Snöfall i stan
Nyss snöade det över hustaken i Stockholm.
För min del får det gärna bli vinter och kallt. Jag tog fram dunjackan för någon vecka sen. Den behövs ibland på morgnarna, men ofta är det för varmt på tunnelbanan när jag åker hem. 20 minus och meterhöga snödrivor vore inte fel.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Ja, för min del får det också gärna bli vinter på riktigt nu. Själv är jag dock inte lika smart som du Niklas utan hamnar ofta i situationen att andra tror att jag tycker att det är coolt att trotsa snöstormen med tok-lite kläder för att vara ball… :)
Som när du gick i kortärmad pikétröja och sommarjacka förra veckan.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Här i norr har det kommit snö så det täcker marken, och temperaturen är runt -1°, men jag önskar minst en halv meter snö och -20.
Snön gör så att det blir ljusare och trevligare i november mörkret.
Med vänliga hälsningar

#3 Per
Det låter härligt! Jag är faktiskt själv på väg norrut till Kalix för att gå på min morbrors bröllop nu helgen, och tänkte passa på att hälsa på mormor i Överkalix och farmor Övertorneå också.
// Staffan
Ni är inte kloka son vill ha så mycket snö
Ni tänker absolut inte på oss son får stora problen med att ta oss fran i snön
Snöa ska det bara göra på åkrar och i skogen resten ska vara barmark så att man kan ta sig fram

#5 Sven
Fast det tycker inte jag var rättvist att säga. Bara för att vi tycker att det är härligt med snö så behöver det väl inte betyda att vi struntar i alla som det medför problem för?
// Staffan
Det kan jag hålla med om
Jag tyckte unefär så innan jag fick de probblem som jag i dag har med förflyttning
Nu mera avskyr jag snön det har säkert med den dåliga snöröjningen att göra

#7 Sven
Jag förstår dig, det kan inte vara lätt att ta sig fram som synskadad och/eller rörelsehindrad om det har snöat mycket och inte snöröjningen har fungerat tillfredsställande.
// Staffan
Nej det är en rent h-vette rent ut sagt när snön kommer för våra grupper
Man kan ju inte beskylla kommunerna för en bra snöröjning heller för den är i princip obefintlig på gångvägarna
I många kommuner så behöver man inte ploga gångnätet under 4 ceentimeter och med så mycket snö så är det i princip omöjlig att ta sig fram med vitkäppen eller rullstol eller rulator eller andra förflyttninghjälpmedel
Så många av oss blir helt isolerade i våra hem när snön kommer
Som jag kan förstå så har Kalix en hel del snö, så jag tror inte att du blir besviken. Jag tror säkert att du för åka häst och släde till bröllopet.
Jag är kluven till snö och kyla. Kyla räcker med 10-15 grader. 20 är lite för kallt.
Har gärna snö om inte annat så blir det ljusare och brukar bli annan luft, men slipper gärna den där snöskottningen.
Ha det så trevligt på din farbrors bröllop och hälsa renarna.
Sen 2002 har jag bott i norrland och jag ångrar ingenting att jag flyttade från min hemstad. Visst saknar jag minna syskon och gamla föräldrar, som sagt vad jag stor trivs här uppe norr.
Det är så härligt att få en riktig vinter med 20 grader kallt och med en halv meter snö, än att ha en grön vinter, så pass grön att man nästan kan klippa gräsmattan.
Och det blir mer julstämning då, och helst ska det snöa på julafton, då får jag den riktiga julstämningen.