Annons:
Etikettallmänt
Läst 4614 ggr
Niklas
5/26/11, 1:51 PM

Att vara fängslad i sin egen kropp

Tänk dig att du ser, hör, känner och tänker som alla andra. Tänk dig att du inte kan prata och att kroppen inte lyder din vilja. Tänk dig att alla omkring dig tror att du inte förstår vad de säger.

Så var autistiska Carly Fleischmanns liv ända tills hon var elva år. Då började hon plötsligt skriva på en dator. Sen dess har hon fortsatt kommunicera med omvärlden. Hon bloggar, Twittrar, lägger ut filmer på Youtube och är med på TV.

Det är en fantastisk och fascinerande historia. Se filmen.

http://carlysvoice.com/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Ians
5/26/11, 2:21 PM
#1

En fantstisk film! Som stödjer det jag tror på…döm inte någon innan ni sett deras fulla potential!

Sen kan du ha åsikter!…Allt är oftast inte som det ser ut att vara!

Tack för att du delade med dig av detta Niklas..det är viktigt att bli påmind!

DesK
5/26/11, 2:26 PM
#2

Jag tackar också för att du delar med dig Niklas! Glad Precis som Ians säger är det så jätteviktigt att bli påmind om sånt här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
5/26/11, 2:41 PM
#3

Helt sant. Det svåra är att man inte kan vara riktigt säker på när man har sett någons fulla potential. Carlys föräldrar och läkare trodde antagligen att de hade sett hennes potential.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Stephanie
5/26/11, 6:50 PM
#4

Oj, nu skäms jag faktiskt… Det där hade jag verkligen ingen aning om! SkämsRynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Ketang
5/26/11, 7:09 PM
#5

En underbar film som jag bugar och bockar för! Jag önskar att hon var den enda som lever så här, men det finns nog ett mycket stort mörkertal som inte kan göra sig hörda så som hon gör. Gråter

Jag hoppas att hon kan bidra till forskningen så att fler kan få bättre liv.

Sweelin
5/26/11, 7:28 PM
#6

Gud vad fint! Jätte gullig film!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
siddelina
5/27/11, 10:32 AM
#7

Underbar film. Jag har fått mig en tankeställare, då jag jobbar som personlig assistent hos en kille som har en grav hjärnskada och inte kan förmedla sig till omvärlden. Jag suger åt mig och kommer hädanefter att tänka extra på den här filmen och Carly.

LisaF
5/27/11, 7:02 PM
#8

Fantastiskt!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Emo
5/28/11, 9:22 AM
#9

Tack för en fin film med ett viktigt budskap.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

uffelarsen
5/29/11, 12:17 AM
#10

Denna filmen var en väckarklocka i allafall för mig, man tar saker och ting för givet och har ofta en förutfattad lösning tillhands, tack för att du delade med dig. Vilken lycka att det finns människor som tar sig lite mer tid och är mer öppna i sina sinnen . Det är faktiskt som Stephanie skrev, man skäms lite grand pga sin okunskap

majlar
5/30/11, 11:16 AM
#11

Fantastiskt fin film.  Det visar att man ska inte ta för givet.

Tack för att du delar med dig. Kram

Upp till toppen
Annons: