Annons:
Etikettallmänt
Läst 396 ggr
Staffan
11/27/20, 8:33 AM

En kanna vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här julen tänker jag önska mig en vattenkaraff (av glas) för att alltid kunna ha en kanna kallt vatten i kylskåpet.

Känns ju så onödigt att stå och spola 20 sekunder i kranen för att det ska bli tillräckligt kallt för att dricka.

Jag vet, det är bra att dricka vatten som inte är så kallt. Men jag vill ofta ha riktigt kallt vatten. Det är en lyx jag vill kunna unna mig. Borde ha önskat mig en karaff för länge sedan, eller köpt en själv för den delen, men det har bara inte blivit av.

Undrar hur mycket vatten vi slösar bort i världen på en dag bara väntande på att vattnet ska bli kallt. Eller varmt för den delen.

Hoppas ni får en fin helg!

// Staffan

  • Redigerat 11/27/20, 8:58 AM av Staffan
Annons:
DesK
11/27/20, 9:16 AM
#1

Bra tänk, Staffan! Vi har en femliters vattenreningsbehållare i kylen, som vi tar allt dricksvatten ifrån 😊 Den som inte vill ha så kallt vatten, häller upp i en karaff och låter stå framme. Jag själv vill ha kallt och med bubblor, så jag har en kolsyremaskin med glasflaskor 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Staffan
11/27/20, 9:17 AM
#2

Ibland är det enkelt att göra stor skillnad.

Jane-Lyzell
11/27/20, 9:29 AM
#3

Mycket bra tänk - tummen upp

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fridaaaa
11/27/20, 9:37 AM
#4

Jag dricker enbart kallt vatten, får inte i mig det annars
Varför skulle det inte vara bra med kallt vatten?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sindri
11/27/20, 9:39 AM
#5

Åh, vi kan inte alls dricka för kallt! Här är det karaff framme på bänken som gäller.
Men om jag får ge dig ett tips så är det att använda en flaska med skruvkork (gammal vinflaska går bra). Även om man inte själv känner någon doft i kylskåpet så tar vattnet lätt åt sig av allt möjligt som står där.
Har du gott om plats så finns det nuförtiden (bl a på Clas Ohlsson, IKEA, Ica Maxi) snygga behållare med lock och tappkran
https://www.google.se/search?q=glasbeh%C3%A5llare+med+tappkran&tbm=isch&ved=2ahUKEwj4jermqKLtAhUKuIsKHcrIDh0Q2-cCegQIABAA&oq=glasbeh%C3%A5llare+med+tappkran&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBgyBAgAEBhQ_g5YwrQBYKvBAWgBcAB4AIABWYgB4gKSAQE2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=cLrAX_iVLIrwrgTKkbvoAQ&bih=762&biw=1436

När de här förbannade tiderna är över och man kan ha gäster igen, går det ju att tillfälligt fylla behållaren med andra drycker om man vill.

Carmarino
11/27/20, 12:15 PM
#6

Har en Brita-kanna med vatten. Den står alltid på diskbänken, för jag tycker inte om kallt vatten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vattenfiltreringskannor och tillbringare från BRITA. Med den design och de egenskaper du vill ha. För vatten med god smak och mindre kalkavlagring. Läs mer nu.
Annons:
Liz85
11/27/20, 12:31 PM
#7

Jag gillar också kallt vatten. Har tre kannor i kylen som jag försöker fylla på när ena tar slut.

MarHai
11/27/20, 6:06 PM
#8

Vi har en 5-liters dunk med tappkran i kylen. =)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Proosen
11/27/20, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi har enliters vinkaraffer med ett "gummilock" som är väldigt trevliga att ha vatten i.
29 kr på Ikea gör ju att man kan köpa flera och alltid ha fyllda och nydiskade till hands.

/Niclas

Soligajag1
11/27/20, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Så gott med kallt vatten , förstår att du vill ha en karaff , 😊👍
Finns säkert många fina på Ikea .

Jag har flaskor med vatten i kylen .
Brukar ha det , på sommaren har jag flaskor i frysen , har hällt halva flaskan med vatten o sen in i frysen. 😊👍

HH 🙂

  • Redigerat 11/27/20, 11:12 PM av Soligajag1
blåbärspajen
12/1/20, 12:49 PM
#11

Jag har vatten i en vanlig glas flaska som man brukar ha saft i, funkar bra :)

MonicaLagerquist
12/2/20, 7:11 PM
#12

Vi har alltid vattenflaskor i kylen.Sen kolsyrar vi vattnet innan vi dricker det.
Sen har jag halvfyllda vatten flaskor i frysen,Tar upp en och fyller på med vatten om vi ska iväg någonstans.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: