Annons:
Etikettallmänt
Läst 2945 ggr
Niklas
2010-06-01, 10:43

Tråkig helg

Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Ett försök att rätta ett fel skapade mer fel.

I slutet av förra veckan rättade vi ett svårlöst fel som har hängt med ett tag. Tyvärr visade det sig efter ett tag att något annat gick sönder i stället. Stora delar av lördagen och ännu större delar av söndagen gick det inte att komma åt iFokus. Till slut fick vi rulla tillbaka förändringarna så att iFokus blev likadant som före felrättelsen.

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för det här! Det är väl ingen tröst att jag saknade iFokus lika mycket som jag vet att en del av er andra gjorde.

Hoppas att vi slipper uppleva det här igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Annons:
tankgirl
2010-06-01, 11:12
#1

Det är väl ingen fara! Ibland blir det fel. För mig blev det tydligt hur mycket information jag ändå hämtar från iFokus. Ni är förlåtna! Glad

voranna
2010-06-01, 12:47
#2

Självklart saknade jag ifocus!Men fint av er att förklara vad som hände.Synd det inte blev som ni tänkt och eran helg gick åt till att rätta till alltihopa igen.Desto gladare är jag och säkert många med mej,nu när vi kan "ses" igen.

Sommarkram!Cool

NaimaG
2010-06-01, 14:33
#3

Det är förståeligt. Att en sajt får problem med koderna är lätt hänt. Visst saknade man iFokus men man har ju tålamod. Flört

AnneN
2010-06-01, 17:30
#4

Verkar som jag hade tur, har vart borta utan tillgång till internet hela förra vecka och kom hem söndagkväll, startade datorn och fick felmeddelande på iFokus ca 5-10 minuter innan allt fungerade som vanligt igen Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Moa-16
2010-06-01, 18:12
#5

Jag med flera, fick riktiga  abstinensbesvär där i slutet, jag gav som förslag att ni skulle skicka ut tuggigumin som smaka iFokus! Tur, att ni löste det, hade kunnat bli dyrt ;D

MonisN
2010-06-01, 19:03
#6

Det är förståligt att det ibland inträffar fel, men det var inte utan att det blev en del frustration. Ett tips är att skriva en förklaring på facebookGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
filifjonk
2010-06-02, 13:45
#7

Det är sånt som händer.

Jag tycker att ni gör ett bra jobb. :)

Niklas
2010-06-02, 13:56
#8

Tack för er förståelse! Det är sånt som gör att iFokus är så roligt att syssla med. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

[Beavis]
2010-06-02, 15:14
#9

Ja, klart vi förstår att saker kan hända och gå fel. Hoppas ni lyckas lösa problemet med buggen nu.

lisette
2010-06-02, 17:23
#10

enda nackdelen är att man inte får veta vad som händer. tycker faktiskt det kan postas en liten notis i facebookgruppen när något liknande händer…

tror det kan vara smart att använda facebook som en kanal vid större fel så man vet vad som är på g.

Niklas
2010-06-02, 18:11
#11

#10: Jag tycker i och för sig att det är en bra idé, men i helgen hade jag ingen aning om vad felen berodde på. Jag såg lika lite som alla andra. Det var först när det var löst som jag visste något jag kunde berätta.


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

lisette
2010-06-02, 18:20
#12

#11 ok, ja då är det lite svårt! men till någon annan gång kanske ni kan tänka på det. :D jag gick faktiskt in för att kika om ni hade skrivit något där.

Niklas
2010-06-02, 19:02
#13

Jag ska försöka komma ihåg det. Skicka gärna mail och påminn annars. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Annons:
[Beavis]
2010-06-02, 19:51
#14

Jag använder inte facebook så det hade inte hjälpt mig alls. men lite mer ingående om problemet hade varit intressant här. (fast jag har inte loggat till startsidan…)

MonisN
2010-06-02, 20:00
#15

Jag är sällan på facebook, men vid längre stopp skulle jag absolut kika där om det fanns någon notis. Även om ni inte vet vad felet är, är det en bra kanal att ta till, om det så bara står "vi jobbar på det".

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[Beavis]
2010-06-02, 20:03
#16

Jag visste inte ens om att .ifokus fanns på facebook….Förvånad

Niklas
2010-06-03, 07:06
#17

#15: Att vi jobbade med felet stod över hela iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

lisette
2010-06-03, 07:20
#18

#16 nu vet du! =)

#17 gjorde det? när jag försökte komma in så stod det bara och tuggade utan att något hände.

MonisN
2010-06-03, 07:59
#19

#17 Vad jag menar är att det blir lite mer personligt än den vita skärmen med texten ERROR och service unavailable.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Niklas
2010-06-03, 09:11
#20

Johan lade ut en vit sida där det stod att vi hade problem med servrarna och jobbade för att lösa det så fort som möjligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Annons:
Alex
2010-06-03, 19:10
#21

Fullt förståeligt att det blir problem ibland. :) Jag fick också upp texten med att det var serverproblem som jobbades på.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Beavis]
2010-06-03, 22:24
#22

Jag misstänker att det var den jag fick upp också? När det inte sod error error typ. :-) men inget att gnälla om sånt händer, jag är bara nyfiken på felets art

Upp till toppen
Annons: