Annons:
Etikettallmänt
Läst 5808 ggr
Staffan
2009-11-13, 07:40

Resan eller målet?

Vaknar tidigt av att tåget kränger till. Det är snart dags att kliva av på Luleå station. Det kommer att vara kallt. Det kommer att vara mörkt. Men någonstans i stan väntar en frukost på mig.

Ett tåg i natten

Jag är på väg upp till min morbror Per-Eriks bröllop i Kalix. Ett bröllop som jag inte till något pris vill missa. Per-Erik är en av de människor jag känner som bryr sig allra mest om andra, med ett hjärta som är så stort så att orden inte räcker till för att beskriva det. Han bryr sig om mig och han bryr sig om alla andra människor runt omkring honom. Det är faktiskt nästan rörande. Själv har han inte alltid haft det enkelt vet jag, och kanske har det spelat roll för den empati han nu har i sig.

Min farmor brukar påminna mig om att det är vägen som är målet. Jag ska passa på att hälsa på henne också nu när jag är i krokarna. Hon är klok min farmor. Den här gången har dock farmor trots sin "Astrid Lindgren"-visdom fel. Den här gången är det inte vägen som är målet. Den här gången är det målet som är målet. Per-Eriks bröllop. Resan ser jag som en bonus.

Staffan

Annons:
AnneN
2009-11-13, 16:08

VA! Ska du upp hit till mina trakter! Skrattande

Jag bor ju i Luleå och har stor del av min släkt på pappas sida i Kalix! (Du råkar inte tillhöra Rönnbäckssläktet va?)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Staffan
2009-11-13, 17:35

Japp, är faktiskt uppe i Överkalix just nu. Du kanske har tid att ta en fika i början av nästa veckan, kanske på måndag eftermiddag? :)

// Staffan

AnneN
2009-11-13, 18:02

#2 Ja är du i Luleå då så ska det nog gå att ordna, hade varit trevligt Glad

_**/Mvh Anne

AnneN
2009-11-16, 22:03

Tack för en trevlig pratstund och den goda juicen Glad Var riktigt trevligt att få träffa dig.

_**/Mvh Anne

Niklas
2009-11-17, 11:47

Har du mött iFokus utsände i Luleå? Glad

Vänliga hälsningar, Niklas
Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

AnneN
2009-11-17, 12:13

#5 Jepp vi möttes här i Luleå innan han skulle hemmåt med tåget Glad

_**/Mvh Anne

Annons:
Staffan
2009-11-17, 18:48

#4 Tack själv Anne - det var jättetrevligt!

Upp till toppen
Annons: