Annons:
Etikettallmänt
Läst 2159 ggr
Staffan
4/26/12, 11:06 AM

Margareta Winberg

Visst hörde ni igår om den middagsinbjudan som skickades till fel Margareta Winberg? Ganska lustigt misstag får man säga... :)

Pensionären Margereta Winberg måste ha lyft på ögonbrynen åtminstone några millimeter när det damp ned en middagsinbjudan till Rosenbad. I vilket fall som helst gick hon dit och då framkom att inbjudan skickats till fel person. Den var egentligen avsedd för vår förre jordbruksminister med samma namn. Misstaget till trots blev det middag även för Margareta.

– "Vi fick förrätt, varmrätt och dessert, och alla var väldigt trevliga. Det var intressanta människor som talade, bland annat han Blix."

Margareta Winbergs man var enligt DN "lite besviken" över att inte han var bjuden, och Margareta själv var mest trött i huvudet när hon kom hem.

Glad

// Staffan

Annons:
Farwuq
4/26/12, 11:11 AM
#1

Politiker behöver träffa sin medborgare ibland, ett mycket bra misstag.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
4/26/12, 11:15 AM
#2

fler såna misstag! Skrattande Kanske kan det rentav inbjudas talare av misstag? Kunde frächa upp församlingen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Staffan
4/26/12, 12:55 PM
#3

Det verkar som att fler tycker det var lustigt… :)

http://www.dn.se/nyheter/varlden/reaktioner-varlden-over-pa-winberg-historien

// Staffan

Maria
4/26/12, 1:53 PM
#4

Jag tycker det var himla kul att hon gick dit överhuvudtagetSkrattande Modigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tride
4/26/12, 4:44 PM
#5

Tuff dam. Hon gjorde helt rätt. Hur röstar man på henne?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
4/26/12, 4:54 PM
#6

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
FrökenFrisk
4/26/12, 6:53 PM
#7

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Tride
4/26/12, 7:00 PM
#8

#0 Förstår att Margareta blev trött i huvudet. Vem blir inte det efter att ha lyssnat på det politiska snömoset i ca en kvart.

#7 Kan det bara hon som sitter th i främre raden på bilden? Är det inte sånt som kallas kometkarriär?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

LenaR
4/26/12, 10:59 PM
#9

Åh, jag måste berätta. Jag hade en elev som delade namn med en känd svensk skådespelerska. Hon blev bjuden på en Bindefeldt-fest av misstag, och eftersom hon och hennes man var nyfikna på hur det kunde gå till gick de dit.

Hon berättade att de knappt trodde att det var på riktigt -  fullt med b-kändisar med silikon och botox, som alla försökte posera för kamerorna utan att se alltför desperata ut. Och mitt bland dem det trevliga gamla pensionärsparet, som åt snittar och drack champagne och minglade…

Man skulle kunna göra en kortfilmsserie om människor som hamnar i fel sällskap! Eller ännu hellre en tv-serie, halvtimmeslånga avsnitt med udda möten.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Tride
4/26/12, 11:08 PM
#10

jag minns vagt en film som handlade om en kille som övertygades om att spela USAs president i något viktigt sammanhang, eftersom den riktiga presidenten var opasslig. Är det nån som kommer ihåg mer? Han fick visst låna presidentens älskarinna oxo, gräla med hustrun osv.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

korseett
4/27/12, 11:05 AM
#11

Det var en bra värdinna- Lena Ek. Underbart!

[Thiah]
4/27/12, 3:39 PM
#12

#10 minns inte vad filmen heter men den är väl från början av 2000 talet tror jag.  Vet nämligen precis vilken du menar, ser till och med bilder från filmen i huvudet. Skrattande

Tride
4/27/12, 11:24 PM
#13

Jag tror att de fick svårigheter med honom. Han vägrade visst att lämna uppdraget ifrån sig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: