Annons:
Etikettallmänt
Läst 2219 ggr
Staffan
1/2/13, 7:45 PM

Ost

Jag hatar ost. Och jag älskar ost. Men mest hatar jag jag ost.

Fast visst är det ruggigt gott ibland? :)

Jag fixar de milda ostarna, inklusive Brie och Camenbert, och några till. Men i övrigt är det svårt måste jag erkänna. Grönmögelost? Nej tack. Blue Cheese? I don't think so. Stilton? Inte så länge jag lever! :)

Samtidigt verkar det finnas många som tycker om ost på riktigt. För ett par år sedan hade jag faktiskt gissat att någon skulle vilja starta upp Ostar iFokus, men det har inte hänt. Rätt skönt faktiskt, jag gillar ju inte ost.

Alls. Egentligen.

:-)

// Staffan

Annons:
Staffan
1/2/13, 7:46 PM
#1

…och sen har vi det där med ostbågar. *SUCK*

/s

DesK
1/2/13, 8:37 PM
#2

Staffan, nu tror jag att du har missat nått! ;) Ost är ju helt underbart! Tänk en fin Kvibille gräddädel & en vällagrad Kvibille cheddar & ett glas gott vin :p mer behövs egentligen inte för en fin kväll med vänner. Fast de däringa ostbågarna kan vi väl få slippa! ;)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

FrökenFrisk
1/2/13, 8:46 PM
#3

Jag älskar ost!

Ost.ifokus.se låter som en toppen idé! Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

MissInAction
1/2/13, 8:58 PM
#4

Haha! Tack Staffan för ett gott skratt Skrattande

Jag är nog likadan, älskar milda ostar, Västerbotten, Cheddar och Präst är väl så långt jag kan gå, och jag älskar Brie ♥ men mögel och doft av fotsvett, nej tack Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

lakrisen
1/3/13, 1:11 AM
#5

ost, korv (veggi korv då :3) och majs är halva mitt liv :D

ThreeStars
1/3/13, 3:19 AM
#6

Nä fy för ost! D:

Annons:
JonasDuregard
1/3/13, 11:16 AM
#7

#0 Glöm inte mozarella! Och halloumi. Den här artikeln behöver bilder Glad

#4 +1 för västerbotten.

Maja
1/3/13, 11:31 AM
#8

Men åh. Pepparkakor med stiltonost. Det är ju bara sååååå gott! Flört

PaaatyPalm
1/3/13, 11:36 AM
#9

Halloumi <3

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

vinteralvan
1/3/13, 12:24 PM
#10

Älskar ost. All ost.

beezus
1/3/13, 1:19 PM
#11

Jag avskyr ost. Om det inte är tunna edamer ost skivor. Då älskar jag det.

- Precis.

MissInAction
1/3/13, 1:27 PM
#12

Åh ja, mozzarella! ♥ och fetaost Skrattande
Okej, jag älskar ost, men är lite nojig med dem också!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TjockaBerta
1/3/13, 6:47 PM
#13

Jag tycker också om ost och så hatar jag ost.

Jag älskar smakrika vällagrade goda ostar och jag helt enkelt avskyr hushållsost eller andra ostar man hittar plastade i ostdisken. Alla smakar likadant dvs ingenting alls. En del är så underlagrade att de smakar filmjölk.

En riktigt lagrad och krämig Brie (de Maue) är gott men den alltid omogna Brie de Fleure avstår jag helt från. Camembert är också gott. Dessa två ostar ska helst vara opastöriserade för att komma till sin rätt.

Hårda ostar som Appenzeller och Compté är såååååå gott och det finns kittostar som smakar riktigt bra. Grönmögel av alla sorter är min och barnens måste så fort vi har fest. Det älskar alla här hos oss.

Det enda jag haft lite svårt för är getost men även där har jag hittat några som varit väldigt bra. Usch och fy för fuskfetaost. Inte värt pengarna.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[SnowMaiden]
1/3/13, 11:05 PM
#14

Ska berätta att jag inte tycker om starkare ostar jag heller.

halluomi, mosarella, herrgårdsost , hushållsost, cream cheese och brie är väldigt milda ostar och det tycker jag är gott.Skrattande

Carrolinline
1/4/13, 12:45 AM
#15

Smaken är som baken, väldigt olika :D
Gillar också bara milda ostar såå gott :D

[Loca Diaz]
1/4/13, 6:50 PM
#16

Jag gillar inte heller ost så mkt! Det enda jag "måste ha det till" är pizza och varma mackor. Brie funkar med marmelad, camenbert är gott och mozzarella i sallad. Fetaost aldrig. Svensk koost nej tack (om det inte är smält på mat). Gillar annars get och fårost från Mallorca som jag köper hem när jag hälsar på släkt (eller när dom kommer hit).

[Tilde]
1/5/13, 2:37 PM
#17

Halloumi är ju supergott! Smakar inte ens som ost! Skrattande Jag gillar mest milda ostar, men gorgonzola i såser är fantastiskt! En klassiker hemma hos mamma och pappa är lövbiff med klyftpotatis och gorgonzolasås!<3

[Tassy]
1/8/13, 6:58 PM
#18

Jag älskar ost så länge den inte är luden i granna färger! Flört

Upp till toppen
Annons: