Tips om barnspel för iPad
Ni som har hängt på iFokus ett tag vet kanske att Johan, en av våra utvecklare, och Jesper, vår AD, är väldigt mångsidiga. Nu har de gjort ett iPad-spel för barn.
Bildtext…
Spelet heter Tiokompisar. Det är ett mattespel för barn mellan 4 och 9 år. Egentligen är det inte bara ett spel. Det är flera. Målet i spelen är att hitta talpar som tillsammans blir 10. Ett av spelen är för upp till fyra spelare. De andra kan barnen spela ensamma.
I en senare uppdatering ska man bland annat kunna hitta talpar för alla tal upp till tio.
Titta på videon här nedan där skolbarn testar Tiokompisar.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Jättebra! Har tipsat min mamma som är matematiklärare för lågstadiet, det kommer hon att uppskatta! 😃
#1: Vad kul!
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Åh det borde ha funnits när jag gick i 1:an! Roligt spel när man håller på att lära sig 😃

Vilket bra spel! Men finns det bara till ipad? Skulle vilja ha det på min android!
Finns bara till iPad. Det är iPad som är störst i skolorna, samt att Android-användarna inte verkar vilja betala för sina appar. Plus det faktum att jag som utvecklat appen inte gillar Android. :)
Nu ligger appen faktiskt på Topp 100-listan för betalappar i AppStore och Topp 20 i kategorin Utbildning. Väldigt kul!
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM

Ska tipsa denna app till mamma! Hon är lärare för en klass med ettor som håller på med 10 kamraterna just nu ^^ 🌈
#6: Tack!
Mvh // Johan
Född vid 334.00 PPM