Harakirikorv
Har du hört talas om Harakiri-korven som säljs vid Kornhamnstorg i Gamla Stan? Enligt uppgift är det världens starkaste korv och innan du får köpa en måste du skriva på ett avtal om att du är införstådd med riskerna och äter den helt och hållet på egen risk. Den verkar ruggigt stark... :)
Nu har ryktet om "korven från helvetet" börja sprida sig på internet och korven säljer som aldrig förr. Om du lyckas äta upp den inom 5 minuter får du en t-shirt som bevis på bedriften.
När Dagens Media frågade korvgubben Jesper Levin om vilket som var den roligaste reaktionen han fått svarar han:
–Det var i lördags natt när en kille som redan misslyckats med att äta upp korven gjorde ett nytt försök. Den här gången lyckades han men efteråt tog han sopkorgen och spydde och la sig på marken. När jag frågade hur han mådde kramade han mig, sa att han älskade mig och att det var det bästa han gjort i hela sitt liv. Han var skitlycklig och polisen och alla andra bara skrattade. Det var härligt.
Här är en film från när Dagens Media bjöd in Färjan Håkan för att låta honom göra ett försök:

Härligt med riktig korv.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Men huvva! Den korven bränner nog hål i magen den.

Haha åsså dricker de kolsyrad läsk till!!! Det dummaste man kan göra om man äter något starkt då det istället kan förstärka hettan.
Bästa att dricka för att dämpa hettan är fet kall mjölk.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mja…
Han sköljde munnen med yoghurt, det är helt rätt. Man ska ha något med fett för att bli av med smaken.

#4 Jo men jag såg någon där med en cola burk
_**/Mvh Anne

Var det inte ölen som han avslutade med?

#6 ca 12 sekunder in i filmklippet ser man att han har en cola
_**/Mvh Anne

Usch!
Ja det där kan verkligen inte vara nyttigt. Har man otur så kan kroppen få en sån chock att man dör.
Shit, jag som tycker att pepperonis är starka, jag skulle nog dö av att bara ta en tugga av korven..
Jag skulle inte änns kunna "slicka" på den ^^
Men pepperoni äger! :D

Utsidan smaker nog inte så stark, men insidan, full av frön.
Men, som han sade, men ska nog inte tugga sönder fröna, utan istället tugga grovt utan att käkarna möts och sedan svälja grovtugget.
Det skulle vara kul och pröva.
Inlägget är borttaget