Som i Djungelboken
Tippi Degré föddes i afrika och växte upp i ett ödsligt område utan kompisar i närheten. Det tomrummet fyllde den lilla flickan med att istället bygga en nära vänskap med många av de djur som fanns omkring henne.
Bland hennes bästisar fanns en elefant, en leopard, lejonungar, giraffer, en struts, krokodiler, en geopard och en liten zebra. Som en bonus var båda Tippis föräldrar naturfotografer vilket resulterat i att många fina stunder fångats på bild.
Se ett urval bilder här:
http://imgur.com/gallery/t6FNx
Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite Djungelboken över Tippis historia, och dessutom bli lite rörd över hur fin relationen mellan oss människor och djuren ibland kan vara.
Trevlig helg! 🙂
// Staffan

vilka underbara barndomsminnen hon kommer att ha …..

Hon ser faktiskt ut som en liten "Mowgli" på vissa bilder😉
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mmmmm… o en ronja på vissa ….

Kommer ihåg att jag lästen en kort artikel om henne i en tidning när jag var liten. Otrolig berättelser, otroliga minnen hon kommer ha med sig.
http://erjfoto.se/

Där kan man ju snacka om unik uppväxt :o Fast undrar hur det kom sig att hennes föräldrar lät henne få komma sådär nära vilda djur 😮

Blir glad när jag läser sånt här^^
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Är jag den enda som tänker på att föräldrarna är riktigt värdelösa på att skydda sitt barn?? Vilda djur är FARLIGA! Herregud jag hade hellre blivit skjuten än att låta mina (framtida) barn leka med vilda elefanter, boaormar och geparder!! 😮
Fast å andra sidan kan djuren inte vara vilda, för då hade det blivit en helt annan historia om den lilla flickan…

Dom kan mycket väl vara vilda^^ Djur ser annorlunda på barn än på vuxna.
Eftersom dom tagit bilderna antar jag att dom haft rätt bra uppsyn:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#8 De som inte är vana vid människor är ju rädda för dem. Elefanter är väldigt territoriella också, så en vild elefant skulle garanterat inte låta en främmande varelse sitta på snabeln. Och geparder, lejonmammor eller boaormar bryr sig ju knappast om det handlar om ett barn eller en vuxen människa. 😛

#9 Inte säkert faktiskt. Det beror helt på hotbilden. Ett barn är inget hot, och djur kan se skillnad på vuxna människor och barn^^
Faktiskt så bryr sig alla djur om det är barn eller inte.
Alla rovdjur dödar ju inte allt som rör sig^^ Men visst tror jag att många av dom är tama.
-Stephen Hawking
#10 Alla är ett hot för djurens ungar eller djuret själv. Hur ska de kunna veta om de är vuxna eller ej om de inte känner till människor? eller så kan barnet vara en potentiell måltid. I vilket fall som helst så tror jag ingen psykiskt frisk vuxen skulle låta sin lilla dotter leka med vilda djur.

#11 Dom gör det^^ Precis som att du som människa ser skillnad på vuxna djur och unga djur:p
Visst kan det vara det. Men rovdjur jagar inte alltid.
Jag tror det är en bra idé egentligen, hon lär ha en riktigt bra känsla för djur senare i livet och en förståelse för dom som både du och jag saknar.
-Stephen Hawking
#12 Det kan man ju knappast säga när även barn har blivit dödade av vilda djur. Nåja, vi har riktigt olika åsikter om detta. 😛

Jag tror dock inte alla bilder är äkta.. den där med strutsen känns bara fejk.