Senap
Jag kan inte låta bli att tycka sådant här är underhållande. SLOTTS har börjat formge sina senapstuber på ett nytt sätt. Det är helt i sin ordning. Däremot undrar jag hur texten ”Omskakas!” hamnade på baksidan? Lite längre ner står det ”Innehåller 22 portioner”. En portion senap alltså? Är inte det vad som går åt till en varmkorv?
Det hela påminner mig om Euroshoppers jordnötter jag köpte för några år sedan. På baksidan av påsen stod det ”Kan innehålla spår av jordnötter”… okej… bra…
:-)
p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px}
// Staffan
"Omskakas" är efter förtäring och kräver hjälp av ett par armstarka kompisar. Man kan också hoppa upp och ner en stund så att korven och senapen blandas i magen. Tarmbakterierna blir gladare.

#1 😃

Har sett mjökförpackningar märkta innehåller inte gluten
Stolt ägare till fem La permer

Jag brukar aldrig läsa dessa texter men kanske ska börja med det för det verkar ju riktigt underhållande😃
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Det här med "Omskakas!" gjorde mig så nyfiken att jag begav mig in på Slotts hemsida. Hittade inget under deras "Frågor & Svar" och länken "Kontaka oss" hjälpte mig begränsat mycket…
Man kanske ska försöka sig och ringa dom imorrn. Bara för skojs skull… :)
// Staffan
Ja det är kul å läsa på baksidan, en gång läste jag på en förpackning med skinka tror jag det var, då stod det 120 % kött, hur kan det innehålla 120 % kött?

🙂

Sådär, nu har jag skrivit en rad till Slotts… :)
Återkommer ifall jag får ett svar.

Hej Staffan!
Tack för att du tagit kontakt!
För att kunna garantera bästa smak och konsistens rekommenderar vi att man skakar tuben för att innehållet ska blanda sig så gott det går. Om tuben inte omskakas kan det bildas en tunn olja-ättika blandning som rinner ur öppningen.
Om du har ytterligare frågor tveka inte att kontakta oss!
Trevlig dag!
Med vänlig hälsning
Nina Andersson
Konsumentkontakt, Slotts

Haha. Det finns väl knappast något utrymme i en tub så att innehållet går att skaka om😃
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.