Annons:
Etikettallmänt
Läst 4569 ggr
Niklas
9/24/15, 12:57 PM

Vill du ha en app för iFokus?

Vi jobbar ständigt med att försöka förbättra iFokus.

Nu har vi till exempel bestämt oss för att låsa höjden i annonsen upptill för att inte sidan ska hoppa till när annonsen har laddats. Det innebär mindre intäkter eftersom de lägre annonserna ger mindre betalt, men vi tror att det är rätt att göra det ändå. 

En annan sak vi har funderat över ett tag är om vi skulle bygga en riktig app för mobiltelefoner. Vi är intresserade av vad ni tycker. 

Om det fanns en riktig mobil-app för iFokus, skulle du ladda ner den då? En riktig app skulle till exempel kunna tillföra bättre notiser om saker som händer på iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Cireea
9/24/15, 12:57 PM
#1

Absolut, det hade varit toppen! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

tlover
9/24/15, 12:59 PM
#2

Vad bra att sidan inte längre kommer att hoppa då den laddas, jag vet inte hur många gånger jag klickat fel pga det.

Ang appen så svarade jag annat då jag inte har en mobil som kan ta appar så för mig är det irrelevant 🙂

l'm back

AnneN
9/24/15, 1:05 PM
#3

Jag skulle absolut använda en iFokusapp flitigt 📱

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rumblebee
9/24/15, 1:32 PM
#4

Nja, jag skulle fortsätta använda safari för iFokus. Tycker det går tillräckligt smidigt och snabbt.

mangemani4
9/24/15, 1:32 PM
#5

jag är inne på iFokus flera gånger om dagen, så en app skulle komma till nytta:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
9/24/15, 1:34 PM
#6

Använder hellre vanliga iFokus på mobilen.

Annons:
Maria
9/24/15, 1:45 PM
#7

Jag svarade JA men egentligen vet jag inte vad det är för skillnad mellan en app och iFokus nuvarande mobilversion.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
9/24/15, 1:55 PM
#8

#7: Bra fråga. Fördelar kan vara att det går att göra andra typer av notiser när det händer något och att appen inte är beroende av vissa webbläsare som i webbversionen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
9/24/15, 1:57 PM
#9

#7 Aha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
9/24/15, 2:00 PM
#10

Men går det inte att ha kvar mobilversionen och samtidigt ha en app? På så sätt kan ju dom som vill använda appen göra det och dom som vill använda mobilversionen kan fortsätta göra det.. eller? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Niklas
9/24/15, 2:05 PM
#11

#10: Jovisst, det går. Varje version kostar dock pengar att underhålla så vi vill inte ha fler än nödvändigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
9/24/15, 2:28 PM
#12

Jag klickade på ja för app, men använder själv alltid skrivbordsversionen i mobilen eftersom jag behöver komma åt adminfunktionerna.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
monstermash
9/24/15, 2:41 PM
#13

Ja, jag hade använt den flitigt!

Annons:
Leffe
9/24/15, 2:45 PM
#14

Begriper inte det här med appar på datorn och telefonen

Lilolizeit
9/24/15, 3:41 PM
#15

Ett absolut ja!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Zachapacka]
9/24/15, 4:36 PM
#16

Nej, jag skulle inte använda den.

MaxFlickan
9/24/15, 4:39 PM
#17

Skulle använda den ofta!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Lia
9/24/15, 5:10 PM
#18

Jag skulle använda den konstant och jag vet andra som skulle bli medlemmar bara en app fanns :-)

[niklaeri02]
9/24/15, 5:17 PM
#19

Har saknat en app för iFokus. Tycker tyvärr inte att den nuvarande mobilversionen fungerar för min telefon, så den använder jag aldrig. Får bli på surfplattan eller datorn med en webbläsare.

Men en app skulle absolut komma till nytta!
Jag skulle ladda ned den!

[ThisIsWheels]
9/24/15, 5:31 PM
#20

Det hade varit AWESOME!!! :D :D :D <3

Annons:
SaraU
9/24/15, 6:29 PM
#21

Fanns det en app skulle jag använda den varje dag!

the esthetic grown up is the child who survived

Scorpio97
9/24/15, 6:40 PM
#22

Jag skulle förmodligen inte använda en app, eftersom jag inte gillar mobilversionen så mycket. Föredrar den vanliga, som fungerar utmärkt på min mobil. Så för min del är en app inte nödvändig (:


//Jessie

Valkyrija
9/24/15, 6:41 PM
#23

Appen skulle användas flitigt här! :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Farwuq
9/24/15, 6:47 PM
#24

Jag använder inte någon mobilversion.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Stortroll
9/24/15, 7:00 PM
#25

Skulle använda om den var bättre än mobilversionen för nu använder jag inte den pga att den inte är så lätt att använda + väldigt seg.

Titta gärna in här ---> Min blogg

SimsBrooke
9/24/15, 7:20 PM
#26

Ja absolut, det har jag velat haft en längre tid.  jag går väldigt sällan in på iFokus genom mobilen eller min Ipad.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Tarotstollan
9/24/15, 8:57 PM
#27

Ja, för att bli av med hoppande reklamen.

Mobil appen bryr jag mig inte om vilket, eftersom jag inte har en sådan mobil.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Moalinn
9/24/15, 8:59 PM
#28

Skulle appen stödja adminfunktioner så absolut!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Jane-Lyzell
9/24/15, 11:01 PM
#29

Låter bra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tjeja
9/25/15, 1:54 AM
#30

Ja vore toppen med en app som änå hade alla funktioner som vanliga webbversionen till pc har Men ska det vara en app som är sådär överdrivet förenklad och sakna massor av funktioner så som appar och mobilsite versioner av saker brukar vara. Då kan det lika gärna vara. Är less på dåliga appar! Använder sällan appar av den anledningen. Men en riktigt välgjord app för iFokus skulle jag både uppskatta och använda mycket!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

bellan63
9/25/15, 5:33 AM
#31

Det vore kanonbra, skulle absolut använda en sån app!

Cessy
9/25/15, 7:51 AM
#32

Jag använder inte mobilversionen, men det är ju för att den inte fungerar lika bra som webbversionen gör. En app gör ju i regel att saker fungerar betydligt smidigare. Så ja jag skulle testa den för att se vad jag tycker om den jämnfört med webbversionen o fungerar den lika bra som appar i de flesta fall brukar göra, så skulle jag självfallet hellre använda den än webbversionen både på mobilen o paddan.

[Carpinus]
9/25/15, 9:27 AM
#33

Hade jag bara haft en mobiltelefon hade svaret kunnat bli ett "ja", men nu fick det bli  alternativ "nej".

MagArne
9/25/15, 12:38 PM
#34

Jag går alltid över till standard/webbsidan på min iPhone när jag kollar iFokus. Mobilversionen är jag inte alls sams med.

Annons:
axa
9/25/15, 1:26 PM
#35

Det vill jag ha! 

Men absolut inte något som är liknande mobilversionen, ogillar den skarpt. Skulle då vilja ha en lättanvänd version som datorversionen ungefär :)

Florrpan
9/25/15, 4:23 PM
#36

En app hade ju varit behändigt. Men viktigare är ju ett fungerande mobilversion av sidan, den ni har nu är riktigt usel designad/utformad.

lollynonna
9/25/15, 4:56 PM
#37

Ja! Men bara om den ser ut som den vanliga versionen,gillar verkligen inte mobilversionen :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Cookies1994]
9/26/15, 1:08 AM
#38

Skulle inte använda för jag använder aldrig internet via mobilen eller ytterst sällan :P och ifrån min mobil så krånglar iFokus.. jag föredrar och sitta vid datorn, men är väl bra med en app verkar vara många som vill ha📱

Lizelda
9/27/15, 1:30 AM
#39

App, app, app! Jag vill ha en av med meddelanden för ALLT! Där det går att välja vad man vill få meddelande om såklart men jag är i alla fall sån att när jag inte får notiser om varje grej så faller jag lätt ifrån iFokus. Som när jag inte är Insider till exempel, inte alls samma sak att få ett samlat mail med nya inlägg, behöver ha dem löpande under dagen så en app vore perfekt!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Martin
9/27/15, 6:46 PM
#40

Beror lite på vilka funktioner som kommit med den, men jag hade troligen laddat ner för att testa i alla fall.

mvh Martin

kissidor
9/28/15, 11:36 AM
#41

svarade kanske lite förhastat nej, för jag tänkte mig att den då antagligen skulle likna mobilversionen som jag aldrig använder - men efter att ha läst inläggen så tänker jag snarare att man kanske kan få drömma om en mobilapp som skulle fungera bättre från mobil enhet än både mobilversionen och desktopversionen 🙂. i såfall vore jag absolut intresserad, men då ska det ju vara med alla funktioner och smileys, formateringar mm - annars fortsätter jag hellre använda desktop från mobil och platta också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
JazzBass
9/28/15, 2:56 PM
#42

Svarade nej, även om svaret kanske inte är precis så kategoriskt. Görs en app så kanske jag ger den en chans. Men jag svarade nej för att jag dels inte gillar den nuvarande mobilversionen (jag byter alltid till webbversionen då mobilversionen envisas med att dyka upp på nytt varje dygn). Dels tycker jag att jag inte har det minsta behov av ännu fler pushnotiser och dylikt som ofta följer med en app, man får ju absolut tillräckligt med sådana redan även om man gör sitt bästa för att stänga av det mesta, och det skapar mobilstress. Och ju fler specialappar man kan undvika, desto bättre.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Luckysoul
9/28/15, 4:23 PM
#43

Jag hade använt en app om den även görs till BlackBerry! =)

[SebastianR]
9/28/15, 4:52 PM
#44

Om appen blir bättre än vad mobilversionen är i webbläsaren så skulle jag defenetivt använda den!

Alwyn
12/5/17, 10:00 AM
#45

Blev det ingen app? Jag blir galen på att mobilversionen inte låter mig göra allt. Tex klicka på folks avatarer för att komma till deras sida, eller lägga in bilder direkt i texten, eller skapa undersökningar.

Upp till toppen
Annons: