Annons:
Etikettallmänt
Läst 762 ggr
Staffan
2021-03-06 13:33

Tack Niklas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag postade imorse en länk till en film som med avsikt att hylla min kollega Niklas. Den första kommentaren som postades var inte vad jag hade väntat mig så jag bort tog inlägget. Språk är så olika och vad vi avser säga landar så olika beroende på vem som läser, så olika beroende på vilka glasögon vi har på oss.

Jag kan sammanfatta det jag ville säga så här:

Tack Niklas.

iFokus finns här tack vare dig. Du har sedan vi öppnat dörrarna för så länge sedan alltid funnits med här och hjälpt andra när saker inte fungerar som dom ska. Du tar dig alltid tid att försöka förstå och förklara och du hittar alltid vägar till att lösa problem som uppstår längs vägen. Du försöker alltid förbättra det vi har och ser det vi håller på med i ett varmt ljus.

Du har ett hjärta av guld och du väger dessutom dina ord på guldvåg. Under alla dessa år har du jobbat och gett av din tid utan att få något mer tillbaka än glädjen det ger att kunna hjälpa till.

Jag uppskattar dig så mycket.

// Staffan
(Tack Sandra Grünewald för bilden)

  • Redigerat 2021-03-06 13:42 av Staffan
Annons:
Maria
2021-03-06 13:39
#1

Så fint 💜
Jag har varit med här ganska länge och jag uppskattar också Niklas men även ni andra IFokus-killar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2021-03-06 15:40
#2

Ni gör ett fantastiskt jobb allihop!

johan
2021-03-06 16:17
#3

Håller med! Niklas är en guldklimp som jag är mycket glad att jobba med och prata om andra nörd-grejer med.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Slasktratt
2021-03-06 16:27
#4

🥇🥇🥇❤️❤️❤️

Instämmer helt och fullt med övriga hyllningar 🌹🌷💐

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

Tarotstollan
2021-03-06 17:18
#5

Ni gör ett bra jobb allihopa killar! 💖

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
2021-03-06 18:48
#6

Ni gör ett toppen jobb allihopa ! Ni är värda alla Lycko önskningar !!
Massor av kramar !!

Soligajag1 😊🌞🥰

HH 🙂

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2021-03-06 19:35
#8

Tycker ni alla är så duktiga!

Och var det min kommentar som fick dig att ta bort det??

Niklas
2021-03-06 22:14
#9

#0: Oj, jag vet inte vad jag ska säga, Staffan. Jag blir alldeles rörd. 😊 Jag tycker ju om iFokus så mycket och älskar att jobba med plattformen. Det är inte bara ett jobb.

Även om iFokus är långt ifrån perfekt passar det mig bättre än någon annan diskussionsplattform jag har provat. Jag ser ofta diskussionsforum som jag jämför med det vi har här och tycker synd om dem som måste jobba så omständigt eller som inte kan se bifogade utan att klicka på en länk eller som har svåröverblickade system för kommentarer eller som inte klarar av iPad eller inte kan göra enkla undersökningar eller är hopplösa att administrera eller …

Partisk, jag?! 😉

Förutom plattformen tycker jag om de flesta av er som jag har att göra med nästan dagligen på iFokus. Vissa har jag bara umgåtts med några år, eller ännu kortare, andra tio eller till och med 15 år på iFokus, och i några få fall ännu längre (de som var med oss redan på Aktieguiden som lanserades för 22 år sen). Vi tycker inte alltid samma saker, exempelvis när det gäller funktioner, men med tiden har jag lärt mig att se mycket annat hos er också. Ni kan få ha era konstiga uppfattningar om saker för jag vet att ni är bra människor och det är roligt att möta er i diskussioner här. 🙂

iFokus är, utöver ett jobb, också ett nöje och ett verktyg. Oräkneliga gånger har jag fått hjälp med problemlösning här. Också oräkneliga gånger har jag sökt efter svar på andras frågor här med hjälp av Google och funnit svaret på någon annan av iFokus sajter där. 🙂

Inget av ovanstående hade hjälpt eller hållit mig kvar så många år om det inte också vore för de närmaste kollegorna. Staffan Johan, Erik och många andra som kommit och gått under åren. Inga andra har jag jobbat med så länge som er. Ni var småkillar när våra vägar först korsades. Det fattade jag inte då eftersom jag också var några år yngre. 🙂 Erik, den vassa utvecklaren som vill lösa varje problem på bästa tänkbara sätt och bland annat står för algoritmen bakom aktivitetsindex. Johan är den snabba, flexibla och nyfikna utvecklaren som kan spotta ur sig nya funktioner och buggfixar i en obegriplig fart och dessutom förstår och kan göra sig förstådd hos användare. Och Staffan. Du är svår att beskriva i några få meningar. En av alla dina talanger är att du är bra på att hitta och knyta till dig rätt människor. En annan är att du inte är rädd för att börja om från början med stora projekt (kanske för att du tror de tar två veckor i stället för två år 😉). En tredje unik egenskap är att du utan att blinka säger nej till pengar om det går emot vad du tror är rätt. Dessutom är du väldigt generös, omtänksam, idérik och tankfull. Du är den jag har jobbat ihop med mest under hela mitt arbetsliv. Det är ingen slump att jag har svårt att ta mig vidare till utmaningar bortom din räckvidd. Det är roligt att arbeta med dig och det krävs mycket för att jag ska lämna det. Du är väldigt bra på många saker som jag är dålig på. Därför blir jag bättre av att jobba med dig. Mina brister märks mindre. 🙂

Tack allihop för att ni gör iFokus härligt att vara på! 👏🏻🙌🏻


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Draken
2021-03-07 13:22
#10

Kan bara instämma med övriga. Ni är helt fantastiska alla som jobbar med plattformen.

Vet inte hur många gånger Niklas har fått förklarat saker för mig med tesked eller hjälpt mig med min profil, mina siter etc.

DU ÄR GULD VÄRD NIKLAS

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MonicaLagerquist
2021-03-07 14:44
#11

🧡🥇

Stolt ägare till fem La permer

Jane-Lyzell
2021-03-08 08:55
#12

Instämmer med allt skrivet - ni har tålamod av guld - tack för ni alla iFokus killar finns 💕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Månglädje]
2021-03-09 16:23
#13

Vilken härlig tråd och jag kan bara instämma ni gör ett toppen jobb och vi medlemmar blir alltid väl mötta. Jag kom med redan 2008 första gången och har sett vilken enorm utveckling i fokus haft, det har alltid vart ett gediget intresse från er alla i ledningen att det ska fungera bra så en jätteeloge till er allihopa ni gör ett alla tiders fint jobb 😎

Annons:
DesK
2021-03-15 10:03
#14

Instämmer helt, Niklas är fantastisk på många olika sätt och värd allt beröm och massor av uppskattning.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: