Annons:
Etikettallmänt
Läst 11250 ggr
Staffan
9/9/11, 12:41 PM

Onaturligt övernaturligt

Har du tänkt på hur mycket sajter det finns på iFokus som gränsar till det övernaturliga? Först ut var naturligt nog Övernaturligt iFokus - som för övrigt i dagarna fick sin 7000:e medlem. Stort grattis!

Efter Övernaturligt har en rad sajter startats:

» Häxor iFokus
» Medialt iFokus
» Tarot iFokus
» Astrologi iFokus
» Druid & Shaman
» Feng Shui iFokus
» Spökbilder iFokus
» Månväsen iFokus
» Övernatutligt iFokus

Vilka sajter som tillkommer i framtiden avgör ni - vi adderar gärna fler communities inom fler spännande ämnen!

// Staffan

Annons:
[Morfalum]
9/9/11, 4:39 PM
#1

Det var väl det som triggade lite att starta ett tillhåll för ateister och i viss mening materialister Glad

Roligt att ni skrev en artikell om detta.

dolfen
9/9/11, 6:57 PM
#2

Skulle det inte vara (låta) häftigt med "Alien iFokus". Där det dryftas om diverse teorier om rymdlivsformer, typ? Skrattande

Visserligen tror jag inte på sådant förrän jag ser det. Men visst låter det lite spännande!?

Mvh

dolfen. A man in black Cool

[nidlo_1]
9/9/11, 8:46 PM
#3

#2 Har inte varit inne så mycket här… Men:

http://utomjordiskt.ifokus.se/

[StaffanM]
9/10/11, 12:48 AM
#4

Det övernaturliga är egentligen helt naturligt Glad

Det är bara en tidsfråga innan det stora flertalet inser att det finns en inre rymd som kan utforskas och expanderas.

Materien och andra aspekter är för komplexa för att de ska ha kommit till av någon slags slump.

http://illuminati.ifokus.se/

Staffan

dolfen
9/10/11, 5:14 PM
#5

#3 - Oj! Den har jag missat. Tack för upplysningen.

[nidlo_1]
9/10/11, 5:31 PM
#6

Inga problem!

Annons:
[GunillaR]
9/10/11, 5:34 PM
#7

# 4 - Håller med!

Det är för att vi lever i en sådan materialistisk tid som vi ser allting med utgångspunkt för materiens värde. Någon stans på vägen mot vär "välfärd" så tappade vi kontakten med oss själva.

Men det är inte enbart materialismen så gjort detta, utan detta har medvetet manipulerats under åtminstone ett antal tusen år, först från den Judiska tron, sedan den Kristna kyrkan och sedan av Islam. Detta har gjort oss bundna till en religiös uppfattning som i sin tur stängt av vår naturliga kanal till "Alltet", till Kosmos.

[nidlo_1]
9/10/11, 5:41 PM
#8

…Att förvrängt lyssna på upplystas ord, och utnyttja andras tro till eget, är religion…

allhealing
9/12/11, 11:36 AM
#9

Hur skapar hjärnan det vi uppfattar som veklighet? Den verklighet vi kallar för universum är en projektion skapad inuti vår vänstra hjärnhalva. Om man med naturligt menar de observationer man gör med vänster hjärnhalva och utifrån denna information skapar sig en bild av verklighet. Där jag med vänster hjärnhalva syftar på den information som når hjärnhalvan via vänster prefrontala cortex och som vi sedan använder för att inuti vänster hjärnhalva bygga upp en bild av hur verkligheten ser ut. En verklighet som vi uppfattar som det universum vi lever i. Om detta är definitionen av det som gränsar till det onaturliga som i så fall skulle vara den verklighet som höger hjärnhalva är kapabel att presentera men som inte vänster hjärnhalva från sitt perspektiv är kapabel att förstå, då är jag beredd att instämma i att den vänstra hjärnhalvan kallar detta för att gränsa till det onaturliga.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[GunillaF]
9/15/11, 10:21 PM
#10

Jag påstår att Healing faller inom ramarna för "övernaturligt" också. I alla fall för vissa människor!Flört

[GunillaR]
9/15/11, 11:42 PM
#11

# 10 - Absolut! Jag känner en kvinna som är rädd för healing eftersom hon är rädd för allt "övernaturligt".

[GunillaF]
9/16/11, 8:12 AM
#12

#11 Det är ju våra guider från andra sidan som hjälper oss när vi sänder healing, så det tillhör i högsta grad "det övernaturliga"Flört

[GunillaR]
9/16/11, 11:40 AM
#13

# 12 - Jovisst är det så.

Annons:
piotrr
12/19/11, 4:17 PM
#14

Kom bara ihåg att marknadsföring även av egna tjänster inte är tillåtet utan Sajtvärdens medgivande.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[GunillaR]
12/19/11, 10:23 PM
#15

# 14 - Vad menar du?

piotrr
12/19/11, 10:54 PM
#16

#9, men han är inte den ende aktive företagaren inom de områden som tråden handlar om. Samma regler gäller för alla.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Upp till toppen
Annons: