Annons:
Etikettallmänt
Läst 3163 ggr
Niklas
1/12/10, 10:28 AM

Nya sajtkategorier på iFokus

Vi har lagt till två nya sajtkategorier på ifokus. Ekonomi & finans samt Geografi & historia.

Inom området geografi & historia har vi flera sajter sen tidigare (Engelholmiana, Järnbruk, Medeltiden, Proveniens och Vilda västern). Ekonomi & finans är däremot ett helt nytt område för iFokus. Vi hoppas att det finns intresserade som vill starta sajter om exempelvis teknisk eller fundamental aktieanalys, daytrading eller privatekonomi.

Vill du Starta en sajt? Läs mer här och skicka en intresseanmälan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
VladimirLenin
1/12/10, 12:53 PM
#1

Varför ska personer arbeta gratis åt er?

Niklas
1/12/10, 1:13 PM
#2

Så ser inte jag det. iFokus är en plats för intressen. Den som är väldigt intresserad av något och vill ha en plats att diskutera det med andra kan göra det på iFokus. Vi tillhandahåller en plattform med en hel del funktioner. Förutom det får de tillgång till nätverket med övriga värdar så att de kan utbyta erfarenheter och hjälpa varandra med sajterna.

iFokus är till för dem som tycker om det vi erbjuder här. Vill man hellre driva sin sajt någon annanstans är det fritt fram att göra det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

VladimirLenin
1/12/10, 7:03 PM
#3

Faktum är att värdarna arbetar gratis. Ett mycket tidsödande arbete som ger 0 kr i inkomst.

ANNIA
1/12/10, 7:40 PM
#4

VladimirLenin å andra sidan så betalar värdarna inte öre för att ha sin sajt här. På andra webhotell så kostar det pengar. Naturligtvis olika på olika webhotell och visst det finns även ställen där det också är gratis.

Här på iFokus så betalar inte heller värdarna nånting om nåt blir fel. På andra webhotell har dom en kostnad på 600-800 per timme för att få problemen fixade.

På andra webhotell har admins inget att säga till om vilka funktioner dom tycker ska införas. Här på iFokus kan värdarna vara med och påverka.

Och arbetet värdarna lägger ner på sina sajter här det skulle dom ju vara tvungna att lägga ner oavsett vart dom har sitt forum.

Och mig veterligt så finns det väl inga andra forum på nätet motsvarande en sajt här där admins kan tjäna pengar på sitt forum.

Som Niklas säger att det är upp till var och en vart man vill ha sitt forum.

VladimirLenin
1/12/10, 7:55 PM
#5

Det är I fokus som tjänar pengar på denna verksamhet och det sker till stor del tack vare värdarnas oavlönade och tidskrävande arbete.

ANNIA
1/12/10, 8:04 PM
#6

Precis som alla andra webhotell tjänar pengar på sina forum. Så då ska alla webhotell stänga igen då. På andra webhotell så måste admins betala för att driva sina forum och inte få någonting alls tillbaka.

Och det är tack vare bland annat iFokus som tillhandahåller plattformer för forum så kan personer såsom du och jag göra våra skilda röster hörda. Eller du kanske tycker att inga forum ska finnas överhuvudtaget.

Vill man nödvändigtvis tjäna pengar på sitt forum så får man leta reda på ställen på nätet där man kan göra det. Är upp till var och en att göra en bedömning vad man får.

Annons:
VladimirLenin
1/12/10, 8:19 PM
#7

Om det inte fanns gratisarbetande värdar, så fanns det heller inte något I fokus.

En listig affärsidé: Låta andra arbeta utan ersättning och själv skörda det ekonomiska utfallet av det arbetet.

AnneN
1/12/10, 8:38 PM
#8

VladimirLenin, jag är en av många sajtvärdar här på iFokus och jag valde att bli Sajtvärd för att jag har ett specialinriktat intresse och ville kunna diskutera det med likasinnade. Det jag får ut av att vara Sajtvärd här på iFokus är värt så otroligt mycket mer än pengar, inte alla människor är penning**** och ska ha betalt för allt de gör. Skrattande

Men vill man inte bli SajtvärdiFokus pga att man inte tjänar pengar på det så är det ingen som tvingar en, det är 100% frivilligt!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

VladimirLenin
1/12/10, 8:46 PM
#9

Då hoppas jag att ägarna till I fokus inte heller är penningkåta, utan låter hela överskottet gå till välgörande ändamål.

AnneN
1/12/10, 8:52 PM
#10

#9 Jag ser nog gärna att eventuellt överskott går till bland annat iFokus utveckling, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

VladimirLenin
1/12/10, 8:57 PM
#11

Min förhoppning är naturligtvis att inte heller ägarna av I fokus ska vara penningkåta, utan låta hela överskottet, efter att nödvändiga investeringar i verksamheten är gjorda, gå till välgörande ändamål.

NaimaG
1/13/10, 11:34 AM
#12

Jag har länge haft en idé om en sajt som jag tror flera har ett visst brinnande intresse för. Men jag spekullerar än.

Sandra-B
1/16/10, 6:47 PM
#13

#3

Ett mycket roligt tidskrävande arbete Flört

Ingen blir tvingad att vara värd för en iFokus-sajt, alla som är det har ansöt och blivit beviljade.

Visst, vi får inga pengar för vårt arbete men det visste vi ju om från början och var definitivt inte därför vi ansökte om att bli värdar.Livet är så mycket mer än pengar. Vi är heller inte tvingade att lägga ner X antal timmar/ dag, vecka, månad, år på sajten utan man gör så mycket man vill och orkar (så länge sajten har en viss aktivitet)- man kan ta "semester" när man vill utan att "ansöka" om det, man kan vara sjuk utan att anmäla det och så vidare- det här är inget jobb utan en hobby och det tror jag att alla sajtvärdar och Medarbetare håller med om :-)

iFokus får vi som har ett intresse möjlighet att driva en sajt om just vårt favoritämne med flera olika funktioner (forum, artiklar etc), träffa människor över hela landet (även utomlands) med samma ämne, dela med oss av våra kunskaper och erfarenheter och även få ta del av andras och detta helt gratis!
Vi har även suverän support, utöver de som arbetar med utvecklingen av nätverket (på sin fritid) även av de anda värdarna (och medarbetarna). Nätverket uppdateras kontinuerligt och vi har möjlighet att påverka hur vi vill ha det och så vidare.

Som sagt så får vi inga pengar i handen för arbetet vi lägger ner- men vi behöver heller inte betala något för att utnytja iFokus funktioner, vilket jag anser vara en bra lösning. Som bonus får dessutom de som jobbar som sajtvärdar och Medarbetare iFokus plus utan kostnad vilket är uppskattat.

Nä du, att komma här och prata illa om iFokus och att de utnyttjar gratisarbetare med mera som du håller på med här ger ingenting för som sagt så är detta en hobby för (tror jag) alla sajtvärdar och vi tycker att det är roligt att vara värdar!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
koraflash
1/24/10, 1:52 PM
#14

Min förhoppning är naturligtvis att inte heller ägarna av I fokus ska vara penningkåta, utan låta hela överskottet, efter att nödvändiga investeringar i verksamheten är gjorda, gå till välgörande ändamål.

http://koraflash.com/

[veralera]
2/26/10, 4:56 PM
#15

Snälla VladmirLenin, om du har den uppfattningen, VAD GÖR DU ENS HÄR?

För som du sa - utan värdarna, inget iFokus.

Ingen har tvingat värdarna till att vara värdar, de har frivilligt velat göra det eftersom de uppenbarligen har ett brinnande intresse de vill dela och diskutera med andra.

Upp till toppen
Annons: