Annons:
Etikettallmänt
Läst 379 ggr
Staffan
2022-12-23 17:37

God Jul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var 5 grader varmt i stugan när jag kom ut för en stund sedan. Nu brinner en eld i öppna spisen som sakta sprider en torr skön värme. Om ett par timmar är det lilla huset varmt. Vattnet fungerar och har inte frusit sönder under kylan som varit. Fåglarna har fått frön så att det räcker över hela julhelgen och hoppade alldeles nyss fortfarande runt därute i rönnbärsträdet, fast mörket redan håller på att lägga sig över oss.

Tack vare sonen (Jonathan) hänger det i år färgglada lampor i ett par av träden utanför, och jag måste säga att jag tycker om det. Har under många år varit något av en minimalist som föredragit små varmvita lampor i decembermörkret, men inför ett fullbordat faktum måste jag medge att de glada färgerna skänker mig en annan slags välkommen värme.

Häromdagen när det var dags för julrim anlitade brorsan lite artificiell intelligens (OpenAI) för att få hjälp med ett rim om mintchoklad. Även det resultatet fick mig på gott humör; vi människor är fortfarande bättre på att göra poetiska julrim på svenska, som också lämnar något kvar till fantasin… :)

Jag är en låda, vackert prydd
Med fint mönster och glänsande
glans
Mitt innehåll är en godbit, som
gärna får plats
i allas mun, som vill ha choklad
Med mint.
Vad är jag?

Hoppas du får en fin julhelg!

// Staffan

  • Redigerat 2022-12-23 17:38 av Staffan
Annons:
Loris M
2022-12-23 17:42
#1

God Jul och tack för det här året! 🎄🤶🏼🎇

Al kan mycket men inte rimma, konstaterade vi också på jobbet häromdagen. Men roligt kan det bli. 😄

Sabah
2022-12-23 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God jul! 🌟❤️🎄


💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
2022-12-23 22:54
#3

God Jul!🎅

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JRSN
2022-12-24 10:18
#4

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! 😇

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Vixxen
2022-12-24 12:43
#5

Detsamma!

Niklas
2022-12-24 15:09
#6

God jul Staffan! Och god jul alla vänner på iFokus! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Christos1974
2022-12-24 20:38
#7

God Jul allihopa!!!!!

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: