Ta båten till jobbet
Äntligen måndag morgon så man kan ta båten till jobbet… ;)
// Staffan

#1 Fast på sätt och vis också som äpplen och päron… :)
#2 Det har du rätt i - det ena utesluter inte det andra :)
Men varför över huvud taget blanda in vatten? Raketer ska flyga. Jag är säker på att det hade gått fortare. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
På Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈
#4 Det är ingen raket i ordets rätta bemärkelse ☝️👮
OBS! Kan innehålla spår av ironi.
Båtar med kolvmotorer…njurbälte rekommenderas 😱
Det låter till och med värre än dragrace. 😀
#7 Samma typ av motorer som Top Fuel, men gissar att ljudet blir annorlunda med tanke på att det sker på vatten (större öppen yta).
- Redigerat 2020-11-23, 12:00 av [Hayabusa]

Jag föredrar nog ändå att ta mig till jobbet med #0, tycker det känns lite mer diskret… :)
#9 Ja, man vill ju inte störa i onödan :)
Nu kan jag inte starta en ny tråd här, men eftersom vi är inne på fordon med lite annorlunda framdrivning så…
Vad sägs om Sammy Millers "Vanishing Point"? Här är det faktiskt fråga om en raketmotor. Jodå, Sammy gjorde uppvisningar även i Sverige. Hade nöjet att se honom köra sin raket Funny Car på Bulltofta :) (Minns inte om det var -79 eller -80)
Läs mer här:
https://teknikensvarld.se/nyheter/motorsport/varldens-snabbaste-dragrace-622-kmh-och-358-sekunder-266506/

Fattas bara vingar! ✈ 😮
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/

Själv väntar jag fortfarande på när portaler, transportstrålar (beam), personliga transportörmaskiner (sårri, kommer inte på svenskt ord just nu) kommer att uppfinnas. Jag är trött på att sitta i bilen så mkt. Jag vill trycka på en knapp och VIPS vara på jobbet eller i London eller dyl.
#13 Gäller bara att det inte finns en fluga med i portalen…

#14 hm… en mus eller dobermann kanske jag ska prova att ha med… det kan bli tufft resultat
- Redigerat 2020-11-23, 13:23 av Grodan

#11 #12 Här kommer en annan variant, med "vingar"…
- Okej, guys, vad tycker ni vi ska vi använda för bil till det här rekordhoppet?
- Vad sägs om en Lincoln Continental?
- Perfekt! Strömlinjeformad, ingen onödig vikt och bland det snyggaste USA har designat.
- Redigerat 2020-11-23, 16:41 av Niklas
Bästa fordonet under rusningstrafiken i sthlm.

#18 Påminner mig om en gammal travesti på Trafikmagasinet jag såg där Christer Glenning testade en pansarvagn…
"Att parkera, det är jättebra"
:)
#19: Är det detta klippet?

#20 Skulle kunna varit men jag har för mig att det var en enkel seriestrip
#21: Okej.
Skulle tänka mig köra en PBV tIll jobbet.

#22 Håller med, det skulle vara najs! :)