Biljetter till Stockholm Horse Show
I den här tråden kommer vi under de kommande dagarna att tävla ut biljetter till <a href="http://www.stockholmhorseshow.com/" target="_blank">Stockholm International Horse Show</a> den 26:e november.
Om du vill vara med och tävla rekommenderar jag att du postar en kommentar här nedan. Då ser du ser du i listan "Mina inlägg" när en ny tävlingsuppgift lagts ut.
För att kicka igång tävlingen kör vi en "tuppenja" till att börja med. Försten som skriver "tuppenja!!!" i en kommentar nedan får 2 biljetter till evenemanget.
Lycka till!
// Staffan

TUPPENJA! :D
Mvh Linnea Matros
"tuppenja!!!"
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
Men åh… TUPPENJA:D

"tuppenja!!!"
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Jag skriver en kommentar här så att jag kan se när fler tävlingar läggs ut.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

tuppenja!!!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Gör som nummer 5 =)

tuppenja!!!
Hakuna matata!

Hästen - ja?! ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ni är snabbare än blixten… :)
#2 Anmaja
Du var den första som skrev exakt som man skulle skriva. Grattis! Jag skickar dig ett privat meddelande så att du kan ge mig din adress.
#1 lydds
Du var visserligen snabbast men missade att den skulle vara små bokstäver och tre utropstecken. Trist. Egentligen faktiskt nästan orättvist. Hmmm. Okej då, vi skickar två biljetter till dig också.
Till er som inte vann nu:
Det går fler tåg de närmsta dagarna. Posta bara en kommentar i tråden så att ni är med när det händer… :)
// Staffan
Tuppenja!

*kommenterar för att vara med i svängarna*
Små stjärnor lyser också i mörkret.

#9 Nice try! :)

Komenterar för att hinna vara med
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

*skriver för att hänga med*

Oj, här vill jag verkligen vara med!
Mvh Stephanie

tuppenja!!!
(till nästa tävlingsmoment! :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Lämnar fotavtryck :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
"tuppenja" … och jag vill ge bort ev. biljetter till de som bor i närheten /kram
Ps Att ge bort goda energier är bra för både du och jag och den som får biljetterna
Jag vill verkligen vara med :D
*skriver för att hinna med* :)

#19 Spanaren
Härlig inställning! Om du vinner kan du ju köra en egen tuppenja-tävling här i tuppenja-tråden… :)
// Staffan
Ja, varför inte /kram

Lämnar ett litet avtryck;P
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Spännande!

Oh, att jag missade igen!

*skriver för o hänga med*
Lämnar ett avtryck =)
tupp..en..ja… lite sent ;)

lämnar ett avtryck:)
Dåligt att ni inte följer spelreglerna.

lämnar ett litet fotavtryck ^_^

1:A DELTÄVLINGEN
Motivera varför just du ska få två biljetter till evenemanget.
Alla bidrag som postas före midnatt på onsdag 3/11 är med och tävlar.
Det roligaste bidraget (enligt mig och Niklas) vinner.
Vinnaren presenteras på torsdag.
// Staffan

#33 Postar man i tråden eller i PM till er?
Mvh Stephanie

#34 Stephanie
Här i tråden, så att alla kan se. Tänk på att också vi skulle kunna se ett skittråkigt bidrag som det allra roligaste… ;)
// Staffan

TUPPENJA ( antog att man måste skriva det för att vara med. )
Jag vill åka till Stockholm International Horseshow för att jag älskar hästar, har varit på en hästuppvisning förut. Den var i vintras. Jag vill jättegärna åka dit och se showen, fota lite fina hästar och bara njuta av att få vara där. Jag skulle bli jätteglad om jag fick åka dit, möjligen med min mamma, som säkert också vill dit.
//Emmy
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Att ge bort goda energier är bra för både du och jag och den som får biljetterna
Därför om jag vinner så vill jag göra en intuitionsövning på någon av alla i fokus sajter.
Den som svarar först rätt på min fråga vinner därför mina 2 biljetter som jag själv eventuellt har vunnit/ kram Spanaren
Ps Går inte att lägga in ett cirkeldiagram i denna tråd just nu för att göra en ev. intuitionsövning vid en ev. vinst men det finns andra sajter att gå till för att utföra ev den övningen … om inte killarna fixar det i denna tråd

#37 Spanaren
Vad är frågan? :D Eller måste man hitta den på något mystiskt ställe? ;)
- Emmy,
Jag vill vinna för att jag har aldrig varit på stockholm international horseshow och bara varit i två stockholm två gånger i livet.
Skulle jag vinna skulle jag vilja ta med min storasyster dit då hon också älskar hästar. Vi skulle då aldrig ha råd annars att åka dit och det skulle vara så otroligt roligt att få överraska henne med biljetter dit och få vara tillsammans då vi annars bor på olika ställen och aldrig fått egen tid tillsammans på flera år.
Jag är livrädd för hästar och de små rösterna i huvudet säger att jag borde göra något
åt detta..
Vore kul att vinna, men hinner inte med. Har för mycket annat att pyssla med i dagarna.

Hmm… Vrf skulle jag vinna? Joo, har varit nere ett bra tag nu oh skulle behöva en liten boost för att orka göra något helhjärtat igen, nu gör jag endast få saker, och då för att jag är tvungen till det…
Alltid Oavsett
#38 Jag själv måste vinna först och i fall jag vinner så gör jag så som jag sa
Med enkla ord det var mitt bidrag till killarna för att vinna mig biljetter /kram

Jag har aldrig varit i stockholm och vill jättegärna dit för att kolla på horseshowen, har önskat mej det sen jag var lite, men aldrig haft råd. Om just jag skulle vinna så skulle jag ta med min mamma som också vill dit. Så får man en underbar dag med sin mamma, och sen skulle jag också ha tagit jättemånga fina foton och köpt saker till mina hästar.
Sen skulle det har varit jättekul att överaska mamma med att åka dit. :)

#43 Spanaren
Jaha ;) Men hoppas du vinner, så kan jag svara på frågan. 8D Eller att jag vinner o får åka med mamma. :) (inte själviskt eller egoistiskt menat)
- Emmy,
:)

Jag vill vara med :)

Om jag skulle vinna så skulle ja ge bort biljetterna till mina bästa vänner som verkligen älskar hästar men som själva aldrig varit på Stockholm Horse Show. De skulle bli mycket glatt överaskade om ja gav dem varsin biljett! =)

Om jag vann skulle jag ta med pojkvännen så att han får upp intresset för hästar :)
Jag vill vara med!!
Jag skulle ge biljetterna till min lillasyster och min granne, som båda är väldigt hästintresserade och skulle älska att få gå. Sen ska vi till stockholm ungefär då, så det passar perfekt:) Och syrran skulle få det i present, för hon fyller år snart:)
(A)

Skriver för att hänga med.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Det är jättretråkigt att titta på havremoppar som struntar runt, men får jag två biljetter till Stockholm Horse show kan jag ge dem till två av mina bästa - och hästtokigaste - vänner. Det Det i sin tur resulterar förhoppningsvis i putsade fönster, goda middagar och många besök. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
lämnar avtryck

*skriver för att hänga med* ;)
Pst … Jag har tipsat 4 av mina älskingssajter inne i fokus om denna tävling

Jag ska vinna för att jag älskar hästar och har drömt om att få chansen att åka och uppleva denna show live istället för tv så länge jag kan minnas!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag vill vara med! Jag bör vinna då jag har lyckats med att få min sambo intresserad av hästar efter att ha släpat med honom på en dagstur på islandshäst. 6-7 timmar på hästryggen i fjällmiljö. Det är ansträngande för en VAN ryttare…tänk er då hur ansträngande det bör vara för någon som ALDRIG har suttit på en häst?!! En bedrift bara att han inte flytt sin kos efter den dagen;-). Jag tog en risk som lönade sig med andra ord;-D.

*skriver för att hänga med* :)

#33 - Får man delta med fler bidrag?
Annars kommer en limerick här… ;)
Till Globen vill jag fara
Få minnen att bevara
Titta på en häst
Påstås ju va’ bäst?
iFokus är så rara!

Varför inte?
En god anledning för att få ett par biljetter är att jag behöver komma hemifrån ett tag, efter en längre tids motgångar och sämre mående. Med mig skulle jag ta min sambo så vi kan bo tillsammans i stockholm och titta på hästarna.
Det blir som att ladda batterierna en aning.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Om jag vinner tävlingen så kommer jag rulla runt på golvet och skrika!
jag vill låta all den lycka vi hästmänniskor upplever tillsammans på en tillställning som stockholm international horse show, JAG vill vara med i publiken och visa att sverige faktist är den bästa publiken som vi sägs vara :)
så låt mig slippa tv och gå av mig några kilo när jag springer och shoppar all dess härliga ting

Lägger in ett tass avtryck
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Om jag vann skulle jag ta med mig min absolut bästa barndomskompis. Vi har gjort allting tillsammans men nu har vi nästan glidit ifrån varandra. Hon är en av dom få som vet precis allt om mig och har varit med mig genom problemen vi haft i min familj.
Det skulle vara otrolig skönt att få spendera tid med henne igen. Leva oss in i hästarnas värld som vi alltid gjorde när vi var små. Bara vara och ta igen all tid vi missat med varandra det senaste. Hästarna är nog det enda vi har gemensamt idag, och den biten vill jag verkligen ta vara på.
Mvh Alexandra
Hästar är inte min grej, och egentligen är jag galet rädd för dem då en ponny en gång tyckte det var kul att jaga mig. Ehe.
DÄREMOT så är jag intresserad av en hästgalen flicka - hade ju varit awesome att kunna fjäska lite för henne och ta med henne dit ;D
Skulle ju heller inte vara fel att få komma iväg, och i Stockholm har jag aldrig varit.

Ingen mening att ens försöka, så dålig som jag är på att motivera. grattis till den lyckogrisen som får biljetterna :(
"tuppenja!!"
Jag vill vinna biljetterna därför att jag har två hästtokiga döttrar. Jag har ett skitliv rent ut sagt då jag har sommarjobbat varje sommar och aldrig fått något fast jobb därefter. Jag känner mig som en loosermorsa som aldrig kan ge mina barn någon riktig rolig upplevelse. Jag är till 80% fritidsforskare då jag numera är timanställd och inte får jobb mer än 2 ggr i månaden. Jag vill väldigt gärna vinna för då skulle mina krokodiltårar bytas mot ett glatt smil istället. För tro mig jag är inte vacker när jag gråter…
Det är min motivering direkt från hjärtat, Jag har iaf mage att erkänna att jag är olycklig emellanåt!

Grattis #1 och #2

För att jag glömde helt bort att köpa biljett.
Jag har förlorat allt i hästväg jag haft.
Alltid haft hästar omkring mig, stallet varje dag.
Nu har jag inte ett smack kvar, saknar det otroligt.
Det var mitt liv, och att åka till globen och få vara där i
hästmiljön är det ända jag har kvar. Och nu har jag inte ens det!
Därför vill jag vinna biljetterna, för att ha något kvar.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag vill vinna biljetterna eftersom det tråkigaste som finns är att kolla på kossor… förlåt, kusar som struttar runt och hoppar över några pinnar eller går runt i mönster med en människa på ryggen, och det sägs ju att det är bra att ha tråkigt ibland så det vore nog nyttigt för mej att komma dit. Vovvsingarna kan förstås vara lite skojiga att kolla på, men förövrigt så kommer det nog bli den tråkigaste dagen i mitt liv. Jag kanske till och med skiter helt i att gå dit och ger biljetterna till någon annan lycklig istället, så jag kan se mej omkring i staden och fönstershoppa i butikerna som är det jag egentligen vill göra när jag är i Stockholm. Dessutom håller jag faktiskt på med ett arbete om just hästar och andra hamburger-djur, så skulle vara bra att få komma dit och se hur de ser ut i verkligheten - jag har ju bara sett dem på bild förr. Så nu hoppas jag verkligen att jag vinner!!!
mvh, en hästhatare

Men usch, sitta och komma på roliga anledningar till varför jag skulle vinna, det är jag verkligen inte bra på. Jag vet väl inte vad som skulle göra mig mer förtjänt av biljetterna än någon annan, tycker det vore bättre om vi alla fick biljetter! Men ja, det går ju inte, och då vill ju jag, liksom alla andra, ha dom biljetterna som finns. Men någon anledning till varför just jag skulle få dom kan jag inte komma på, mer än att jag skulle tycka att det vore jäkligt kul att få åka och titta på stockholm horse show igen. Har inte gjort det sen jag var liten…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hum. kommer inte på någon rolig anledning. Har ett för pissigt liv för det.
Anledningen jag ens är intresserad är att få ge lite glädje till min kompis och hennes 11 åriga dotter. De hade ett tredjehand kontrakt i 5 år men blev sedan utslängda på 24 timmar. Förlorade väldigt mycket kläder och möbler. Jag räddade hennes 40 råttor och fixade så alla numer bor hos mig trots att jag redan har överfullt. Men hellre det än att de tvångs avlivades. Nu bor hon och dottern i en lite trea tillsammans med en kompis och dennes djur. Hon har inge jobb och mår så psykiskt dåligt över hela situationen.
Alla sliter och drar i henne. Men ändå ställer hon upp för andra trots att hon är allt för nära till att läggas in på psyket och ge upp allt.
Jag har ridit större delen av mitt liv och ännu aldrig haft råd att besöka showen själv. Men vet hur mycket glädje det ger av en sådan upplevelse och skulle mer än gärna ha gett det till min kompis och hennes dotter. Kan de få vara med om något roligt detta år.
Mvh en vänn som bryr sig för mycket
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag vill oxå vinna juh! så jag skriver oxå för å hänga med!
Här kommer mitt lilla försök till ett rim åt er, men jag tröttnade på
slutet som kanske märks :)
Varför jag vill vinna?
Jo, för då kan jag få´na o spinna.
Tanten som äger stallet
tjatar hål i pallet
Hon vill gå på en hästshow om året
å slippa sin son som gör ´na vit i håret.
hade jag då en biljett till övers
kunde jag ta med ´na över
och då kanske få en stallhyra till övers.
P.s - jag är en dålig förlorare! ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Oj, så många bidrag!
Jag är egentligen inte speciellt intresserad av hästar, även om de är fina djur. Men min systerdotter som har Asperger, har sitt specialintresse på hästar. Hon är idag 15 år och jag börjar äntligen komma henne något närmare, då vi delar samma diagnos iaf. Jag tror att hon skulle bli positivt överaskad om jag kom med biljetter till den här hästshowen. Och jag tror att det skulle vara jätteroligt att för en gångs skull kunna ge henne något (så dålig ekonomi vi har så blir det aldrig några presenter från hennes moster..), som hon dessutom gillar, och kanske också få dela hennes roliga upplevelse med henne.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Mitt bidrag kommer att bli en liten berättelse om en händelse för några år sedan.
Min syster kom till mitt rum en dag och sa att hon skulle beställa biljetter till Stockholm Horse Show. Jag hade inte fått någon förvarning alls om det, och hade inga pengar just då, vilket hon struntade helt i och beställde helt sonika biljetter till henne och till mamma och sket i mig. Hade jag vetat att hon skulle beställa biljetterna, så hade jag ju sparat pengar till det. När dagen kom och dom hade åkt iväg, så satt jag kvar hemma och var både sur och ledsen. Men inte långt efter att de hade åkt, ringde helt plötsligt min hästintresserade kompis och frågade mig lite hux-flux om jag ville hänga med dit. Jag satt där och gapade och fick inte fram ett ord! Det visade sig att hon och hennes mamma skulle dit och hade en biljett över. Så från att sitta på mitt rum och vara så avundsjuk, fick jag slänga på mig kläder och springa ut till min kompis och hennes mamma som hämtade mig med bilen. De hade till och med bättre platser än vad min mamma och syster hade!
Det var absolut en av de bästa dagar jag någonsin varit med om! Jag vet inte om jag får fram känslan med den här texten, men från att ha varit så ledsen, arg och frustrerad, till att få åka dit och till och med få bättre platser! Jag nästan grät av lycka!
Jag, min mamma och min syster har åkt dit tillsammans nästan varje år, men på grund av taskig ekonomi får jag nu hoppa över årets besök.
Om jag skulle vinna biljetterna, så skulle jag bjuda min kompis. Jag har inte träffat henne på ett par år nu, efter att vi båda slutade skolan. Men det skulle vara så kul att få träffa henne igen och få bjuda henne som tack för den gången!
Mvh Stephanie
"tuppenja!!!"
oj glömde skriva varför jag vill vinna. Jag vill helst vinna biljetter till barnföreställningen så att mina två tjejer på 7 och 5 år kan få uppleva hästar på nära håll d¨mamma inte har råd med ridlektioner längre. Inte så kuligt kanske, men jag kom inte på något annat.
Kram Åsa

Tuppenja!
Jag har jobbat med mitt egna företag dygnet runt i snart ett år och jag behöver verkligen få komma i från ett tag! Jag vill bjuda med min företagskompanjon och vän Jessica så vi får något annat att göra än att diskutera jobb.

"tuppenja!!!"
Min favorithästras är shetlandsponny - inom familjen har vi ansvar för 7st just nu.
http://shetlandsponny.ifokus.se lockade in mig till iFokus värld för 4 år sedan och jag är fortfarande fast.
Stockholm International Horseshow har alltid visat Shetlandsponnier och i år är inget undantag.
Jag skulle vilja bjuda några nära och kära icke-hästmänniskor att få komma dit och både se och förhoppningsvis njuta och kanske bättre förstå varför vi hästmänniskor lägger så mycket tid och pengar på våra kära hästar.
/Margareta
LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Tuppenja!
Jag tycker verkligen, verkligen att jag borde vinna!
Jag vinner aldrig något, verkligen ALDRIG.
Kanske en andra eller tredje plats om jag har tur, och då
måste jag verkligen ha j*vligt mycket tur!
Sen kan jag fortsätta att berätta att jag älskar hästar
över allt annat, men mina föräldrar har alltid avskytt hästar.
Jag kan berätta hur lycklig jag blir av att se dom vackra varelserna med sina kloka ögon.
Sedan jag var liten och lekte häst ( faktiskt var jag inte så liten utan jag lekte faktiskt häst ända tills jag var 14 år, haha ) har jag alltid tittat på Internationel horse Show på tv
och jag tjatade på mina föräldrar att åka dit… tyvärr åkte vi aldrig.
Och nu när jag är tillräckligt gammal för att åka själv då har jag ju självklart inte råd, utan jag pluggar på heltid och lever dag till dag och bråkar med csn om pengar.
Men jag kan ju faktiskt ha en sådan fantastisk tur att jag vinner biljetter
bara för att något sa åt mig att jag borde klicka på den konstigt söta tuppen i högra hörnet!
Så nu hoppas jag verkligen att jag vinner!

När man är fattig som jag
kan man inte hästa till det var dag
om man dessutom har
en dotter som är rar
och älskar hästar över allt
då vore det kul tusenfalt
att få överraska med en show
och se hennes ögon fulla med glow
så visst vill jag vinna så gärna
och vara min dotters stjärna

BAJSA också dåå!!!
Var inne på iFokus med mobilen i stallet skulle kolla vad en Mus äter på Mus.ifokus.
Varför? Jo för att det sitter en mus i stallgången som inte spinger iväg när jag kommer
halvt lidande sådär. Så jag hade inte tiden att låta min Mobil ladda klart för att jag skulle kunna trycka på Tuppenja, gick in på min mobil 13.29 men tänkte att tävlingen säker laddades upp vid 12 typ.. Så sket i att ladda klart, hade ju händerna fulla att försöka rädda en stackars mus.. GRR vad arg jag blir nu..
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Här hemma finns två skrattduvor, Virus och Herpes. Dessa grabbar brukar ägna sina dagar åt att bilda böghög och sitter glatt och asgarvar åt varandra efteråt. Jag börjar bli alldeles skadad och behöver komma ut bland lite normalt folk (nåja, så "normalt" som hästfolk nu är…) innan det är försent och jag blir totalt intelligensbefriad. Jag inte bara förtjänar att vinna ett par biljetter, jag behöver det! :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Har varken något roligt eller spännande att skriva om varför just jag ska vinna. Men skulle helt klart ta med min mamma, för det var hon som lät mig få leva ett liv med hästar. Så det skulle bli en liten tack present.
Ingen av oss har tidigare varit där.

Jag vill vinna för att slippa sitta hemma i en soffa och stirra på en trist tvskärm tillsammans med en hästgalen dotter när man likagärna kan vara på plats och se det live. Atmosfären i globen, det får man inte via tv precis

Dottern tjatar om att få börja på ridskola, men ännu har det inte gått att ordna. Så det vore helt underbart att kunna överraska henne med att bara hon och jag åker iväg på en sån jättegrej! Många många i vår bekantskapskrets har varit på Stockholm Horse Show tidigare år. De pratar om hur fantastiskt roligt, trevligt och överväldigande det är. Då skulle vi också kunna vara med och prata .
Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Stadsbor, och de som anser sig vara lite för mer än andra, kan ibland ha svårt med fördragsamheten då det gäller den "doft" våra ädla hästar släpper ifrån sig.
Så det hände sig så, att det var hästpremiering utanför järnvägsstationen på orten. När uppvisningen
pågått en stund, kommer den viktige stationsinspektoren utrusande till premieringsnämnden:
"Ni fåv genast ta väck hästavna hävifvån, föv dä
luktar som bara tusan oppe i våv sängkammare"!
Varpå en trygg lantman genmälde:
"Ah, dä generar inte hästarna ett dugg".
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Jag och en kompis har tänkt köpa biljetter till fredagseftermiddagen, för att se islandshästarna. Men vi är båda fattiga människor och det är ju faktiskt billigare att vinna biljetter än att betala för dem.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
"tuppenja!!!"
Min motivering är att jag är rädd för hästar, men är mycket fashinerad av dem. Vill gärna se men hålla mig på avstånd så att säga.

"tuppenja!!!" i kommentar. Se om jag hinner nästa gång. Synd att jag inte är inne på nätterna
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

På nätterna? Den här tävlingen las in kl 13.28 :p

Jag vill vinna så jag kan fortsätta min "hästar är fantastiska och vi borde skaffa en"-hjärntvätt av min pojkvän. Flörta lite med pojken inombords liksom ("Titta älskling, vad tufft det är att hoppa… Och vad är en cowboy utan en häst? Visst vill du ha en häst nu??").
Kanske t.o.m. kan hitta en minishettis som är liten nog för att jag kan sno hem den till balkongen?
Hm… näe… men en häst som är cool nog för att skaffa mig en enkelbiljett till en hästgård?

Vore kul att vinna, är inte så grymt förtjust i hästar men de är fina djur, har varit i ide i så mnga månader och slulle vela kommaut och göra någonting. :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Orkar inte sitta här och säga massa "Jag borde få åka till globen för att…" Osv. (Inget illa menat mot dom som här skrivit här för att försöka vinna) Så jag skriver så här istället. Jag hade planerat att göra en skylt som det står "Jag gör det här för att få åka till Globen Horse Show" på, klätt ut mig till clown och ställt mig ute vid vägen. Min brorsa skulle filma mig och så skulle jag lägga upp filmen här som mitt försök att vinna. Men vädret sabbade allt, plus tidsbristen. Kanske der räcker som bidrag att skriva här vad jag tänkte göra? Ni tror mig antagligen inte men…
Om jag vann tänkte jag ge biljetterna till mina kompisar som båda älskar hästar men jag vet att iaf en av dom aldrig skulle ha råd att åka dit(såklart har dom ju råd men det kostar ju rätt mycket att köpa biljetter och då är det ju bättre att spara dom pengarna), då dom har 4 barn varav två småbarn, dom har hundar och katter och hästar och får.
Den andra ÄLSKAR islandshästar och om jag inte tar helt fel så var dom här biljetterna till islandshästarna? Jag tror inte att jag kommer vinna just den här tävlingen men det skulle väl komma fler deltävlingar?
//Caroline

Jag tycker jag ska vinna biljetterna :)
vill så gärna gå på Horse Show!!
Kommer jobba den helgen (lör och sön) & jobbar i en ridsportbutik.
Det är en aningen.. ska vi säga..
komiskt?
ironiskt?
tragiskt?
irriterande?
knäppt?
fel?
…att jag inte har någon biljett? *blink blink*

2:A DELTÄVLINGEN
Nu är det dags att dra igång deltävling nummer två. Reglerna är superenkla.
Den som postar kommentar #200 i den här tråden får två biljetter.
// Staffan
Ps. Kom ihåg att du fortfarande har chans att skriva den roligaste
motiveringen i deltävling ett fram till midnatt ikväll.

Kan man då skriva så här bara för att fylla på? Så att vi kommer till #200 nån gång ;)
//Caroline

nr 200 alltaå.. Hm, då får jag hålla koll alltså :P

Jag håller med :P
Det kommer nog ta ett tag :)

Jag lär ju inte ha en chans eftersom att jag ska iväg om en knapp timme…. suck…. :/
//Caroline

Får man posta typ hej, häst osv? XD
- Emmy,

Vi får väl skriva ett ord, skicka, skriva ett nytt ord i ett annat inlägg osv, ändå tills vi skapar en heö mening ;)
//Caroline

Hejsan
- Emmy,

jag
- Emmy,

vill
- Emmy,

vinna
- Emmy,

biljetterna
- Emmy,

och
- Emmy,

åka
- Emmy,

till
- Emmy,

Globen
- Emmy,

med
- Emmy,

min
- Emmy,

älskade
- Emmy,

mamma
- Emmy,

Cattis
- Emmy,

Hon
- Emmy,

är
- Emmy,

bäst!
- Emmy,

Åhh, nu tycker jag att du är dryyyyyg! XD
//Caroline

Jag skulle aldrig ha sagt så där! Men nu är vi redan uppe i ungefär 130 inlägg, bara 70 kvar :)
//Caroline

åååh sånt här är så svårt också när alla skriver samtidigt xD

Jag? Dryg? knappast. Jag är bara Dryyyyyyg. ;)
- Emmy,

Jodu, haha! DRYYYGT!
- Emmy,

Jag vill åka till Globen med mamma! <3 mamma, mamma, mamma. :)
- Emmy,

hahahah någon har en tävlingsgnista ^^

Dryyyyyyg! Är vad du är! HAHA! :D
//Caroline

jag vill ha dom hära biljetterna, men det känns som att det kommer vara en annan liten flicka som får dom >:( haha!

Jag kommer inte att ha en chans vettu! ;)
//Caroline

Jag säger JA på båda era inlägg. ;) Dryg och vill till globen, kan inte bli annat:P
- Emmy,
Ett stort TACK för vinsten som jag dock inte kan nyttja. Jag var lite snabb att skrika tuppenja och hann inte tänka på vad priset innebar.
Jag kommer att skicka biljetterna vidare. Det är många som har hört av sig på olika sätt och velat ha dem och jag tror att de kommer att komma till glädje för dem som får mottaga dem nu.
Nästa gång tuppenja-tävlingen är så ska jag se till att vara lika snabb för det kan ju vara något som passar mig bättre - eller så får jag dela med mig igen om jag vinner.
Delad glädje är dubbel glädje…
MVH - Anmaja
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Lyckost som fått biljetter. :(
- Emmy,

#138 Då gjorde du ngn annan glad ialla fall :)

Nu är vi snart uppe i 140 inlägg ;)
//Caroline

Staffan, de här biljetterna, gäller de så att man får vara där en av de tre dagarna eller alla tre? ^^
- Emmy,

#142 Bara den 26. Står längst upp.

Jag hoppas att det bara är en av tre? :O Annars sabbar det allt…. -.-
//Caroline

Oh, vad skönt…. puh… :O
//Caroline

jag skriver en kommentar då för att se fler tävlingar
tupptjena ;)

#142 det undrar jag med o:

Okej. :) Jag vill vinna!!!!
- Emmy,

Jag hade ju gjort en riktigt snygg bild som visar att jag gjorde inlägg 200 men så går det inte o skicka med den… suck!
Aja
Ni kan ju låtsas att detta är inlägg 200 ;) hahah
Vänligen
Sofia

#149 Fuskis haha;)

#149 Fuskis haha;)

#149 Fuskis haha;)

tupptjena

Ni kan låtsas och se till at detta blir nr 200 :) Vill dit!
- Emmy,

Haha, inte fuska nu ;)
//Caroline

Vill vinna
- Emmy,

Skriver in mig här för att ha koll ;)
Värd på Choklad iFokus

haha
jag jobbar 27-28 :( Men om jag vinner kan jag ju gå på fredagen!

Jag vill till globen jag vill till globen jag vill till globen !!!

#156 Här har du en som också är suygen på att vinna ;) Vill ta med pappsen o pojkvännen dit - 2 födelsedagspresenter i en^^ Dessutom har jagsetat o dräglat vid tv:n varje år :P

det är ju mindre än 50 inlägg kvar nu o: spännande :D

#156 Här har du en som också är suygen på att vinna ;) Vill ta med pappsen o pojkvännen dit - 2 födelsedagspresenter i en^^ Dessutom har jagsetat o dräglat vid tv:n varje år :P

Klart man får vara lite ful o fuska! ;) hahah
Vänligen
Sofia

Vill fortfarande vinna.
- Emmy,

jag vet vem jag ska ta med mig om jag får dem =)

Skriv fortare så att jag också har en ärlig chans ;) Knappt 20 minuter tills jag ska dra…
//Caroline

Hej!
- Emmy,

Hej!
- Emmy,

#172 Då får vi snabba på ^^

Hej!
- Emmy,

Jag ska ge bort mina biljetter, känner mig så generös ;)
//Caroline

det närmar sig

Hej!
- Emmy,

hoppas

Hej!
- Emmy,

jag ska ha biljetterna :(

kom igen nu då

Hej!
- Emmy,

OMG det börjar närma sig :O

Om jag vinner så klart :) Knappt 20 inlägg kvar nu! Jag lär få hjärtstopp om jag vinner! :O
//Caroline

Spännande, nu har vi snart en vinnare… :)
// Staffan

blä
- Emmy,

h

14 kvar!
//Caroline

inte långt kvar

bpppdd
- Emmy,

det går
//Caroline

Nu börjar det bli pirrigt juh! :)
Vänligen
Sofia

wiiiii

ey!

desperat
- Emmy,

nu är det nära
//Caroline

Phu!
Vänligen
Sofia

nuuu

Vill

Vill

Vill

oj
- Emmy,

Vill

Vill

Vill

jag vinner
//Caroline

Vill

Vill

Vill

Vill

Vill

Vill

Vill

Vill

Vill

Vill

Gör ett försök ;)

mitt hjärta bankar i 200 :P

Vill ju också vinna, måste varit tre år sen jag var på Stockholm Horse show senast!
Värd på Choklad iFokus

neeeeeej!
//Caroline

fan

Grattis Samantha. :(:
- Emmy,

meeeeeeeen!

suck

Grattis SamanthaJones
_**/Mvh Anne

#200 Grattis!

grattis till dig :(

Grattis Samantha, du vann!!!!!!
//Caroline

Oj, här går det fort. Tror att SamanthaJones vann, eller?
Värd på Choklad iFokus

jag var så nära…198
- Emmy,

VAAA? haha. jag vann! Helt sjukt! :)
Wiiiieeeee! :)
Vänligen
Sofia

neeej :(

buhuuuu
- Emmy,

nähepp

Lyckost! Lyckost!
- Emmy,

Nu kommer väl nästa deltävling?
- Emmy,

We have a winner » SamanthaJones
Grattis Samantha, jag skickar dig ett privat meddelande så att vi kan ge mig din adress.
Till er som inte vann: Misströsta inte. Det går fler tåg… :)
// Staffan

grattis iaf ;)

Men var inte så bittra, ni får fler chanser! Ingen idé att deppa i för att ni inte vann just den här gången, så var glada för SamanthaJones skull istället :)
Värd på Choklad iFokus

Ooops!
Värd på Choklad iFokus

skicka ett tåg då! nu blev jag tävlingssugen på riktigt, haha :P
shit, jag har vart borta från datan i 10 minuter… då skrevs nästan 70 inlägg :O

Precis! Nästa tåg NU!
- Emmy,

Hallooo! Kan vi inte ha ngn hästgåta eller vanlig gåta?
- Emmy,

Jag får vel ge mig på deltävlig ett istället och försöka motivera varför jag ska ha två biljetter till värdens bästa show!!
Loppet är ju inte kört för att man kom som #199(fast ganska irriterande *S*) bland inläggen skam den som ger sig ;)
(nära skjuter ju ingen hare*S*)
Efter som jag är är den glada positiva skiten här som gärna skulle fylla min och min bästa vänns drömmar i globen den helgen så är det ju självklart jag som ska ha dessa biljetter ;)

Jag vill jättegärna få två biljetter till GLoben, då skulle jag ge dessa till min dotter!
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"

Tuppenja!
// Sofia
Tuppenja, jag har aldrig sett en häst förut.
Skojar du?
253-
jo det har jag, men man skulle skriva nåt roligt .

Hur många deltävlingar kommer det? :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
*Avtryck* :)
*stämplar in i tråden*
kommentar #200
?
Lämnar helt klart ett avtryck här =D

Jag vill vinna eftersom jag aldrig har vunnit något i hela mitt liv. Jag har varit med i många tävlingar, frågesporter, tipspromenader, etc etc. Men inte en endaste gång har jag vunnit en endaste liten grej. Så nu, efter en hel livstid, skulle jag bli väldigt, väldigt glad om jag vann, biljetterna, för en gångs skull!
//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.
#254 jag förstod det :P
Jag tycker att jag ska vinna för att jag vill det.
(A)

Om jag vinner de två biljetterna så lovar jag att skänka en till Emmy och den andra till Birke, om de lovar att bara göra ett (1) inlägg var i nästa "tuppenja" som de deltar i!
Håller de inte det löftet så…. "vet jag var de bor"
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja, ni kanske inte förstår hur jobbig min storebror är… men han är jätte jobbig! Därför vill jag vinna biljetterna så att jag kan komma ifrån Honom

vad menar du med nästa tuppenja? ;D
- Emmy,
#265 Och för att jag vill äta på restaurang efter

Precis som det står… Nästa tuppenja-tävling som du deltager i! (detta var nog inte den sista tuppenja tävlingen) Fast nästa blir nog inte om biljetter för att se på havremoppar!

Jaha, du menar så ^^ Hoppas du eller jag vinner xD
- Emmy,

#269 Gå nu och lägg dig och håll tummarna…klockan är mycket, det är torsdag nu!!

ja känner mig otroligt seg, har försökt hänga med .. men inte då, så jag gör ett avtryck ;)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kommer man kunna vinna fler biljetter? :)
Jag vill så gärna!
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

And we have a winner… :)
Deltävling ett gick alltså ut på att skriva den roligaste motiveringen till varför man skulle få två biljetter. Av de kommentarer som postats tyckte jag och Niklas att #88 var det roligaste och mest galna bidraget.
Grattis gulzebra, jag kontaktar dig med ett privat meddelande för adressen!
// Staffan

Grattis gulzebra
_**/Mvh Anne

Grattis Gulzebra! Då vet vi att ni killar gillar böghögar alltså
Mvh Stephanie

Någon mer tävlng? :)
// Ida och marsvin.
Grattis! :D

#275 Stephanie
Framförallt gillar vi roliga/tokiga tävlingsbidrag.
#276 Ida98
Absolut, det kommer minst en till under dagen idag… :)
// Staffan

#278 När då måste vara inne då :D
Jag vill ju så himmla gärna!!!! :)
// Ida och marsvin.

Test
http://www.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=12bb7365-94e3-4be7-af39-31814636abe4">

Bättre sent än aldrig, heter det ju ;P

Åh, yey! Härligt härligt härligt, tack så jättemycket! :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jag borde gått istället för att ta vagnen..
Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Nej vad pinsamt, jag har ju inte satt på mig sadelgjorden..
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

''Jag ska nog visa den där människan ett och annat.
Jag kan minsan också åka skateboard!
WOAAAH! STANNA FARTEN!''

"Den jäkla kusken stack! Det var ju hans tur att dra!"
Mvh Stephanie

Taskigt läge, de lade om rälsen men glömde hästkrafterna!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

"Nu ska jag ta och visa att jag är en duktig häst/ponny,
som kan köra den där hästvagnen.
Men oj då jag sparkade visst bakut hehe"

tuppenja

Varför gå när man kan åka?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Varför gå när man kan åka?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

du sa väl ändå att vi skulle ut och åka häst och vagn? då är väl det här rätt?

"Vadå banta? Jag? Låt mig bjuda på en koddaspark först
så talar vi mer om det sen…"
(Fotnot:koddaspark är en spark i skrevet)
//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.
Hej!
Jag kallas för den rullande gungande lilla tok bollen som matte vill skicka till hjärtat av globen!
Ända till Stockholm med de små hjulen?
Nää, det är för långt. Det får vara för min del!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Så där ja! Nu har denna kärran 1 hästkraft!
Brum brum brum…
Men saknas det inte något i denna bil?!
_**/Mvh Anne

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

"Vaddå Globen Hästshow? Jag trodde du sa gro ben i hästskjuts…"
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Oh shit…… I'm Stuck!
How should I get in time now??
Alltid Oavsett

"Let's roll!"
Tänker på Transformers när de säger "nu rullar vi"
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jag upptäckte att de var en ny deltävling.
men vart f*n har ni skrivit den? Eller var själva upptäckten tävlingen?
Vänligen
Sofia

#308 --> #284

Aha, trodde inte det var den för jag såg inte texten i tuppens pratbubbla när jag såg den tävlingen förut nämligen. därför jag tolkade det som en tävling till! :)
Vänligen
Sofia

Andina, man får väl bara lämna ett bidrag?

#313 Det står ett bidrag

"Hitta på ett fyndigt innehåll till pratbubblan nedan.
Deltävlingen pågår till och med midnatt idag torsdag och vinnaren
presenteras imorgon. Ni vet vilka som sitter i juryn… :)
// Staffan"

Näe… det står bara att vi ska "hitta på ett fyndigt innehåll till pratbubblan". (Inte "ett bidrag"!)

#317 Jag med

Vi hade inte tänkt oss någon begränsning i antalet bidrag.
// Staffan

Ja, då uppstår nästa fråga; vem som har tolkningsföreträde… ;)
Jag utser mig själv till den posten!

Tack Staffan!

#319 Hade vart bra om ni hade tagit upp det då

(Det vanligaste brukar nog vara att man skriver ut det just när man endast får komma med ett bidrag…)

nylansering av hästtransport utan väggar. den bästa airkonditon just din häst behöver!

"visst är jag stilig när jag åker här på min bräda? Ja, det går långsamt.. men jag måste ju visa upp min skönhet!"
Medarbetare på Djurfoto

Eller
"Ur vägen! här kommer jag, lika snabb som en snigel."
Medarbetare på Djurfoto

hejsan!

#323 Det var väl ändå onödigt att påstå att jag är tjurig?

#331 Salladshataren
Jag ber om ursäkt för att hästen är så frispråkig och säger vad han tycker. Personligen tyckte jag inte alls att #322 var ett tjurigt inlägg.
// Staffan

GNÄÄÄGG i wish i had 20 men inside me like the trojan horse HÖHÖ

vad säger hästen när den äter? HÖHÖ

#335 - Det kallas för Mutor och Bestickning…! ;)

(jaja… alla medel är tillåtna i krig och tävlingar! :) )

#335 - När du väljer bild kan du kryssa i en liten ruta "Visa bild i inlägget" (eller nå't liknande - minns ej exakt nu) strax nedanför (innan du skickar iväg inlägget) - så kommer bilden med i inlägget.
#338 Jag ser då inget i inlägget om att man inte får muta iofs. ;) Sen får man väl försöka se det roliga i det hela och inte ta det så allvarligt och negativt. :) Jag försökte inte manipulera utan bara vara lite rolig och fyndig. Nu har ju inte alla samma humor förstås. (Vilket är bra, för annars vore världen förbannat tråkig!)
Skickar ytterligare ett bidrag istället. (Och japp, gör precis som du säger, men det lägger sig bara som en liten ruta vid sidan om.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Trojansk häst: "Öh, va? Nej, nej, bry dig inte om mig, jag bara står här och tänker på min inre tjockis…"
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

#340 - Oj! Det var inte min mening att få dig att tro att jag menade allvar!!! Sorry! Jag skojade jag också!!! (därför lite smilisar… ;) och :) …)
Edit: Ser att du också skojar vidare… :)))

_**/Mvh Anne

Hmmm… varför vill inte min bild komma med? Testar igen
_**/Mvh Anne

Osynlig trojan…?

Alltid Oavsett

Hmm… I think we have ghost's here…
(#349 & #346)
Alltid Oavsett

Tuppenja :D
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

"Orkar inte ens försöka för kommer inte fram ändå"
Jag vinner aldrig och har nog aldrig gjort det , så why not..
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

Lämnar avtryck så ja också kan va med =)

Vem kan stoppa mig
när jag bara rullar fram till globens hästland ?!

Pony play here I come!

Den nykastrerade valacken sa -Va lack jag blev :D

"Personligen tyckte jag aldrig att 'Pimp My Ride' var en särskilt bra idé, men matte insisterade."
Jag försökte i alla fall XD