Annons:
Etikettallmänt
Läst 5073 ggr
Staffan
2017-05-04, 12:01

Bitcoin

För många är fortfarande Bitcoin och digitala valutor någonting som känns mystiskt och läskigt. Som det ser ut just nu rör sig dock världen i den riktningen och det skulle kunna vara så att det är en utveckling som kommer fortsätta.

Vad tror ni? Kommer vi i framtiden att använda Bitcoin eller någon annan digital valuta eller är det bara en fluga? ;-)

// Staffan

Annons:
[Outlawly]
2017-05-04, 14:45

Det är väldigt intressant!
1 Bitcoin är värd över 13000 sek. Det kommer nog bli mer och mer aktuellt.

Huygens
2017-05-04, 15:49

Tulpanlökar.

Administrerade av Illuminati.

Staffan
2017-05-05, 10:06

#2 Huygens

Administrerade av Illuminati? Hur kommer det sig att du tror det?

// Staffan

Huygens
2017-05-05, 17:06

Hur ska jag förklara?

Nätet har ju uppgifter om Illuminati och den som letar finner nog bättre förklaringar än mina svar.

Kortvarianten:

Vår tillvaro styrs eller står åtminstone under starkt inflytande av varelser som inte är mänskliga och som har styrt mänskligheten under mycket lång tid. Det är av central betydelse för dessa varelser att dom inte upptäcks. Varelsernas vill att deras existens ska förbli okänd hos den stora allmänheten.

Varelserna kan inte ta fysisk form i vår värld, utan styr genom att ta kontroll över nyckelpersoner, som i sin tur styr frontfigurer; politiker, industriledare, diktatorer m fl. Varelsernas målsättning är oklar och deras aktiviter misslyckas ibland.

Ifall tanken på ickefysiska varelser är svår, kan man istället tänka sej att extremt rika personer samarbetar? Finns det en möjlighet att dom hysteriskt rika familjerna skulle vilja samarbeta över tusentals år? Visst finns det krig, men ändå? Kan man tänka sej att multimiljardärfamiljer, industrimagnater, bankägarfamiljerna, massmediaägarna, militärledare osv, samarbetar världen över? Kort sagt kan man tänka sej existensen av en Illuminati?

Indikationer på att Bitcoin kontrolleras av en välorganiserad central makt:

- Banker
- Globalt
- Komplicerat
- Fantasiperson
- Zuckerberg-/Musk-klon
- Tulpanlökar/Pyramidspel
- Ursprung okänt
- Skuldfri krasch
- Wikipediagödsling
- Kraschkonstruerad kod
- Finansierar CIAs droghandel

Internationella banker är kontrollerade av dom rika familjerna. USAs riksbank sedan år 1913, FED, är privatägd och den fullständiga listan över ägare är hemlig. För att Bitcoin skulle fungera globalt krävdes internationella privatägda banker; valutakonverterare.

Bitcoin blev snabbt global, utan någon känd avsändare, vilket är en stark indikation på dold central världsomspännande kontroll. Det finns andra exempel på företeelser som kan vara Illuminatikontrollerade; Anonymous (mål och ursprung okänt), Uber (hela (?) världen på kort tid), psyop clownedpidemin (global från USA till Australien över Europa på nolltid).

Global, på samma gång över hela världen, utan kända upphovsperson(er), då är företeelsen troligen skapad av välorganiserade mäktiga krafter som arbetar i skuggorna.

.

Bitcoin är komplicerat och bygger på svårförstådda matematiska metoder. Det saknas troligen bevis för att Bitcoin inte kan knäckas kodmässigt. Vi har t ex MD5 som ett tag var en betrodd kryptering, men som idag helt upphört anses vara ett säkerhetsskydd, då kollisioner kan skapas av den kunnige. Bitcoin är för komplicerat för att en vettig person ska lita på det och tillräckligt komplicerat för att en organisation med stora resurser kan knäcka koden.

Jag har svårt att tro att en grupp frivilliga japaner (?) på sin fritid kunnat skapa Bitcoin och sedan få global genomslagskraft. Däremot är det idag känt genom Wikileaks att CIA släppt 1000-tals CIA-tillverkade datavirus på kinesiska hackersajter och det gör det därför möjligt att även avsändaren till Bitcoins källkod är en säkerhetsorganisation styrd av Illuminati.

.

Bitcoins påstådda skapare är en fantasifigur, likt Lost-seriens Alvar Hanso. Ett påhitt. Hollywood står under starkt inflytande från USAs militär. Det är möjligt att Pentagon kontrakterat manusförfattare som skapat sagofiguren för att göra Bitcoin mer trovärdig.

Ett annat exempel på ett Hollywooduppdrag är V for Vendetta, populariseringen av Guy Fawkes-masker, med syfte att legitimera det nyss nämnda Anonymous.

.

Industrivärlden har flera kända frontfigurer som troligen skapats av och med Illuminatipengar samt med moderna MKULTRA-metoder. I vissa fall är frontfiguren kanske införstådd med sin roll och i andra fall är figuren aningslös pga hård MKULTRA-kontroll. Tänk Zuckerberg och Musk.

Bitcoin fick en egen frontfigur ganska snart efter att fantasifiguren försvann ur sagan. Den nya frontfiguren var USA-medborgare, vilket troligen passade Illuminatis agenda.

.

Bitcoins oklara ursprung avger dåliga vibarationer.

Det är oklart hur Bitcoin ökar i värde annat än genom att det är ont om Bitcoins och folk växlar till sej fler bitcoins med nationella valutor. Som alla pyramidspel kan det krascha. Illuminati lurade folk att köpa tulpanlökar för dyra pengar en gång i tiden.

Mitt intryck är att Bitcoin är konstruerad för att krascha, för att förstöra värden. Bitcoins har försvunnit, stulits. Tjuvarna är spårlöst borta. Bitcoinbanker som hanterat bitcoins för miljarder kr har gått omkull. CIAs virus, CIAs malware och NSAs trojaner kan troligen stjäla bitcoins från aningslösa ägare. Ett ordspråk säger att en klok person förbereder sej vid första tecknet i skyn.

Hur kan en "påhittad" valuta som förlorat miljarder, alls återhämta sej och dessutom återhämta sej snabbt? Hur kan Bitcoins stölder vara utan spår efter tjuvarna? Enda rimliga förklaringen är att någon okänd aktör mörkar bristerna, fortsätter pumpa in nationell valutor i systemet och stöder Bitcoin på olika sätt. Nästan garanterat någon som har en dold agenda.

.

Wikipedias "neutrala" sida om Bitcoin gör reklam för agendan utan att riktigt tala om hur den fungerar och vad som driver "växlingskontoren". Farorna med Bitcoin hanteras på ett akademiskt och grumligt sätt. Det finns få iakttagelser i Wikipedia att Bitcoin kan styras av varelser som knappast vill mänskligheten väl.

Kontrollmekanismer kring vem som styr dom olika organisationerna runt Bitcoin är oklara. Även väletablerade organisationer som har kontrollmekanismer utsätts för kriminalitet. Vi har exempel i Sverige där Röda Korset/Rädda Barnen tagits över av ekonomiska brottslingar och länsats på pengar eller gett orimligt höga arvoden. Vi har stölderna i Panaxia där Ekobrottsmyndigheten ej gick på åtal pga höggradig inkompetens eller enligt politisk överenskommelse.

Om ekonomiska brottslingar tar över någon eller flera av Bitcoinorganisationerna uppstår ett ypperligt tillfälle för Illuminati att iscensätta en falskflaggekrasch. Skulden kan därefter idealiskt läggas på kinesiska/ryska/nordkoreanska/indiska hackare.

Dom Illuminatimedlemmar som verkligen satt upp Bitcoin för att krascha, kommer klara sej utan skuld. Bitcoin kan vara ett av många redskap för att försätta världen i ett instabilt tillstånd, där en lätt knuff kan välta hela samhällssystem. I Sverige har storföretagen tillåtits skapa "räntesnurror", vi har kollapsen av Postnord, systematiskt ledningssabotaget mot svensk Polis och errosionen av svensk sjukvård, som bidrar till ett instabilt samhällstillstånd.

.

Bitcoin har använts för att finansiera droghandel, som i USA ytterst organiseras av CIA. Heroin och kokain flygs in eller tas över Mexicos gräns, troligen behjälpta av DEA. CIA-agenter distribuerar sedan drogerna till Crips, Bloods och andra grupper. Samtidigt känner mycket av fotfolket i CIA/DEA inte till den egna droghandlen och måste förmås att tro på reglerna, som uppställts av ledare, som inte följer sina egna regler.

Historisk bakgrunden kring CIAs handel med kokain och heroin, kan hittas i äldre dokumentärer, t ex kokainhandeln i Florida på 1970-talet och kring den sk Iran-Contrasskandalen på 1980-talet där kokain/heroin distribuerades under guvernör Bill Clinton genom flygplatsen i Mena, Arkansas och kanske långt in på 1990-talet. Clinton blev senare USAs president.

Huygens
2017-05-06, 18:46

Om det nu är så att blockkedjan fördubblas varje år, vad händer efter år 2023, när den inte längre får plats på en vanlig hårddisk?

Vem kontrollerar den efter år 2027 och verifierar dess konsistens?

Florrpan
2017-05-07, 16:46

Frågar man Huygenes så styrs allt av Illuminati eller Aliens, eller så anser han att båda dessa två är samma sak.

Med Huygens logik så uppfanns valuta av Illuminati för flera tusen år sedan.

Annons:
Huygens
2017-05-07, 17:39

dispatch 1035

Florrpan
2017-05-07, 18:03

#7 Jag är lite rostig med kodord. Gott försök iaf!

72mm
2017-11-19, 20:01

När jag först hörde talas om Bitcoin och skulle försöka förstå mig på vad det var insåg jag att jag inte hade grundkunskaperna för att kunna klassificera fenomenet. Vet man inte hur begreppen pengar, valuta och betalmedel definieras och relaterar till varandra är det givetvis en helt omöjlig uppgift. 

Den stora förvirringen över Bitcoin är enl. mig tredelad; 

1.  Bristande grundförståelse - ekonomisk utbildning verkar konstigt nog inte hjälpa så mycket, ekonomiska "experter" har lika fel och rätt som alla andra. 
  2. Det faktum att Bitcoin inte enkelt låter sig förklaras med generalisering, dvs det är inte som någonting annat, mer känt. Bitcoin är på många avgörande sätt helt nytt. 
  3. Föreställningen att Bitcoin bäst förklaras som en valuta. En valuta måste fungera som betalmedel och även om Bitcoin lanserades som ett "p2p payment-system" och (tyvärr) innehåller ordet "coin" i själva namnet så kommer systemet i sin grundform aldrig att primärt fungera som en valuta. 

Vill man förstå sig på vad Bitcoin är tycker jag man istället ska utgå från definitionen av pengar och kika på vilka funktioner som listas.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Huygens
2017-12-22, 18:31

Kan någon förklara varför bitcoin kollapsar? SVT

Staffan
2017-12-22, 23:38

Med tanke på att den just nu är upp 900 procent sedan jag postade inlägget så tycker jag ordvalet "kollapsar" är ganska roligt… ;)

// Staffan

72mm
2017-12-25, 20:45

#10 Bitcoins pris har historiskt sett alltid betett sig precis som det gör nu, det korrigerar ibland extremt kraftigt nedåt (som t.ex. nu med 40%).  Så "kollaps" är fel ord. 

Om frågan var varför marknaden just nu bestämde sig för att bitcoin inte längre var värda $19.000 utan bara $14.000 så är din gissning lika god som någons annan. Det har hänt väldigt mycket de senaste månaderna, Bitcoin har figurerat i amerikansk media nått alldeles fantastiskt mycket och folk har börjat snacka, och köpa. Priset gick från $10k till $20k på mycket kort tid. Marknaden blev väl orolig och började sälja, det är ju så marknader fungerar. 

Mycket tyder dock på att institutionella pengar är på väg in, och du gillar ju konspirationsteorier, så varför inte bara tro att det är WallStreet som trycker ner kursen lite för att själva kunna fynda lagom till nya året?  😃

Huygens
2018-01-07, 10:53

Hur påverkar Spectre (wiki) säkerheten kring bitcoin?

Annons:
72mm
2018-01-07, 15:21

#13 Kan Spectre/Meltdown användas för att komma över annars hemlig information kan man givetvis, rent hypotetiskt, använda det för att komma över privata nycklar till Bitcoin och andra digitala valutor också. 

Förutsättningen är dock att nycklarna lagras i digital form på en enhet som är påverkad av buggen.   

Rent praktiskt så gäller väl det som alltid gäller, se till att uppdatera operativsystem, installera inte program/mjukvara från källor som du inte absolut litar på och klicka inte på onödiga/okända länkar i mejl. 

Har man en större mängd bitcoin så kan man ju alltid undvika att lagra de privata nycklarna på datorer/telefoner överhuvudtaget.

Huygens
2018-01-27, 19:28

Går det att återfå förlorade bitcoins från hackade banken Coincheck? DailyMail

72mm
2018-01-30, 13:23

#15 Är det en hypotetisk fråga? Vad har den med bitcoin att göra? 

Kan man få tillbaka förlorade pengar från en bank som brustit i säkerheten? Vem är "man"? Banken? Bankens kunder? Samhället?

Huygens
2018-02-06, 08:28

Förutom japanska Coincheck har även sydkoreanska kryptobankerna Bithumb och Yapian hackats på miljoner kr i kryptovalutor, bl a bitcoin.

Påståendet är att Nordkorea hackat kryptovalutebanker på 100-tals miljoner kr. Korea Times, 2018-02-06

Min misstanke är att NSA, CIA och Pentagon stulit kryptovalutorna i syfte att lägga skulden på Nordkorea, då 1000-tals datavirus tillverkats och spridits av CIA under många år, enligt dokument läckta av Wikileaks (tråd).

Till er som är bättre experter på bitcoin, hur kan ni vara säkra på att hackare inte stjäl alla era pengar, om avancerade teknikföretag i Japan och Sydkorea står maktlösa inför hackare och ganska enkelt länsas på sina tillgångar via epostvirus, upprepade gånger?

72mm
2018-03-09, 19:32

"Till er som är bättre experter på bitcoin, hur kan ni vara säkra på att hackare inte stjäl alla era pengar, om avancerade teknikföretag i Japan och Sydkorea står maktlösa inför hackare och ganska enkelt länsas på sina tillgångar via epostvirus, upprepade gånger?"

Därför att man inte förlorar bitcoin man själv äger, dvs har de privata nycklarna till. Det är inte bitcoin-närverket som blir hackat, det är börserna/bankerna. 

Så länge man inte har "alla sina pengar" på en bank/börs så är man säker (om man har kunskap nog att säkra sina egna nycklar vill säga). 

Det är det som är det fina med bitcoin, man behöver inte lita på att en bank ska garantera ditt kapital. Man har alltid valet att göra det själv. Du kan vara din egen bank, om du vill.

B
2021-12-16, 20:15

Jag föll för onlinemarknadsföring och lockelse med höga vinster och rikedomar. Jag blev kontaktad av en mäklare som var säker på att jag kunde tjäna några enkla pengar på krisen i Gasa och Ukraina. Jag har lagt 5K på oljan i ett par dagar och vunnit runt 3,5K. Tricket var att han matchade mina 5k med ytterligare 5k och jag var tvungen att multiplicera det med 25k. Så i princip gör de att du vinner en eller två gånger och sedan bara gör att du förlorar och får tillbaka sina pengar. Jag kontaktade banken och sa att jag blev lurad men de kunde inte behandla en återbetalning. Jag googlade på Lallroyal .org och berättade vad som hände och det var så jag fick tillbaka mina 30k. Det finns inget som heter lätta pengar! Webbplatsen var binära mål

CFIT
2021-12-19, 01:55

Älskar när folk tänker för mycket!
Det betyder att någon redan tänkt igenom allt långt innan vi ev. hamnat där.. 👍

Annons:
[Borttaget]
[Borttaget]
2023-05-26, 03:23

Inlägget är borttaget

Upp till toppen
Annons: