Annons:
Etikettallmänt
Läst 4009 ggr
Niklas
2009-12-04 11:50

93-årskalas

Igår fyllde min morfar 93 år.

Bollar

Det var första gången jag firade någon så gammal. Tänk vad man hinner vara med om och åstadkomma under så lång tid. Han har tre barn, sju barnbarn, snart sex barnbarnsbarn.

Det är roligt med såna släktsammankomster. Vi brukar visserligen vara ganska flitiga med att ses i släkten men det är inte så ofta nästan alla har möjlighet att komma. Morfars födelsedagar brukar vara ett sånt tillfälle.

Tidigare träffades vi på julafton också. Det är svårt numera eftersom vi är så många med alla fruar, män, flickvänner, pojkvänner, sambos, barn, bonusbarn, svärföräldrar, styvföräldrar, före dettor och andra. Vi får inte plats hemma hos någon längre. Det brukar bli två eller tre olika samlingar i stället.

Samma sak är det med julklappar. Det var mycket bytande mellan familjerna förut. Nu försöker vi hålla det inom de "små" familjerna. Ändå tar det timmar att dela ut klapparna.

Jag vet hur lyckligt lottade vi är som har varandra nära. Det är inget man kan ta för givet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AndersE
2009-12-04 12:17
#1

"Tänk vad man hinner vara med om och åstadkomma under så lång tid."

Passa på att dokumentera något av det. Spela in berättelser, spara på bilder och be att få de identifierade, fråga om föremåls historia…

Flört

Niklas
2009-12-04 12:20
#2

Vi har sån tur att han har skrivit en hel självbiografi och även dokumenterat allt han vet om möbler, tavlor och annat. Han ligger steget före oss. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AndersE
2009-12-04 12:24
#3

#2 Heder åt din morfar! Hälsa honom gärna det…

Glad

blogg
2010-01-02 15:54
#4

grattis till din morfar dåSkrattande

Upp till toppen
Annons: