Surdegsdagen på iFokus
DesK, värd för Matbröd iFokus och Matlust iFokus, har tagit initiativ till Surdegsdagen tillsammans med sina medarbetare. Surdegsdagen äger rum andra lördagen i april varje år. På lördag den 9:e april är det dags.
Du kan vara med i firandet. Baka själv eller köp gott surdegsbröd i närmsta bageri. Recept hittar du på Matbröd iFokus.
Läs mer om Surdegsdagen 2011 på Matbröd iFokus:
Vänliga hälsningar, Niklas
På Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

Intressant, jag är själv nämligen en riktig "surdeg".
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Draken du är ju alltid så glad
Det var TrevorS som först kom upp med idén om en egen surdegsdag, men vi övriga inne på Matbröd hängde så klart raskt på TrevorS har även startat en sida på Facebook - Surdegsdagen Där finns också banners att hämta.
Désirée
Afghan lives matter

Jo drakar kan bli sura ibland, men det är inte ofta.

Ja, detta var ett riktigt kul initiativ från TrevorS som vi surdegsfantaster gärna hänger med på. Så välkomna alla brödälskare att uppmärksamma surdegsdagen både här på brod.ifokus och facebook
Kul att så många hakar på.

mmmm, knäckisarna ser ju GRYMT goda ut!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#6 De är bakade av samma deg som grovlimpan bakom Välkommen in till oss på Matbröd.
Désirée
Afghan lives matter
Haha, jag som trodde mammsen var den enda som var galen i surdeg - kanske borde be henne kika in på Matbröd iFokus ;)
Jessica-B där hade du lite men bara lite fel Jag har varit galen i surdeg i drygt 30 år
Både du och din mamma är välkomna in till Matbröd
Désirée
Afghan lives matter
PANG! Idag smäller det, surdegsdagen!

Idag är det surdegsdagen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Synd att man inte hunnit sätta en surdeg. 😕