Nyårslöften 2013?
Det närmar sig nyårsafton. Igen. Jag misstänker att fler än jag brukar ta det tillfället i akt att reflektera över livet i stort och det sätt på vilket man använder sin tid här i livet.
Personligen är jag den där svaga typen som måste få lite hjälp att göra de rätta valen längs vägen. Därför har jag det här året gjort en almenacka där varje dag innehåller ett antal "todos" som jag ska göra innan det är dags för kudden. Tandtråd är en och frukost före åtta är en annan. Plus åtta saker till. Jag tror att det kan hjälpa mig att faktiskt hålla lite bättre ordning.
Faktum är att jag har hört att det tar 21 dagar att skapa sig nya vanor. Med checklistans hjälp kanske det rentav kan bli bestående inslag i tillvaron, som det borde vara. Man kanske också skulle bygga en enkel liten "app" till telefonen där man kan få förslag på bra vanor och lägga egna punkter till listan?
Har ni några nyårslöften?
Att gissa vad 2013 kommer innehålla är svårt. Jag vet ju lite om vad som kommer hända här på iFokus men jag har också blivit gammal nog för att inte berätta om det i förväg och därmed förvandla det som känns roligt och lustfyllt till ett borde eller måste… :)
Hoppas att året som gått har varit bra och att ni får ett riktigt fint 2013!
// Staffan
Staffan, du skriver så tänkvärt och klokt. Önskar er allla ett gott nytt år!
Désirée
Afghan lives matter

Jag ska sluta äta godis………..även detta nyår. Det lovar jag varje nyår och det brukar hålla ung. fram till Påsk då det är dags för påskägg.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ja visst är detta en bra tid för reflektion och eftertanke
Alla blir så klocka vid årsskiftet! Hehe
Mina nyårslöften de senaste 6-7 åren har alla haft ett liknande tema. De har varit ganska luddiga, som att jag ska bli bättre på att ta hand om mig, prioritera mig själv osv.
Jag har bestämt att 2013 ska bli mitt bästa år någonsin! Och mitt nyårslöfte och min gåva till mig själv blir att hitta mer tid för mig, och bara mig, att bara vara och göra sådant som utvecklar mig och gör mig glad. Och då menar jag inte att hänga på Ansiktsboken eller att spela datorspel. Meditation och reflektion är exempel på sådana saker.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag kommer bli mångmiljonär, det är mitt löfte! Så det är bara för er alla att helt enkelt gilla läget :)

Tack för i år Staffan. Hoppas nästa år blir ett riktigt bra år.
>>>Malum domesticum<<<

Jag är tveksam till nyårslöften, och jag tror inte på någon app. För att man ska lyckas, krävs att målet kommer inifrån. Visst kan man få tips och idéer, men jag tror att de måste få mogna fram.
Nyårslöften kan vara bra, och man kan få stöd av vänner, men samtidigt kan ett löfte i sig vara betungande. Om någon byggde en mur kring Grand Hotel, skulle alla vilja komma ut därifrån. Litet så är det med löften för mig. För att lyckas måste jag vara fri, och veta att jag bara kämpar för min egen skull, av min egen fria vilja.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Mina nyårslöften:
* Forsätt träna styrke (hittills kört på 3 månader och är motiverad som bara den fortfarande), och få bort min "gubbmage" som ska ersättas med magrutorna :)
* Bli mer aktiv i lucid dreaming (klardröm på svenska, men jag gillar mer det engelska ordet), dvs att man är medveten om att man drömmer i en dröm. Finns att göra s.k "reality checks" där man kollar om man är vaken, genom att t.ex försöka andas när man har stängd mun och täpper igen näsan med fingrarna. Detta helst så ofta som det går, eftersom man sedan i drömmen kanske gör detta och DÅ kan man märka att man drömmer :D
Hade detta som nyårslöfte förra året, men blev i perioder att jag försökte med flertal tekniker. Men nu ska jag ta tag i detta då jag verkligen finner det intressant och kul när jag väl får resultat.
* Börja jobba eller studera
Just nu varit arbetssökande i 1,5 år efter att ha tagit studenten. Om jag inte lyckats fixa jobb tills hösten så kommer jag försöka bestämma mig vad jag ska läsa vidare till på Universitetet.

Bli mer hälsosam.
Gör saker som är roliga.
Lev i nuet.

Flytta till STHLM även om det blir husvagn eller källare!!! Tack för 2012!!
Vildrot /drömmar
Kärlek växer av att kärlek se---demokrati,värderingar ,empati!

Mina nyårslöften:
Äta ekologiskt och fairtrade
Lägga min tid på de viktigare sakerna
:)
/NeonNea
Medarbetare på Wicca iFokus