Annons:
Etikettallmänt
Läst 333 ggr
Staffan
8/26/21, 2:43 PM

Tack för allt Gunilla Bergström

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag nåddes vi av beskedet att Gunilla Bergström, människan bakom dom fantastiska böckerna om Alfons Åberg, gått ur tiden.

Tack Gunilla för fina sagor som funnits i mitt liv både när jag var liten, och igen när min son var liten för inte så länge sedan. Har alltid älskat Gunillas berättelser - även nu som vuxen - med deras hjärtliga värme, härliga fantasi och fina språk.

Gunilla hade en sällsynt gåva att kunna skriva på ett sätt som passar så galet bra bra för högläsning vid läggdags. Så fina och mysiga berättelser att både läsa och lyssna på.

Vila i frid Gunilla, och stort tack för allt du gav oss.

// Staffan

Annons:
Carmarino
8/26/21, 2:45 PM
#1

Har faktiskt aldrig läst böckerna om Alfons Åberg, men använder ändå uttrycket "Ska bara" väldigt ofta. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
8/26/21, 2:57 PM
#2

Böckerna om Alfons och även filmerna som gick på tv var en höjdpunkt för både barnen och föräldrarna. Min mor följde med mig till barnavdelningen på biblioteket och lånade böcker. Det blev många olika böcker och böckerna om Alfons Åberg var några av dom.

Vixxen
8/27/21, 2:10 AM
#3

Sov gott 🌹

Draken
8/27/21, 11:47 AM
#4

Vila i frid. ✝

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Urskog]
8/27/21, 4:41 PM
#5

Vila i frid kära Gunilla och tack för allt fint som du gav oss ❤️

Maria
8/28/21, 5:04 PM
#6

Flera generationers Tack.
Mitt lille barnbarn älskar Alfons.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: