Annons:
Etikettallmänt
Läst 3682 ggr
Niklas
2/26/10, 10:18 AM

Plus

Jag kan inte minnas ett år då det var ordentlig snö och kyla från före jul till slutet av februari.

Stockholm

I dag är det plusgrader i Stockholm. Ändå finns det hopp om mer snö och kyla framöver. Stora delar av mars kan det vara vinter. Det bådar gott för sportlovslediga barn.

Själv ska jag åka bort nästa vecka. Till Frövi. Det blir lugn och ro. Promenader. Vila. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Pose-idon
2/26/10, 11:53 AM
#1

Hehe, här är det över en meter snö. Tungan uteOskyldig Jag tycker det är bra att det snöar eftersom det är vinter och då ska det snöa! Tungan ute

//Elin

ANNIA
2/26/10, 4:40 PM
#2

"Hopp om mer snö och kyla". Eh, det räcker nu och blir över. Pappa är här just nu och ska försöka skotta av altantaket som börjar ge vika.

Nu får våren se till att komma med stormsteg.

DesK
2/26/10, 8:41 PM
#3

Så trevligt att du skriver "hopp om mer kyla och snö" Trots allt är Januari och Februari de två månader som vi har säkrast vinter i  mellersta och södra Sverige. Visst var det länge sedan som vi hade snö i Stockholm under hela båda dessa månader, men i mitten av 1980-talet hade vi några riktigt kalla och snörika vintrar.  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

AnneN
2/27/10, 2:48 AM
#4

Här uppe i Luleå är det i skrivande stund -10,8 grader och snöar… Vill inte ha mer snö nu, men jag tar hellre det än de -25 grader vi haft under veckan.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2/27/10, 7:05 AM
#5

Jag tycker om när årstiderna är tydliga. Mycket vinter, varm sommar. Det enda väder jag har lite svårt för är regn.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ANNIA
2/27/10, 5:10 PM
#6

Gillar också att årstiderna är tydliga. Våren med sin skira grönska, istället för att det går från vinter till sommar på en gång. Varm skön sommar.

Och hösten sen med alla sina färger. Har ett vildvin på söderväggen som blir makalöst på hösten.
Vill också ha snö på vintern. Men den eventuella snö som tänkt sig komma ner framöver kan vänta till november eller december för räcker nu. Åtminstone här, för kommer det mer snö så måste jag upp även på vanliga hustaket och skotta där också för snart är ventilaionsröret från köksfläkten igenstängd av snön.

Så kommer det mer snö så kan den ju komma där folk vill ha mer snö. Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: