Annons:
Etikettallmänt
Läst 5043 ggr
Staffan
2018-05-15, 14:24

Sjövett 1964

Annons:
kattöga
2018-05-15, 15:16

Wow….! Fascinerande hur korkade vi människor är! Civiliserade människor… jo pyttsan! Jag har aldrig förstått varför man slänger skräp varken i vattnet eller på land.  Åker man bil ser man skräp utmed vägkanterna nästan överallt…. Åtminstone vuxna människor borde kunna tänka ett snäpp längre!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tarotstollan
2018-05-15, 22:00

Fruktansvärt korkat!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2018-05-16, 07:09

Jag är ju född 62 och har tillbringat varje sommar som barn på sjön bland annat och jag känner igen det där. Skrämmande men samtidigt positivt att man kan tänka om och agera annorlunda idag med tanke på vad man vet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2018-05-20, 12:06

Samtidigt får vi komma ihåg att källsortering och sophantering inte var så väl utvecklad på den tiden. Inte heller hade den enskilde så förtvivlat mycket grejer och särskilt inte engångspryttlar och emballage av plast. 
Visst är det mycket som är bättre nu, men samtidigt har t.ex. de stora turistfartygen kunnat dumpa sitt skräp ute till havs och hur det gått med nedskräpningen i haven har vi sett skrämmande bilder på.😐

Det finns s å  m y c k e t  k v a r att göra!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

landsbygdsbo
2018-05-20, 13:21

Då var det inte så farligt att "sänka" ölburkarna…de var inte av aluminium utan plåt, Vilket gjorde att de rostade upp till nästa sommar i saltvattnet. Och det mesta som togs ut då var förpackat i papper, vilket naturligtvis skräpar ner…men liksom plåten är borta efter vintern. Vad man reagerade på, var ofta inte miljöfarligt. Äggskal kunde ligga och lysa på botten i flera år.

Idag är ju allt förpackat i plast o aluminium med nedbrytningstider i tresiffriga tal.

[Borttaget]
[Borttaget]
2018-06-07, 09:48

Inlägget är borttaget

Annons:
Upp till toppen
Annons: