i sitt liv men att deras Pappa har gjort det sedan han (jag) var 12 och därmed så förutsätter de båda att jag vet lite mer om trolleri än de båda vet eftersom de aldrig har hållit på med det.
Gudarna skall veta att jag försökte få de båda intresserade när de var små men det låg det liksom inte i deras intresse och dom båda utvecklade sina egna intressen.
Den yngsta (Alexander) har jobbat med mobiltelefoner ända sedan han var 15 och numera säljer han komplicerade telefonväxelsystem till företag.
Min äldsta (Peter) är målare och har varit så sedan han slutade måleriutbildningen på gymnasiet.
Om nu Alexander börjar tala med mig om telefonväxelsystem och Peter börjar och tala om olika måleritekniker så vet jag ju att det är deras yrke och specialkompetens så inte tusan ger jag mig in i några diskussioner om det.
Om jag däremot börjar att tala om trolleri så vet de båda att det här är en sak som Pappa kan och inte tusan ger dom sig då in i några diskussioner med mig om det.
Pratar gör vi naturligtvis om både mobiltelefoner, telefonväxelsystem och måleri men där vet jag att det är DOM som kan bäst precis som dom vet att jag kan en hel del om trolleri.
Bästa hälsningar,
Bertil

#34 Nu var det väl inte trolleri och det praktiska utförandet som vi pratade om eller?
Det var väl snarare att du ansåg det kränkande för den hemlöse och då spelar det ingen roll om du så trollat på BB.
/Maria
Ur Lille Prinsen.

Jag säger då det…. :-\