Annons:
Etikettallmänt
Läst 1747 ggr
Staffan
2013-02-28, 15:06

En solskenshistoria

Sarah Darling, hemmahörande i Kansas City, ville hjälpa den hemlöse Billy Ray Harris med lite pengar. Dock råkade Sarah av misstag också ge bort sin förlovningsring som hon tagit av sig då hon fått eksem från den. Ringen var dyrbar och smyckad med diamanter.

Billy Ray Harris

Sarah upptäckte misstaget först när hon kom hem, och blev då självklart jätteledsen. Ett par dagar senare lyckades Sarah hitta Billy och sa då: "Jag vet inte om du minns mig, men jag tror att du har något som är mig väldigt kärt." Billy svarade "Var det en ring? Ja, jag har vaktat den åt dig."

Sarah och hennes man Bill Krejci kände stor tacksamhet gentemot den ärlige men hemlöse Billy och startade därför en insamling på internet till honom. Detta var för två veckor sedan och insamlingen är redan nu uppe i fantastiska $170.000, alltså över en miljon svenska kronor.

Det här är människor och internet när vi är som bäst. Att Sarah ville hjälpa Billy som i sin tur var vänlig tillbaka och "vaktade" hennes ring belönades av tusentals andra med en gåva.

Hatten av för alla som på något sätt bidragit till den här solskenshistorien! :)

» Länk till insamlingen

// Staffan

Annons:
Maria
2013-02-28, 15:20

Sådant värmer i "hjärteroten"❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2013-02-28, 15:23

#1 bumbleboo

Verkligen, mer sånt vill vi ha… :)

// Staffan

Dierpmis
2013-02-28, 17:09

Vilken härligt berättelse!

http://erjfoto.se/

Hanna
2013-02-28, 17:19

Som jag förstod det går alla pengar till just denne hemlöse man?
Det jag kan tycka är tråkigt är att just EN person får detta när man kunnat dela upp det på flera.

Men helt klart en hjärvärmande historia.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Staffan
2013-02-28, 17:58

#4 HappyLucky

Fast det är väl ändå bättre att en människa får det bättre?

Å andra sidan läste jag i deras update:

"We talked about a lot of things related to my family's ring and the many donations. We talked about one day in the future the ring may one day be passed down to my daughter. We talked about how insanely positive all this has been. We talked about what he's planning to do with the donations. The details would be better left for later but know that he has a very solid plan and a very solid way of making it happen."

Så vem vet, den gode Billy Ray kanske tänkte dela med sig av alla gåvorna på något sätt. Han har ju trots visat på fina sidor förr… :)

// Staffan

Maria
2013-02-28, 18:42

#4 Fast varför ska andra få pengar för hans goda gärning?

Det finns med all säkerhet andra sätt att hjälpa hemlösa i Kansas City om man vill.

Detta blir kanske lite som filmen "Skicka vidare"🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Rumblebee
2013-02-28, 19:30

Vill Billy dela med sig av pengarna så är ju det jättebra. Men om han väljer att behålla allt så kan man ju inte döma honom. Fast med tanke på att han gav henne ringen tillbaka, så verkar det som att han är både vänlig och generös, så är ju möjligt att han har planer för donationen.

jenny.wikman
2013-03-14, 21:35

Härligt!!!!!!

Upp till toppen
Annons: