Annons:
Etikettallmänt
Läst 425 ggr
Staffan
9/15/22, 3:14 PM

Groda nyheter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under många år var den enda groda jag sett skymten av medlemmen "Grodan" här på iFokus. I sommar har jag dock äntligen sett flera grodor ute i naturen vilket gjort mig glad. Hoppas att det är en trend som håller i sig. Nu är väl grodan jag fångade på bild (ovan) kanske en padda men jag tycker det är nära nog :)

// Staffan

Annons:
Maria
9/15/22, 3:35 PM
#1

Grodor är så fina.💕
Vi har massor av grodor i trädgården varje år. Vår katt älskar att ta in dem och så ofta jag varit på grodjakt inne.
Ploff ploff ploff låter det på golvet och då är det dags att agera.
Katten skadar dem inte men tycker uppenbarligen det är kul när de hoppar 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TccT
9/15/22, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Det är groda nyheter🙂 Bara dom håller sig borta från t ex vägar. Flyttade två lite sega paddtjejer från parkeringen sent i förrgår. Alltid engångshandskar, balja och hink med lock i bilen😎

Carmarino
9/15/22, 4:14 PM
#3

#0: Fin lite padda det där. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bo§e
9/15/22, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Här är vår "gårdspadda", som nu återkommit ett par år i rad…

Farwuq
9/16/22, 8:37 AM
#5

Ca 1500 meter där ifrån jag bor i Värpinge, så finns en rad stora dammar.
Jag tar ofta promenader på morgonen. I somras i mitten av juni gick jag där i gryningen.
(Jag är pensionär så jag gör vad jag vill med min tid)

Det var en sagolik kör av "Qwäk Qwäk".
Grodorna låg precis i vattenytan och försökte överträffa varandra i högljuddhet.
Helt makalös det var som änder på steroider.

Det finns ibland grodor/paddor på min koloni, men de är tysta och visar sig sällan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
K
6/3/23, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ugnproblem!?
Jag har en glödtråd spm krupit ur sin fastsättningsögla helt så att den petar in i ugnen. Kan jag trycka in den med sin hänkel igen eller går den av då?

Carmarino
6/3/23, 11:17 AM
#10

#9: Tror du får bättre svar om du ställer din fråga på Keramik iFokus istället. Det här är iFokus-bloggen.

https://keramik.ifokus.se/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Keramik iFokus - för alla oss som gillar keramik! Här träffas både erfarna keramiker och nybörjare för att byta erfarenheter och kunskaper. Välkommen du med!
Upp till toppen
Annons: