Dagen H
Jag undrar hur vi hade lyckats med det här projektet om det genomfördes idag med nuvarande förutsättningar.
// Staffan

- Redigerat 2021-05-06, 09:36 av Sindri

Förmodligen hade flera konspiratoriska teorier florerat.
Myndigheterna vill att medborgarna ska förolyckas - tänk på alla äldre som har kört åt fel håll.
Kanske kommer jorden att tippa över när vi byter tillbaka.
Har Trump med det att göra på ngt vis?
…
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Då påstods det att den sista trafikolyckan som beror på invant vänsterbeteende skulle inträffa på 2020-talet. Det tänker jag på ibland och jag tror att den sista ännu inte har inträffat.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Med tanke på att flertalet personer inte fattar att man ska använda mask samt hur den ska användas verkar det inte hjälpa.

Min mor tog körkort i maj (eller möjligen juni) det året, så det blev inte så många månaders vänstertrafik för henne. Gissar att de även gick igenom ändringen till högertrafik på körskolan, men de kunde ju inte öva på att köra på höger sida. Åtminstone inte ute på de vanliga vägarna. Vet inte om de kanske fick öva på någon avstängd gatstump, men det är ju inte omöjligt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Minns den tiden. Det var det stora samtalsämnet och den glada sången "Håll dig till höger, Svensson" spelades hela dagarna i radion. 😀
Hur det skulle fungera idag är nog en annan sak. Med tanke på att det i vissa förorter finns endast 5% intresse av att vaccinera sig mot Covid-19 kan man ju bli betänksam över hur det står till med gemenskapen (och språkkunskaperna) i samhället.

Intressant är att Tunnelbanan i Stockholm fortfarande, efter drygt 50 år, fortfarande körs med vänstertrafik.

#8 Men Nockebybanan, som går ovan jord, byter sida efter en bit på vägen. Den har vänstertrafik där det ska gå att byta till/från tunnelbana vid Alvik, men där den börjar komma ut bland biltrafik byter den till högertrafik.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Roslagsbanan kör vänstertrafik sen 130 år tillbaka. 🙂 Gäller inte det SJ:s tåg också?
Vänliga hälsningar, Niklas
På Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

#10 Där det är dubbelspår är det nog vänstertrafik, ja. Det är ju inte vem som helst som får köra spårtrafik, så där var det väl inte lika viktigt med en omläggning för alla. Annat är det ju i biltrafiken, där nästan vilka dårar som helst släpps ut. Ja, att döma av hur vissa faktiskt kör, då.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#2: spot on! 🤪
#0: cool

Idag har vi haft högertrafik i 55 år.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ