Annons:
Etikettallmänt
Läst 207 ggr
Staffan
2020-09-23 10:06

Vad tycker du om Judge Judy?

När man nu på grund av corona jobbar hemma mer så brukar jag ha tv:n för att det inte ska kännas lika ensamt. Ett program som dyker upp på förmiddagen är Judge Judy. Säkert av många betraktat som riktig skräp-tv men jag kan inte låta bli att tycka det emellanåt är lite underhållande… :)

Vad tycker du om Judge Judy?

Annons:
Herveaux
2020-09-23 10:10
#1

Det kan vara riktigt underhållande! 😁

Judy är ganska lik min gamla mattelärare. Aldrig var det sån ordning i klassrummet som under hennes lektioner. Underbar lärare.


Kan tips om Judge Rinder om du vill ha en brittisk, manlig version av konceptet. Han kan framkalla riktiga asgarv han också med en rejäl skopa torr engelsk humor. 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lia
2020-09-23 10:25
#2

Jag tycker att hon är för bitsk och obrydd. Snabbt ska det gå! Judge Rinder är så mycket bättre, det känns som om han verkligen bryr sig om sina fall.

Maria
2020-09-23 11:17
#3

Jag gillar Judge Rinder.
Judy är lite för vass i min stil men Rinder är både vass och rolig på ett bra plan tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Grodan
2020-09-23 11:25
#4

Det var sååå länge sedan jag såg judge Judy. Tycker målen är rätt tramsiga ibland, men det är ju Amerika och där stämmer man för allt… Judy benar ut trams och rättar till. Tycker hon är frisk och sund. Men inget favoritprogram, jag ser hellre blood, monster och aliens osv.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Maria
2020-09-23 11:38
#5

#4 Aha. Judy är amerikansk… Rinder är engelsk har jag för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Staffan
2020-09-23 13:18
#6

Tror jag sett Rinder vid något tillfälle. Om han dyker upp i rutan igen kommer jag inte byta kanal.

#1 Herveaux
Hade faktiskt också en sådan lärare, i historia på gymnasiet. Fantastisk studiero alltid och sen dessutom lyckades han få hela klassen intresserad av ämnet. Rätt man på rätt plats.

#2 Lia
Håller med om att det går för fort ibland och dessutom tror jag inte alltid hon har rätt i sina analyser. Tur det inte är några mordrättegångar.

#4 Grodan
Om de kunde lyfta in Judge Judy i dina serier med "blood, monster och aliens" så kanske hon kunde styra upp det som gått snett där?

:)

// Staffan

  • Redigerat 2020-09-23 13:18 av Staffan
Annons:
Niklas
2020-09-23 13:41
#7

Jag har inte tittat på det, men vet vad det är. Däremot har jag inte förstått om det är en dokusåpa eller påhitt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Grodan
2020-09-23 13:57
#8

#5 vem är rinder? lol

#6 Men inget är ju fel med mina blodiga serier. 😜

Kan visserligen tycka att Judy är så pass klartänkande att det nästan är slöseri med hennes resurs där i Amerika. Och ändå behöver de ju någon med bräins också… 🙃

#7 Det är på riktigt. I en amerikansk domstol, inför domare Judy då.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

  • Redigerat 2020-09-23 13:58 av Grodan
Niklas
2020-09-23 13:59
#9

#8: De behöver inte alls någon med hjärna. Det har de bevisat i fyra år. Allt går åt skogen, men annars är allt som förut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Staffan
2020-09-23 14:20
#10

#9 Niklas

Annat är det här i Sverige. Här har vi hjärnkapacitet så det räcker och blir över. Inget går fel och utvecklingen pekar på alla plan åt rätt håll. Ett bevis är ju att hela världen avundas oss och vill kopiera allt vi gör här.

Vixxen
2020-10-01 23:16
#11

Både Judy och Rinder är kul i lagom doser!

Maria
2020-10-02 06:15
#12

#9 Hahaha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hayabusa]
2020-10-07 11:43
#13

#10 Handhjärta 🙌

Annons:
Staffan
2020-11-01 18:27
#14

#4 Grodan

Ikväll kanske det är en film som passar dig på TV:

SKRÄCK, THRILLER
Wolves at the Door
4.5 IMDb2016 • USA • 72 min

https://www.tv.nu/p/1KzmxC-15-6qhj

Det är inte ofta man ser en film som har 4.5 på IMDB… ;-)

// Staffan

  • Redigerat 2020-11-01 18:29 av Staffan
Moon AppleGrey
2020-11-04 18:56
#15

Gillar Judy.
Har sett på ett kort klipp av Judge Rinder på youtube, och tror jag skulle gilla hans program också.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Grodan
2020-11-04 21:40
#16

#14 Åh, det där missade jag. Har ingen tv, men kan ju se den ändå.. och s*tan i gatan, jag har nog inte ens sett den, fast den är flera år gammal OMG jag som älskar varulvar… ska genast ratta in den. Tack för tips.🖤

haha, jag ser ofta filmer som har lägre betyg än 4,5 (inte många horrors får bra betyg)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Draken
2020-11-06 14:14
#17

Tycker både Judy och Rinder är rätt så underhållande. Brukar titta på båda om jag har möjlighet till det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: