Annons:
Etikettallmänt
Läst 352 ggr
Staffan
3/18/21, 3:16 PM

Den hemliga leken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dagens Göteborgsposten finns det en en insändare som jag vill uppmärksamma. Den heter "Den hemliga leken" och är skriven av en tjej som heter Sofia.


"Jag har länge haft en hemlig tävling, eller kanske snarare lek, som jag muntrar upp mina lunchpromenader med. Med tanke på hur ensamma många känner sig i den rådande coronasituationen vill jag dela med mig av min lek.

När jag möter någon på min promenad så söker jag ögonkontakt och avfyrar ett leende till personen i fråga. Vinsten är om jag får ett leende tillbaka. Det här funkar naturligtvis var som helst, på spårvagnen, i kön, på jobbet och det är verkligen jättekul att utmana sig själv och våga möta folks blick och de gånger man får ett leende tillbaka så är det svårt att sluta le efteråt och man mår jättebra ända in i själen."

https://www.gp.se/fria-ord/den-hemliga-leken-ger-en-kick-1.43164576

// Staffan

Vinsten är om jag får ett leende tillbaka, skriver Sofia. Jag har länge haft en hemlig tävling, eller kanske snarare lek, som jag muntrar upp mina lunchpromenader
  • Redigerat 3/18/21, 3:22 PM av Staffan
Annons:
Niklas
3/19/21, 9:55 AM
#1

Jättebra!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
3/19/21, 10:07 AM
#2

Japp. Det försöker jag alltid.
Tänk att det funkar med ansiktsmask också. Tydligen ler ögonen mer än man tror😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: