Bredden på iFokus
Har du förstått hur brett iFokus-nätverket är? Vi hör ofta medlemmar berätta att de har varit här länge och trots det missat att det finns så många sajter.
Hur mycket känner du till om Amigurumi, Proveniens, Barf och Maine coon?
Jag har många gånger förvånats över alla intressen vi får ansökningar om att starta sajter kring. Och jag har lärt mig en del också. Nu vet jag att amigurumi är virkade mjuka djur. Ordet kommer från japanskan. Proveniens betyder ursprung och på sajten diskuterar man gamla prylar, platser och människor (släktforskning). Barf är förkortning för biologiskt anpassad rå föda och handlar om att göra egen nyttig mat till sina husdjur. Maine coon är en kattras från nordöstra USA.
Exemplen ovan valde jag för de ovanliga namnen. När man vet vad de betyder är det inte längre så konstigt. De är bara några av nästan 200 webbplatser inom iFokus-nätverket.
Om du rullar längst ner på vilken iFokus-sida som helst ser du en lista över alla aktiva sajter. Vi har delat in dem i nio grupper. Vi hoppas kunna lägga till ytterligare några grupper. Ekonomi och finans är en, geografi och historia en annan. Inom geografi och historia har vi flera sajter som skulle kunna passa. Ekonomi och finans är däremot helt nytt och där har vi inga sajter alls än.
Ett annat område där vi är tunna, är datorer och prylar. Där tycker jag att det vore roligt om vi kunde få fler sajter. Kanske en om mobiltelefoner. Inom det området händer det massor hela tiden.
Apropå mobiltelefoner finns det en reklamfilm jag tycker är fantastiskt rolig. Så enkel och dum, men jag skrattar varje gång. Håll till godo.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Kul reklam
//Elin
Visst är den!
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
…och texten i trådstarten skulle kanske uppdateras med aktuella siffror och andra uppgifter.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973