Annons:
Etikettallmänt
Läst 3788 ggr
Staffan
3/9/10, 8:15 AM

Fågelskådning iFokus

Våren närmar sig med stormsteg och med den återkommer uppemot en halv miljon flyttfåglar till landet. Vi tycker att det vore roligt med en iFokus-sajt där man kan dela med sig av sina observationer, både de vänner som skådas vid fågelbordet om vintern och de man bara har sällskap av sommartid.

FågelskådningAllt fler väljer att starta ett eget community på iFokus. Det finns ungefär 200 olika communities inom nätverket som handlar om allt från iPhone och Psykologi till Amigurumi och Scrapbooking. Sajterna besöks av över en halv miljon unika besökare varje månad. Tack vare nätverkets storlek blir det lätt för många att hitta och ansluta sig till nya intressesajter.

Nu hoppas vi alltså att någon som brinner för ämnet fågelskådning, ett proffs eller en amatör, hör av sig och vill ansvara för ämnet. Fågelskådning iFokus skulle kunna bli en plats där man kan ladda upp bilder och berätta om fåglar man skymtat. En plats där man kan hitta och dela med sig tips om hur man snickrar en bra fågelholk eller vad man kan bjuda fåglarna på vintertid. Och tänk vad glada våra fågelvänner skulle bli… :)

Hör av dig om du är intresserad av att dra igång Fågelskådning iFokus. Läs mer om vad det innebär att ha en iFokus-sajt här:

» Starta en sajt på iFokus

// Staffan

Annons:
MartinO
3/9/10, 11:05 AM
#1

Lagt in än blänkare på kikarforum, som jag driver. Vi har en del ornitologer som medlemmar.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Staffan
3/9/10, 12:05 PM
#2

#1 Martin

Spännande! Vad roligt det skulle vara om någon ville starta ett diskussionsforum här på iFokus också. Då kanske man rentav kan locka pappsen att bli medlem hos oss… :)

// Staffan

[Linsenhejhej]
3/9/10, 2:51 PM
#3

Fågelskådning är mycket intressant. Jag höll på med det för tre år sedan, då jag var elva år. Jag hoppas att ni hittar en värd till forumet.

MartinO
3/9/10, 3:56 PM
#4

Jag ser ett behov för en sådan sajt. Dels ör att jag är i kontakt med ornitologer både på kikarforum, men även i fotogenren. De fågelforum jag stött på i Sverige är knutna till någon ornitologisk organisation. Det behövs en fristående allmän fågelsajt.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Staffan
3/9/10, 6:10 PM
#5

#4 Martin

Jag håller tummarna för att du hittar någon som håller med dig. Det vore som sagt roligt med ett forum där man kunde dela med sig av bilder på ovanliga fåglar man "skådat"… :)

// Staffan

urfaren
3/9/10, 6:24 PM
#6

Jag funderar starkt på att starta den, ja goch min pappa är båda väldigt aktiva fågelskådare och vi har båda väldigt bra datorkonskaper (han jobbar med att skriva datorprogram och forksar om det med)

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Annons:
MaGi67
3/9/10, 7:07 PM
#7

Fågelskådning är ett fantastiskt roligt intresseSkrattande

isa
3/9/10, 7:16 PM
#8

Jag älskar rovfåglar! Det är dom jag fågelskådar på! Men jag är "bara" en glad amatör.

#7 Gillar din Avatar!!Glad

Spectabile
3/9/10, 7:31 PM
#9

Jag kan inte så mycket om fåglar, men det skulle vara jätteskoj om det blev en sajt.

Miza
3/9/10, 7:52 PM
#10

Jag har varit ornitolog i 11 år =)  men tyvärr är jag ingen amatör el. profs =(. Men det vore kul att någon som är och kunde starta den här sajten ;)

[Linsenhejhej]
3/9/10, 9:43 PM
#11

#10: Om du inte är amatör eller proffs, vad är du då? Glad

Miza
3/10/10, 7:06 AM
#12

Hmmm….. Jag ligger nog där i mitt i mellan amatör och proffs. :P Dom flesta vet exakt när dom ser en fågel eller ljud. Medan jag oftast vet på bilder men fågelkvitter vet jag ingenting om. :P Jag vet om våra trädgårdsfåglar för det mästa =)

Miza
3/10/10, 7:13 AM
#13

Men det vore väldigt intressan att göra en sajt om fågelskådning och jag har varit så intresserad så många år. Därför samlar jag på fågelböcker =)

Annons:
cnidaria
3/19/10, 12:31 AM
#14

Det skulle vara väldigt roligt om någon ville. Jag har inte tid just nu. Annars har jag några poäng i detta ämne samt en D-uppsats minsann (!), som handlade om fågel. Tusan oxå!

Upp till toppen
Annons: