Annons:
Etikettallmänt
Läst 1826 ggr
Niklas
8/13/12, 11:52 AM

Utebliven sommarstiltje 2012

Sommaren brukar vara en tid då vi är ute mer och spenderar mindre tid inne vid datorn. Sommaren 2012 tycks det inte ha varit så.

StrandFörutom att den sedvanliga aktivitetsdippen har uteblivit, har ni dessutom slagit nya rekord. Måndag förra veckan hade iFokus 47.362 unika besökare som besökte våra sajter 62.499 gånger.

Kan det möjligen vara så att sommaren 2012 har vi surfat från hängmattan eller sandstranden mer än vanligt? Vi har sett tidigare under året att andelen mobila besökare ökar kraftigt.

Surfar du mindre från datorn och mer från telefon eller surfplatta i år än tidigare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
beem
8/13/12, 12:24 PM
#1

För min del handlar det mer om vädret. Det har gett mer tid för aktivitet inomhus denna sommar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jennix
8/13/12, 12:24 PM
#2

Jag tror det beror på att alltfler använder Smartphones till Facebook och olika sajter, men inte nödvändigtvis att man då är på stranden… Flört

Den stationära datorn är nog delvis på väg att försvinna, eller enbart användas till arbete som kräver mycket skrivnde och tar lång tid.

Men för surfande och sånt så kommer nog folk att använda sin Smartphone.

Tror också att det dåliga vädret i år har lett till att folk tillbringar mer tid på Internet. Men också att man ju kan ta med sig sin Smartphone utomhus när det är fint väder.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
8/13/12, 12:40 PM
#3

Ja jag har visserligen använt datorn en hel del, men använder mobilen desto mer till surf, det är praktiskt och snabbt, och portabelt Flört
Så jag är inte förvånad, men tycker det är kul!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LisaF
8/13/12, 2:32 PM
#4

Jag har surfat mycket från iPad och iPhonen i år Glad Smidigare att ha med sig och enkelt att snabbt kunna kika in på till exempel iFokus.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Maria
8/13/12, 4:05 PM
#5

Jag skrev annat då jag använder min dator lika mycket men har dessutom ökat på tiden genom att surfa både på telefonen och surfplattaTyst

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hamster 4 ever]
8/14/12, 10:02 AM
#6

Jag har använt min iPhone mera men vara för att datorn dött :(

Annons:
Jane-Lyzell
8/14/12, 12:42 PM
#7

Datorn är ju nu mera i mobilen så mer tillgängligt vart du en är!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amandla
8/14/12, 2:32 PM
#8

Jag har suttit vid datorn precis lika mycket som vanligt. Helt klart beror det på vädret för min del. Många dagar med 12-13 grader och ösregn gör mig inte värst sugen på att åka och bada…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
blackwood
8/14/12, 2:43 PM
#9

Har nog varit det att den här sommaren aldrig riktigt kom. I alla fall i norra sverige. Regn och rusk har i alla fall fått mig att sitta vid datorn mer än jag brukar.

[Kotten110]
8/14/12, 9:47 PM
#10

(…och iFokus har mer än 500 medlemmar?)

Upp till toppen
Annons: