Annons:
Etikettallmänt
Läst 8141 ggr
Niklas
8/20/12, 10:34 AM

Dags för stor tävling igen

Nu när skolorna börjar och de flesta är tillbaka på jobbet tänkte vi utlysa en tävling på iFokus. Tongoys sponsrar oss med valfri byggsats ur sitt sortiment som förstapris.

Tongoys - leksaken vuxna önskar fanns när de var småMed Tongoys byggsatser kan du bygga allt från leksaker till möbler och det är bara fantasin som sätter gränserna. Bygg ett slott idag och en koja i morgon. Barn mellan 0 och 100 år älskar att bygga med Tongoys. Vuxna också. ;-)

Alla kan vara med och tävlingen är mycket enkel. Du behöver bara besvara nedanstående fråga i en kommentar nedan.

Vilken av Tongoys byggsatser vill du vinna och varför just den?

Det handlar alltså om att övertyga oss om att just du är den mest värdiga vinnaren. Motiveringen får vara hur rolig, tokig, fyndig, poetisk eller omtänksam som helst.

Vi har en hemlig och enväldig, men rättvis, jury. För att vara med måste du ha skrivit ditt svar här senast lördag den 25:e augusti klockan 24.00, men vänta inte till dess.

Vinnaren meddelas här på bloggen söndag kväll den 26:e augusti.

Tänk på att du kan ge bort Tongoys-byggsatsen om du inte vill ha den själv. Julen är här fortare än du anar. :-)

Tongoys-byggsatsen är värd upp till 5.200 kronor, beroende på vilken modell vinnaren väljer. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Emo
8/20/12, 10:40 AM
#1

Så roligt det ser ut.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jamie+Engla
8/20/12, 12:26 PM
#2

slott1: Vår familj består av mig 14, jade 12, Jason 2 och så tvillingarna vincent och valentin 4 månader.. vi bor mitt ute i skogen, långt ifån lekplatser och dagis. ja 1,3 mil har vi till dagis och 1 mil till lekplats. det känns lite långt för 1-2 timmar vid en lekplats ? Hemma har vi bara gungor och en kana. jason är lite för liten för kanan än men han kan åka och klättra upp på den med någon äldre brevid. Jason är en liten fillur som öppnar dörren ut och sticker till kana eller hans uteleksaker.

slottet hade säkert varit roligt för honom och säkert för tvillingarna när de är lite äldre. Jason älskar att klättra och att gömma sig för oss =) Han kan klättra ska ni tro ! Vi har hittat han på garderober och på hyllor =O På bord och på ryggstöden på soffan går man balansgång ;) Sammanfattning på Jason: Busig Apa =)

Roligt de hade varit att se hans min när något sånt här står i skogen (skogstomt) =) fast att sätta ihopa den gör han gärna med egna grejer precis som pappa ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Kaktuz]
8/20/12, 1:42 PM
#3

Vilken underbar sak att få vinna, att få hem och se sina barns kreativitet växa! Stugan skulle passa perfekt till töserna här hemma, samtidigt som ena fyller år 27/8 skulle en sådan sak även passa den äldre, att se dom leka i en riktigt stuga med tebjudningar och pärlade bullar. som det är nu är det ett tråkigt golv med denna lek på. Så vacker upplevelse man skulle få som förälder att se deras min med en sån överraskning!

ThreeStars
8/20/12, 2:40 PM
#4

Om jag vinner skulle jag gärna vilja ha modellen "slott1".

Jag bor i ett kollektiv där det finns ett flertal barnfamiljer. Bland de gemensamma rummen finns ett lekrum för de mindre, men det finns knappt något för dem att leka med: några trasiga dockor och annat gammalt.

När jag var 8 år gammal flyttade jag och min mamma dit. Jag tyckte det var dödstrist, eftersom det fann singet att göra där. Jag har alltid tyckt synd om de mindre, då de blir uttråkade av att vara i rummet, och får skäll av sina föräldrar när de går ut. Jag tror att alla skulle bli gladare av att få något som underhåller barnen, men också som får dem att leka mer tillsammans. Tänk vad lärorikt det blir för barnen då de kan vara med och bygga upp det hela, och sedan få leka med det, samtidigt som gemenskapen stärks. Det blir då också i princip första gången de får något nytt att leka med. Då kan de också klättra och busa på ett sätt som blir lättare för föräldrarna att hålla koll på. Höga träd är ju inget bra för små barn. :/

Jag tror… nä, jag vet att barnen kommer älska det. Även deras vänner som kommer på besök och framtida barn som flyttar in! :D

ninor
8/20/12, 8:49 PM
#5

Om jag vinner skulle jag vilja ha slott1.

Jag är 20 år och har inga egna barn, så därför skulle jag istället ge bort vinsten om jag vann. Min kusin är något år äldre än mig och bor för tillfället hos sin mamma med hennes son på 2,5 år. Hon är ensamstående och jobbar heller inte heltid, så därför är hennes ekonomi inte den bästa. Hennes son, M, är en stor kille för sin ålder som vet vad han vill och då mycket har hänt i hans liv under det senaste året har han många frågor och funderingar. Dock har han inte speciellt mycket leksaker som kan få honom på andra tankar, och de bor dessutom ute på vischan med flera kilometer till närmaste granne. Därför skulle jag gärna vilja vinna denna så att M kan få en "riktig" leksak. En fristad där han slipper tänka och fundera. En leksak där bara fantasin sätter gränserna och han får bygga så som han vill. Jag tror även att denna leksak skulle göra min kusin otroligt glad. Hennes son är, förstås, hennes allt, men hon har inte råd att ge honom det hon skulle vilja. En sån här vinst skulle gynna dem både två och ge dem en möjlighet att leka och skoja så mycket mer tillsammans. Glad

Alex
8/20/12, 9:41 PM
#6

Jag vill ha stugan.

Jag skulle behöva ett eget boende och den stugan såg väldigt mysig ut. Husen ute på marknaden är så dyra idag, så de har jag inte råd med!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
MaMaMade
8/20/12, 10:08 PM
#7

Jag gillar också slott 1! Förutom att det är fint så har jag 2 prinsessor i familjen o själv är jag drottningen enligen den yngsta av dem! Glad Vi älskar alla tre att bygga kojor, med lego, sandslott - you name it…men detta vore verkligen något att sätta tänderna i! (Betänk även vilken frid en underbetald o utarbetad deltidsdrottning skulle få om prinsessorna fick ett eget slott…Oskyldig Skrattande)

Grodan
8/20/12, 10:48 PM
#8

Min spontana reaktion är att jag är för gammal för sånt. CoolMen, jag har faktiskt husdjur som verkligen skulle uppskatta att jag byggde något åt dem. Tyvärr finns inte det med som jag tänkt bygga men när jag tittar på delar så ser jag att det finns väldigt många intressanta delar. Den där röda med runt hål i skulle jag vilja ha ett gäng av, för jag skulle vilja bygga en labyrint till en iller och då måste det ju i a f finnas en rund ingång. Därför måste jag nog välja byggsats "Slott1".

Om jag går efter färg skulle jag valt "Lastbil", för jag älskar grönt. Dock håller jag fast vid mitt slott.

SkrattandeKyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Emma--]
8/21/12, 9:37 AM
#9

Slott1 Jag har två prinsessor här hemma som länge klagat på att dom inte har en värdig bostad, ett slott! Det kanske inte blir i den storlek dom tänkt sig, men dom är ju små katter så det blir nog alldeles perfekt ;) Klagar dom så kan tant pemmis (jag) ge slottet till världens bästa Evelina som är min kompis dotter.

Sara
8/21/12, 1:01 PM
#10

Upp och ner, in och ut, hoppa, kliva och klättra runt.

Äventyr, sagor och lek, det är sånt som är sunt.

Det är ett slott, ett hus, en koja eller en shop.

Vem vet, när det bara är fantasin som sätter stopp.

Om vi detta slott1 vinner.

Får vi se vad Vilda och jag uppfinner.

Sara

indra-bus
8/21/12, 1:31 PM
#11

Hej! Slott 1 skulle komma väl till pass här. Trots att jag inte har egna små barn längre.

Men är ibland barnvakt o får besök av gann barn. Tänk att få komma hem till tant Åsa o få bygga ett slott. Vad kan slå de??

Min kisse skulle oxå uppskatta att vara med o klätra..

När den inte andvänds som slott skulle marsvinen få en stor rast hage vilket skulle uppskattas av dem.

Så här skulle de bli många ÖVERLYCKLIGA vinnare. Både djur o barn.

Ok, jag skulle oxå tycka de vore kul o bygga. De fanns inte sådana när jag var barn.

Men barna sinnet finns kvar de lovar jag ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Isa56
8/21/12, 10:31 PM
#12

Om jag vann Slott 1 så vet jag två barnbarn och deras föräldrar som skulle bli jätteglada för en sådan present. De älskar sina prinsessklänningar men saknar ett passande slott till det.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

ingann
8/22/12, 2:36 AM
#13

Slott1 skulle passa ypperligt i rummet jag håller på att renovera till lekrum för alla kompisars småbarn. Även hunden som tror han är en katt och den "äkta" katten skulle uppskatta ett slott att klättra runt i.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
svedberg
8/22/12, 9:59 AM
#14

Hej!
Jag vill vinna Slott1. Detta för att det verkar vara det mest flexibla av detta redan så gränslösa fullskale-"Lego". Skälet till att jag vill vinna det är för att jag vill skänka det till Astrid Lindgrens Barnsjukhus eller annat barncentra för barn som inte kan vara ute och leka som de friska barn de faktisk själva vill och förtjänar att vara!

Med detta slott kan de ha rasande kul inne eller inom de uteplatser dessa instanser och barnens tillstånd tillåter.

Tongoys är leksaken jag ville ha när jag var liten och vore jag liten idag skulle jag blir gråtlycklig om jag fick det! Den känslan vill jag skänka en liten och sjuk!

/HS

Carina-J
8/22/12, 10:52 AM
#15

Åh, jag skulle vilja vinna borgen!

Jag har brutit bägge armbågar och är konvalescent. Ska dock, om allt ser bra ut, få ta av gipset på högra armen i morgon. Vänstra armen valde de att inte gipsa, då brottet där var fint och förmodligen läker bra ändå. Tack och lov för det, för annars hade jag inte kunnat skriva detta och delta i tävlingen! Glad

Jag har nu framför mig en tid med mycket träning, för att få styrka och rörlighet tillbaka i mina armar. Det hade varit toppen då för mig att få bygga med dessa. Då skulle jag förena både nytta, nöje och träning. Borgen kommer nämligen sedan, om jag vinner, att användas till leksak och koja till de katter jag är jourhem åt, åt en djurskyddsförening. Den passar perfekt till det, så den skulle verkligen komma till stor glädje!

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

joeygirl
8/22/12, 10:39 PM
#16

Min gulleprinsessa och min gulleprins,

för mamma så är ni det bästa som finns.

I vår lilla stuga vi bor knappast flott,

så mamma ska önska sig till er ett slott.

Ett slott som har utrymme för fantasi,

så fullt utav glädje och lek inuti.

I det slottet är bus och stoj helt okej,

då passar det bra till min pojk och min tjej.

Nu mor håller tummen och hoppas på pris:

till ungarna mina ett lekparadis!

rebz
8/23/12, 1:45 PM
#17

Jag skulle vilja vinna Lastbil. Min "syster" har en son som fyller 3år nu i oktober och han ÄLSKAR bilar och allt som ser ut som bilar och som man kan köra med. Det skulle vara en dröm att ge honom den byggsatsen så att han får ha en "riktig" lastbil att leka med! Han är en underbar kille som förtjänar allt det goda i världen och det skulle göra mig minst lika glad om han hade möjlighet att få en "riktig" lastbil att leka med!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

FruJag
8/23/12, 1:47 PM
#18

Jag skulle vilja vinna stugan.

Förra helgen var vi på astrid lindgrens värld och vår son fullkomligt älskade att gå ut o in i de små stugorna. Vore super att kunna ha tillgång till en liten stuga på hemmaplan också.

Vi bor dessutom på landet med långt till närmsta lekplats. Allra bäst hade ju varit om de gick att ha utomhus. Men annars får det bli ett litet lekland i antingen rummet eller källaren.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

nilla2010
8/23/12, 4:51 PM
#19

GladEtt slott till tre prinsessor och en ensam prins skulle vara så kul för dom att leka i..

Tänk vad glada vi skulle bli!

Snart ska vi  samsas alla fyra

och flytta in tillsammans för att få billigare hyra!

Om mormor vill följa med så får hon också plats ,

 men då får hon nog ta sats

uppför trappan med språng

hoppas inte ingången är för trång!

Det är inte så lätt att vara en ensam prins utan ett slott

kanske prinsessorna tycker att jag tog hem en jackpott

som vann ett fint slott?

jennyy
8/23/12, 9:48 PM
#20

Jag skulle vilja ha lasbilen

Om jag hade vunnit hade jag gett den till världens bästa unge Theo som har varit med om mycket tråkig heter dom senaste åren och jag tycker att han är värd den där lastbilen och så klart är han jätte förtjust i bilar, lasbilar och allt med motor och däck att göra Flört

Annons:
Soffipropp37
8/23/12, 9:50 PM
#21

Sedan Reinfeldt ändrade sjukreformen har jag blivit utförsäkrad och hamnat mellan stolarna, blivit av med mitt jobb på grund av Försäkringskassans felaktiga hantering av mitt ärende samt blivit bostadlös!
Mina smärtor gör att jag har svårt att röra mig vilket således leder till att jag skulle behöva både lastbilen och kojan eller slottet!! Foten i munnen

annikaue
8/24/12, 9:00 AM
#22

Vilda barn och PMS,

hur ska jag mildra denna stress?

Med Tongoys byggsats kan de leka,

även maken kan få meka.

I stolphyddan kan de bo,

jag får andas, lugn och ro…

När jag åter är som folk är mest,

kan vi ha en taklagsfest!

Kafferep under hyddans tak,

mumsa, njuta av cupcakesbak!

zachs
8/24/12, 12:29 PM
#23

Hej! Jag skulle gärna villa vinna stugan! Vi hade nästan gett upp hoppet om att få barnbarn men har nu fått en liten Alma. Hon fyller 3 år den 11 sep, vilken lycka det skulle vara att få ge henne stugan!

Från en glad och stolt farmor.

SamanthaJones
8/24/12, 1:05 PM
#24

För mig skulle det inte spela någon roll alls vilken jag vann. Jag själv är för gammal för att finna nöjet av dem men jag vet precis vilka som skulle tycka det var kul! Det är så att våra grannar är luspanka och lever verkligen på ruinens kant. Men trots detta så är de alltid glada, de hjälper dem som har det sämre än de själva och de kämpar verkligen för att ge sina barn ett så bra liv som möjligt! De är ute o leker med barnen på lekplatsen. Hur jag då vet att de inte har några pengar? Jo, jag höll på att rensa ur förrådet i källaren på mina gamla leksaker sen jag var lite och slängde de som var gamla och trasiga och några fuktskadade. Jag hade ställt en öppen kartong i korridoren i källaren och mamman i familjen gick förbi flera gånger innan hon frgåade om jag skulle slänga det och om hon kunde få köpa några av sakerna för att hon inte hade råd o köpa så mkt till dem i julklapp o så berättade hon lite kort om läget. Sjävlklart fick hon sakerna!

Jag skulle vilja ge dem ett slott för att de ska få känna sig rika och få äga något nytt!

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

lellezette
8/24/12, 1:15 PM
#25

En stolphydda det vore nåt…

Snart fyller min lilla (stora om han får säga det själv) kusin Linus 6år, tänk att få ge honom och hans lillasyster Nova en hydda att kunna leka och busa i. Den kommer säkerligen att fungera utmärkt som både koja och älgtorn där ute på gården. För jaga och sitta på pass måste man ju göra när man fyller så stor kille.

Kanske kunde det även underlätta för pappa till Linus och Nova som är ensamstående och håller på och renoverar sitt hus samtidigt som de små busungarna springer omkring som galningar.

En fantastisk present att ge till de två sötaste kusinerna i världen!

Maria EM
8/24/12, 5:01 PM
#26

Jag har två prinsessor, men inget slott,
Så att få ett från Tonoys vore riktigt flott!
Tjejerna är snart två och fyra,
och med ett slott här hemma blir det glädjeyra!
Klänningar finns redan i lila, rosa och vitt,
och prinsesskronor är en riktig hit! :-)
Att få ge dem en gåva av denna sort,
Är en dröm som vi tidigare fått kasta bort.
Men nu ger Tonoys oss en underbar chans,
Finare slott finns ingen annanstanns.
flexibelt, hållbart och lärorikt,
Helt enkelt ett slott som är uniktGlad!

ZipNotes
8/24/12, 5:15 PM
#27

Jag skulle välja lastbilen. Mitt barnbarn, 3 år, älskar traktorer och lastbilar. Hans pappa kör lastbil och så fort han ser en så säger han "pappa". Han har talsvårigheter och hans tal behöver ständigt stimuleras. Men han är otroligt duktig på att köra, han rattar sin trampbil baklänges utan problem med att styra åt rätt håll och älskar alla typer av maskiner. Så lastbilen skulle han verkligen gilla. Eftersom han dessutom nyss lärt sig säga "morfar", så vore det extra kul för mig att få ge honom en sådan!

Annons:
Isnona
8/24/12, 11:28 PM
#28

Jag skulle vilja vinna lastbilen, inte för att jag har barn själv men till min lilla systerson som fyller ett år nu i början av september. Det vore en perfekt födelsedagspresent!

Hans pappa är lastbilschaufför och lillgrabben dras till allt som har med lastbilar och traktorer att göra. Han börjar flämta likt en hund så fort han får syn på något i hans smak och kryper fram till det i racer-fart. Han har även en tröja med en lastbil på och där det står "Lastbilschaufför" med stora bokstäver på ryggen. Det är inte direkt svårt att gissa vad han kommer bli när han blir stor ;) Han skulle verkligen bli överlycklig av en sådan, den skulle passa perfekt i hans nya pojkrum som dem håller på att göra iordning till honom. Tror även att hans pappa skulle uppskatta den ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

minaninar
8/25/12, 11:07 AM
#29

Vore nåt att få ge ett slott1 till en hjälporganisation - typ rädda barnen, eller unicef… Som verkar någonstans i världen, nära eller långt borta.

Någonstans där barnen kanske inte har så stimulerande miljö..

Skulle jag ifall jag vann.Glad utan att den behövde ta omvägen via mitt hem, jag skulle vara glad att meddela vilken organisation som jag tyckte vore bra. Skulle också kunna vara någon verksamhet i Sverige som arbetar med barn som har det svårt..

 

Wisby9211
8/25/12, 11:09 AM
#30

Jag vill vinna Lastbilen för att få ge den till min syster som fick barn för snart ett år sen, jag och hon har inte den bästa kontakten då det är stor skillnad på oss men hon har haft en svår förlossning som hon var påväg att åka med i och nu ska hon flytta tillbaka till USA där hennes barns pappa är född vilket gör att jag inte kommer få träffa henne så ofta längre och försöka rädda våran relation därför vill jag ville denna Lastbil för att kunna ge henne det som ett minne av mig så att hon inte glömmer mig!

Kommer alltid älska henne men har svårt att säga det!!
Snälla hjälp mig komma en liten bit på vägen!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Suskiv
8/25/12, 11:11 AM
#31

Med fyra barn så är det sällan vi kan sitta i vardgsrummet, det förvandlas till borg, slott och klätterställning. Varje kväll är det samma tårar när leken ska sädas bort för att vi vuxna vill kunna sitta i soffan. Tänk om man kunde ge barnen ett eget slott i deras egna rum. Ett slott som alltid skulle stå kvar även när kvällen kommer.

Med slott1 från Tongoys skulle drömmen bli sann. Slott1 skulle ge oss en soffa att sitta i för barnen klättrar i slottet istället.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

lilla-icka
8/25/12, 11:17 AM
#32

Hit till världen kom en gång,

liten prinsessa 45 lång.

Hon föddes med Morbus Down,

men var för det ingen clown.

Ett slott,

vore flott,

för denna sessa att i leva gott.

Hon betyder allt,

och det vore ballt,

att ge tillbaks tjugofallt,

det hon ger,

när hon ler,

då hon på oss ser,

och säger jag är er.

Önskad vinst, Slott 1.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Trollmamma
8/25/12, 11:23 AM
#33

Det skulle vara roligt att se barnens min
om man vann en stuga så fin…

men även slott-ett
skulle äga fett

Jag frågade dottern vad som skulle duga
hon svarade direkt, denna söta lilla stuga

Av lek kan man mycket lära
vinna en gullig stuga skulle vara en riktig ära.

Nu håller vi tummar och tår
att denna stuga blir vår :)

åsam69
8/25/12, 11:48 AM
#34

Detta är en tävlig helt i mitt tycke,

Gillar Tongoys byggsatser väldigt mycke.

Har en 8åring som vill vinna detta ,

kanske det kan hjälpa hennes kreaktivitet att mätta.

En prinsessa vill ju bo i ett slott,

och detta kan bli hennes lyckas lott,

Och uttåkade miner få bli ett minne blott.

Med mycket lek och spring i benen,

kan hon  i sin fantasin inta scenen.

Att låta leken blomma och ta fart,

är väl en härlig känsla i sitt livspussels start Kyss

Annons:
Ratlover4-ever
8/25/12, 12:33 PM
#35

En barnaskara så stor

i våran lägenhet bor

Att dela koj

är inte skoj

för syster och bror

som i rummen bor

Storebror flyger iväg till eget bo

och lämnar rum till lillasyster så go

Skulle vara gott

att överraska lillan

med ett alldeles eget slott

Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se

//Isabelle! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Melissa V
8/25/12, 12:49 PM
#37

Jag skulle vilja vinna slett1 så jag kan ge något till mina syskonbarn. Dom är mitt ljus i mörkret och får mig alltid att le, att kunna ge något tillbaka till dom och se glädjen och glimten i ögat saknas det ord för att beskriva.
Som arbetslös så är min budget inte den bästa, skulle jag då vinna denna så skulle inte bara ångesten över julens klappar vara borta men även så skulle framförallt mina syskonbarn skulle ha många år framför sig med lek och skoj.
Det bästa av allt är ju att man kan vara med i leken

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


FerretCrow
8/25/12, 1:26 PM
#38

Här hemma lät jag pojken välja vilken som var favoriter och det blev lastbilen. grabben är 4 år fyllda och älskar allt som rullar på hjul.

Han är en hejare på att bygga och lösa problem så detta kan vara ågot för honom här i skogen där han ej har nära till lekpark eller vänner att leka med.

jag tänker inte skriva något rim eller liknande utan jag skriver från mitt hjärta <3

Vilket barn som än vinner/får detta kommer lysa som en sol och det är det som är värt allt här i livet. finns inget bättre än glada barn =)

BonaDea
8/25/12, 1:39 PM
#39

Till min älskade lillebror på tre år, till synes alltid sittade på sin alldeles för lilla traktor som han växte ur redan förra året, vill jag vinna byggsatsen lastbil.
Med pappa ute ur bilden bor han ensam med mamma och storebror, men mamma måste jobba ofta och därför får pojkarna vara hos barnvakt mycket. Men när de kommer hit brukar vi bygga kojor av kartonger och kuddar och filtar, köra traktor och gräva med en för länge sedan sönderrostad grävskopa i grushögen på gräsmattan.
Ofta hör man honom säga "När jag blir stor, ska jag köra lastbil eller bli palis". Och detta vore ett ypperligt tillfälle, om jag vann, att få ge honom en alldeles egen lastbil som vi tillsammans bygger ihop, så att han kan öva på att köra tills han blir stor. Förhoppningsvis blir han inte så duktig att han kör allt för långt iväg.
Det blir nog roligt för storebror också, kan jag tro.
Båda två är oturspojkar som få, och skulle de få denna av mig, vore nog lyckan gjord för en otroligt lång tid.
Så en lastbil vill jag ge till min älskade lillpojke, för det är han så värd, när han alltid sätter ett leende på allas läppar och alltid bryr sig om andra före sig själv, trots sin unga ålder.

Hälsningar Johanna

Min blogg: teamvinter.blogg.se

Tzatze
8/25/12, 1:44 PM
#40

As-coolt ju, jag och mina barn skulle slåss om att få bygga och konstruera. Jag skulle nog välja en bas-sats (eller två) typ borg 1och koja. Det ger mest frihet i
kreativiteten. Slottet är asläckert, men liksom färdigt. Mina barn är 8 år
gamla, tvillingtjejer, och jag själv är ett evigt barn. När jag var liten så
snickrade min morfar ihop ett 3-meter högt utkikstorn till oss barn. Det var
vingligt och livsfarligt, men ack så roligt. Han byggde hemliga tunnlar i
gräset och bankade ihop en lekstuga med lås och riktigt fönster som gick att
öppna. Jag gissar att jag har ärvt hans barnasinne. Tyvärr inte hans
snickarsinne. Eller så är det jag har för jag snickrar också ihop vingliga
fantasibyggen.

Fjordell
8/25/12, 2:08 PM
#41

Helt ärligt så önskar jag inte slott1 till mig själv, inte heller till mitt barn eller något småsyskon, för jag har inget av det. Istället önskar jag en lek -& viloplats åt min katt, Vanessa. Hon är världens snällaste lilla varelse som förtjänar allt jag kan ge henne. Jag hämtade henne från Kattakuten i Norrbotten, i slutet på 2011. Knappt 1 år gammal och ändå hade hon varit med om så mycket hemskt. Sparkad, slagen och till slut övergiven. Ute fick hon svälta, och musklerna tynade bort. Den här lilla varelsen skulle nog aldrig mer lita på människor, trots det visste jag att det var hon som skulle fylla tomrummet efter min första katt, Morris, som gick bort efter att ha varit min bästa vän i 14 år. Idag, ett år efter att lilla Nessa flyttade hem till mig, är jag mer än tacksam. Hon litar på mig fullt ut, hon är världens mest sociala lilla varelse som äääälskar att busa, klättra och härja. Fastän hon har lite svårt för främmande människor, så har hon redan fått så många på fall, och bidragit till att fler av mina bekanta väljer att adoptera katter som verkligen behöver ett hem. Min lilla prinsessa förtjänar allt hon kan få, och ett slott hade hon haft så mycket glädje över i många år framöver. Så nu håller vi tassar och tummar, för att mattes lilla flicka kan få det hon så glatt hade tagit emot.

Annons:
lilli-l
8/25/12, 2:42 PM
#42

Min älskade son..

som länge försökt att få en egen son..

och som nu har en liten son..

eller dotter..

växande i sin mammas mage!

Min älskade son..

skulle kunna ge sitt älskade barn..

en lastbil..

för pappa är ju lastbilschaufför..

och farfar, som äger åkeriet, är ju oxå lastbilschaufför..

och gammelfarfar är ju oxå lastbilschaufför..

så en kanske liten blivande LASTBILSCHAUFFÖR..

behöver en lastbi!l Flört

Carpe Diem….Fånga dagen

Lorita
8/25/12, 3:45 PM
#43

http://tongoys.com/tongoys_byggsatser_borg.htm (borg1)

För att den ser rolig ut att leka med och inte skriker så mycket i en liten lägenhet.

…..och den skulle jag ge till ett par (20 år) som just fått barn och kämpar på med sina högskolestudier och har knackig ekonomi, dom är studie kompisar med min dotter och behöver alla hjälp och stöd dom kan få.

Barnet är liten nu men dom växer snabbt och snart så kommer han att ha mycket glädje av sin borg.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




hippieflickan
8/25/12, 4:19 PM
#44

Alla här är verkligen värdiga vinnare!

Jag skulle nog vilja ha modellen slott1, då den passar både killar och tjejer. Jag skulle, om jag vann den, leta upp en värdig familj. Jag har några flyktingfamiljer här i närheten i åtanke som kom hit för några år sedan med inget mer än kläderna på sin kropp, de flesta har kämpat i åratal med att lära sig svenska nog för att kunna få ett jobb. Jag var en av dem som erbjöd mig att lära ungdomarna svenska nog för att kunna klara grundskolan, vilket de alla har gjort nu! Jag tror deras små barn skulle kunna ha stor nytta av det slottet Glad

Lena
8/25/12, 4:40 PM
#45

Om jag vann skulle jag vilja ha modellen Stuga. Tror nämligen att våra katter med hittekattsbakgrund skulle gilla den. Katter är som barn ibland och gillar den lekfulla sidan av livet. :) Sedan är den ju så söt också den lilla stugan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

eltorres
8/25/12, 5:57 PM
#46

Jag skulle vilja ha en stuga, en från Tongoys byggsatser skulle mer än duga. Där skulle en liten kille på 3 år få va, han skulle leka, skratta och må så bra.  Mormor och morfar skulle också få vara me', de skulle ha minst lika roligt även fast de är äldre än 3. En stuga att ha inne när det regnar och är dåligt väder, eller att ha ute i solen där man kan springa utan kläder. Med en byggsats från Tongoys är möjligheterna många, listorna skulle kunna göras kilometerlånga. För med en sådan finns det inget som stoppar det roliga, man kan leka alla dagar, regniga & blåsiga som soliga.  En stuga för alla, stora som små, det skulle jag önska att en fin liten kille skulle få!

Chieko
8/25/12, 6:29 PM
#47

Åh stugan tyckte jag om. Inte för att den skulle få vara stuga hela tiden, men det var fina bitar i den! Här hemma kan jag och sambon och kaninen (och katten som kanske kommer snart) hitta på mycket med den! Sambon har dessutom lillasyster, kusiner och fadderbarn i precis rätt ålder för att älska denna byggsats. Det skulle vara jättekul om den ville komma hem till oss!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

millam
8/25/12, 6:30 PM
#48

Jag vill ha en egen måne..

eget slott att fly till..

när familjen vill och vill och det..

känns som om det aldrig tar slut..

Kul och bygga är det också..

sånt drömmer jag mig bort till..

Därinne ryms jag nog..

Inget syns utanpå..

Min favo Slott 1

Annons:
dolfen
8/25/12, 7:26 PM
#49

Leka å leka… Nä nu vill jag meka.

Imasy
8/25/12, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Då jag oftast är själv med barnen är det ganska svårt att gå till lekparken med en 1 åring och en 2 åring som sticker iväg åt varsitt håll, så därför blir vi oftast hemma på vår pluttiga lilla baksida.

Därför hade det varit roligt att ha en uppskattad leksak, och vinner jag så skulle jag vilja ha lastbilen, då lillebror och lillasyster är biltokiga. Lastbilen såg dessutom stor ut så den kan båda åka på samtidigt utan att behöva slåss om den. Och så kan de skjutsa storebrorsan på flaket :)

"Jag vill så gärna ha en lastbil!"

sarakaka
8/25/12, 8:34 PM
#51

Jag svär dyrt och heligt att om jag vann erat pris, vilket som helst av dem men helst slott 1, skulle jag ge den till Akademiska sjukhusets barnsjukhus så att de sjuka barnen eller deras syskon kan leka så gott de orkar eller till kvinnojouren i Uppsala så att kvinnor som bor där med sina barn och inte vågar röra sig offentligt ändå kan ge sina barn ett ställe att leka på. Det här känns som min stora chans att verkligen kunna hjälpa andra.

Vinsten skulle hamna i mycket goda händer hos mig, det svär jag på med allt jag har! Jag hoppas innerligt att ni tycker att min idé låter bra och åtminstone överväger det, det skulle bli så bra alltihopa!

Med vänliga hälsningar
Sara Högrelius, Uppsala

Delfinen
8/25/12, 9:01 PM
#52

Jag skulle vilja vinna stugan. Har ett litet barnbarn på 3 år som skulle bli överlycklig. Med en mamma som är ensamstående och studerande finns inte ekonomi till att köpa något sådant. Hon sliter hårt som student och ensamstående mamma och gör det galant. Skulle gärna vilja vinna stugan och glädja både mor och dotter.

dolfen
8/25/12, 9:14 PM
#53

Om… jag vinner, vill jag att iFokus ger vinsten till något barnhem i baltikum eller Ryssland, typ.

(Se bidrag #49.)

Länk (bltsydöstran)

Mannez
8/25/12, 9:21 PM
#54

Om jag vinner så skulle jag gärna vilja ha "slott1"

Själv har jag yngre syskon, de har inte så mycket leksaker då vi har det dåligt ställt med ekonomin här hemma. Jag har även väldigt många kusiner som ofta är hos oss och de skulle älska ett sådant slott. Själv har jag också kaniner och delarna i "slott1" ser väldigt intressanta att använda sig utav. Mina burar är både gamla och slitna och det vore kul att kunna göra något roligt åt dem. Men främst skulle jag vilja vinna det till mina yngre syskon eftersom de och jag har fått kämpa i flera år utan vår mamma som lämnat oss för alkohol och droger. Så något roligt åt dem skulle jag vilja ge istället för den ständiga besvikelsen se blir utsatta för.

Jag funderar även på att om om jag vinner ge bort vinsten till en familj som har det ännu svårare än oss och som säkert skulle uppskatta et.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[emelie94]
8/25/12, 9:34 PM
#55

Jag skulle vilja vinna slott1 till mina husdjur då det inte alltid lätt att prata med sin kunna förklara hur mycket dem betyder för en men om jag skulle vinna detta slott så skulle inte enbart känna som en drottning utan även vara än:) som vi vet att hon är.

Annons:
sarakaka
8/25/12, 9:56 PM
#56

Tilllägg #51: Slottet är hur fint som helst och med jättemånga olika funktioner och ger mycket inspiration till lek. Som barn hade jag direkt förvandlats till en apa, en princessa eller stålmannen och det tror jag även barnen som vinner kommer att göra. Berättade i mitt tidigare inlägg vilka jag skulle vilja ge byggsatsen till om jag vann och jag hoppas innerligt att ni tycker om min idé så att de barn som har det jobbigt kan få leka och bli ett djur eller vem de vill och glömma sina bekymmer för en stund. Och det som är så bra med byggsatsen är att man kan göra justeringar ibland! Så att de som bor på sjukhuset eller hos kvinnojouren länge kan få lite omväxling.

Med vänliga hälsningar
Sara Högrelius, Uppsala

Amon
8/25/12, 10:00 PM
#57

Jag vill vinna lastbilen till mina barnbarn som gillar att bygga med klotsar och som älskar alla maskiner med hjul eller larvfötter. Glad

dolfen
8/25/12, 10:09 PM
#58

Lite OT: Skäms

Fjärilspojken till fjärilsflickan: Ska du följa med hem till mig?

Fjärilsflickan: Nä! Då blir det bara larv.

Skrattande

KattkoloninBotkyrka
8/25/12, 11:00 PM
#59

Skulle jag vinna då skulle jag välja STUGAN.

Det skulle vara så mysigt och tryggt litet krypin för hemlösa och skygga katterna som jag socialiserar med. Man skulle kunna inreda stugan lite mysigt med varma filtar och mjuka kuddar.

Nu håller jag alla tummar och tassar att Botkyrka katterna blir vinnare. Kyss

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Nali
8/25/12, 11:00 PM
#60

Skulle jag vinna så skulle jag vilja ha stolphydda, min lillebror är väldigt aktiv av sig och älskar att bygga och klättra och när han blir lite äldre kommer han säkerligen ta hem massa vänner och jag tror de verkligen skulle uppskatta det här då det är som deras lilla krypin :D Annars kan ju stora syster också använda det ;)

Kerstina-61
8/25/12, 11:54 PM
#61

I sista sund komer mitt bidrag, Skulle gärna tänka mig vilken lksak som helst, men ett slott skulle passa bra då 4 av mina barnbarn är töser:-))

Kreativ och skoj, en leksak som passar alla balla
Girls and boys, har riktigt kul med TONGOYSGlad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Emo
8/26/12, 7:29 AM
#62

Nu ska det bli intressant att se vilken motivering, som blir vinnarens.

Kan just undra om Tongoys tidigare tänkt på att leksaken även kan vara mycket intressant för djurägare.

Annars har denna tråd ju varit nyttig på flera sätt.

Det har varit roligt att läsa så många fyndiga motiveringar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
iluvkottar
8/26/12, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Hej! Jag är en dvärghamster på snart ett år. Jag är mysig, lekfull, knasig, hjälpsam, tja allt man kan tänka sig i en dvärgis som mig. Jag älskar majs och ärtor. Men man kan väll säga att jag fick lite för mycket av det goda, hihi. Så min matte på tolv år byggde en större bur av ett gammalt skåp, så jag kunde springa lite mer. Väldigt bra tycker jag, fast lite pinsamt när man får besök och de ser att man bor begangnat. Så skulle gärna kunna tänka mig en bur med alla de coola färgerna som ni hade. Och förhoppnings vis blir det ju tillökning snart och det vore ju kul om barnen fick riktgt mycket plats att skoja runt. Så både matte och jag skulle vara vädigt tacksamma om vi fick hem hela Slot 1. Jag lovar att matte skulle bli helt till sig av glädje då hon älskar att fixa och pyssla åt mig.

Gnagande hälsningar, Vitnos och Ellen.

Niklas
8/26/12, 9:13 PM
#64

Nu är tävlingen avgjord. Här presenterar vi vinnaren:

Här är vinnaren i vår stora tävling


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: