Annons:
Etikettallmänt
Läst 3835 ggr
Staffan
2009-11-19, 11:39

Lär känna dig själv genom andra

Fanns det ingen annan, kände jag inte mig själv. Nej, jag tror faktiskt inte det. Det är genom er andra jag hittar mig själv och i mötet med er andra jag hittat de värderingar jag tagit till mig och också gjort till mina.

Jag har träffat er överallt och sedan jag föddes. Ni har varit svenskar, amerikaner eller egyptier. Gamla och unga. Män och kvinnor. Kristna och muslimer. Jag har träffat er i våra städer och på landet. Ute till havs och på torra land. Glada eller ledsna. Och genom dessa möten med er funnit mig själv.

Häromdagen hade jag det stora nöjet att (på riktigt) träffa AnneN, som bland mycket annat är Sajtvärd på Blandrashundar iFokus. Vi hann bara ses i någon timme men om inte jag hade haft ett tåg som lämnade perrongen 20:02 så hade vi helt säkert kunna prata bort hela kvällen. Det var verkligen fantastiskt trevligt.

Tänk att det kan vara så roligt och intressant att få träffa personer som man har kontakt med på internet. Man får liksom lära känna varandra två gånger. Den första genom det skrivna ordet och den andra öga mot öga med allt vad det innebär.

Staffan

Annons:
DesK
2009-11-19, 11:53

Ja visst är det fantastiskt att träffas först på internet och sedan öga mot öga  Glad

Jag har flera vänner som jag har lärt känna på det viset. En numera mycket god vän lärde jag känna via några olika matsajter och min sambo lärde jag känna på en datorsajt Glad

Désirée
Afghan lives matter

AnneN
2009-11-19, 23:13

Staffan, jag tror du har helt rätt i att vi lär känna oss själva genom andra.

Och ja vi hade nog kunnat surra bort en hel kväll eller mer om om inte fanns Skrattande Var som sagt super trevligt att träffas.

Jag har även haft det stora nöjet att få träffa flera underbara trevliga vänner genom iFokus en del av dem har jag tyvärr inte hunnit träffa på riktigt ännu men dock några.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LosGinos
2009-11-20, 10:16

Jag har bara träffat en här inne på iFokus :=)

Mitt ex faktiskt :P

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Coturnix
2009-11-27, 10:57

#0 Vackert skriven reflektion!<3

Upp till toppen
Annons: