Annons:
Etikettallmänt
Läst 3104 ggr
Staffan
12/7/12, 11:40 AM

Harakiri-korv

Ni har väl hört talats om Jesper Lavin som var aktiemäklare och som sadlade om och blev korvgubbe för att få mer tid med barnen? Nu blev han en ganska ovanlig korvgubbe som ganska snart bestämde sig för att ta fram den kryddstarkaste korven i världen... :)

Innan man får köpa/äta en korv måste man skriva på ett avtal om att "man är införstådd i riskerna och äter den på egen risk". Häromdagen såg jag i en pressrelease att han skulle servera korven på Nobelfestens efterfest på KTH.

Det finns en film på Youtube där machokillen "Färjan-Håkan" ska göra ett försök att ära en av Jespers numera världsberömda korvar:

Annons:
[RadioMG]
12/7/12, 11:44 AM
#1

Jag har aldrig förstått vitsen med att göra en sådan stark korv. Det ska smaka och inte brännas.

Staffan
12/7/12, 11:53 AM
#2

#1 RadioMG

Det är nog typiskt manligt. En meningslös utmaning som är tuff och svår klara av känns nog alltid mer lockande för män än för kvinnor. Det ligger nog bjupt i vår (många mäns) DNA på något sätt… :)

// Staffan

[RadioMG]
12/7/12, 12:01 PM
#3

Jag är förvisso man.. Jag äter för att saker är gott, inte för att visa min manlighet. Den visar jag på så många andra sätt ;)

[Jimmy.L]
12/7/12, 12:27 PM
#4

Är såsen på korven som är det starka. Har några vänner som testat korven.

Staffan
12/7/12, 12:31 PM
#5

#3 Jag anade det, det var därför jag skrev "många mäns" inom parantes… ;) Jag kan sätta en hundring på att en majoritet av Jespers kunder är män. // Staffan

Maria
12/7/12, 12:56 PM
#6

Nu blev jag lite sugen på ett testa faktisktFlört

Jag skryter ju alltid om hur kryddstark mat jag klarar av men jag gissar att detta inte särskilt trevligt eller gott heller.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
VeganGeek
12/7/12, 5:08 PM
#7

Skulle aldrig testa sån korv inte ens före jag blev vegan den låter göräcklig! Jag klarar bara av väldigt, väldigt mild mat.

johan
12/7/12, 5:12 PM
#8

Också kul. Kolla skillnaden i kroppsspråk på kvinnan och mannen. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Maria
12/7/12, 5:21 PM
#9

#8 Haha, hon var ju hur cool som helst. Såg ut som hon åt från en vanlig kovkiosk förutom att hon fick torka sig i ögonen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
12/7/12, 7:36 PM
#10

Han vet iaf hur man tjänar pengar 100kr för en korv.

ks.gerbil
12/7/12, 8:03 PM
#11

hahah vitsen är att det är kul, männniskan är nyfiken och man blir lockad till att prova (de mesta blir det väl iaf)

blev faktiskt nyfiken på hur stark denna korv kan vara ändå om jag redan mår dåligt av att tänka på det xD tycker igentligen att även det minsta lilla starka är jätte stark men man blir ju lockad :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Grodan
12/8/12, 12:31 AM
#12

Vill du ha magsår? Ät en av mina korvar, bara 100 kr och du får en T-shirt också…Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fotoninja
12/8/12, 6:06 PM
#13

roligaste youtubeklippet jag sett om den korven, är när det är en som snor en korv Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: