Annons:
Etikettallmänt
Läst 6420 ggr
Niklas
2017-09-15 12:12

Tiden går fort när man har roligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gissa vad det är för dag idag. Det är inte bara fredag, det är iFokus födelsedag också. Vi fyller 12!

Det kanske inte blir tårta, men en kaka till kaffet. Fast jag dricker inte kaffe. Vatten till kakan som skulle ha varit till kaffet då.

Mycket har hänt med iFokus under åren, men nästan ännu mer har hänt i mitt eget liv när jag ser tillbaka. Minns du hur ditt liv såg ut för tolv år sen? Minns du hur du var som person? Är du samma person nu? Chansen är ganska stor att både du och ditt liv har förändrats en hel del. Du kanske har fått barn. Eller barnen kanske har blivit vuxna och flyttat hemifrån. Du kanske är en av de vuxna som var barn för tolv år sen. Har du samma sysselsättning som då? Troligtvis inte. Din bostad är antagligen inte samma som då.

Vilken var den första iFokus-sajt du besökte? Vilken besöker du oftast nu? Har dina intressen förändrats? Du kanske rentav har blivit eller varit SajtvärdiFokus. Har du hittat nya vänner på iFokus? Kanske till och med en livspartner. Det hände på Aktieguiden, diskussionssajten vi byggde före iFokus. De gifte sig efter att ha träffats via en diskussionsgrupp där. Hon flyttade 100 mil för att bo med honom på en gammal gård de köpte.

Jag borde nog ha en bra avslutning på den här texten. Och knyta ihop alla lösa tankar här ovan till en snygg rosett. Det har jag inte. :-)

Trevlig helg!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Staffan
2017-09-15 12:16
#1

"Jag borde nog ha en bra avslutning på den här texten. Och knyta ihop alla lösa tankar här ovan till en snygg rosett. Det har jag inte. :-)"

Det hade du visst - grym avslutning ju! :)

😉

Maria
2017-09-15 12:37
#2

Åh stort grattis🌺

Själv så har jag varit medlem i 10 år.

Min första sajt var Katter iFokus och jag minns att det tog ett tag innan jag fattade hur stort iFokus var.

Jag har sedan dess blivit väldigt aktiv och varit och är Sajtvärd och Medarbetare på några sidor.

Jag är definitivt inte samma person som när jag började här. Jag har opererats för en hjärntumör och det har förändrat både mig själv och livet jag lever.

iFokus har varit ett stort stöd och alla underbara medlemmar som man kan "prata med" om både ditten och datten.

Här finns sidor för både allvar och djupare tankar och sidor som rör intressen så att man kan få dryfta sina frågor och prata med likasinnade.

Jag är iFokusberoende😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
2017-09-15 13:11
#3

Grattis!

Honestyisdead
2017-09-15 13:18
#4

Grattis 🥳

Carmarino
2017-09-15 13:21
#5

Grattis!

Har själv bara varit medlem i drygt två år. Tror det var Proveniens som var första sajten för mig. Nu är jag både värd för en sajt och Medarbetare på en, plus att jag har fått många nya vänner.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2017-09-15 13:22
#6

Oj! Grattis!!! 🎂🎈🌺☀️✨🌺❤️

Tack för - allt! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maleficum
2017-09-15 15:18
#7

Har varit medlem i 11 år och var mest på kanin iFokus först. Hade sen många års uppehåll innan jag för några år sen hitta tillbaka (och hitta mitt gamla lösen). Är numera mest på akvariefisk iFokus.

Har förändrats massor genom dessa år, speciellt de senaste tre åren efter jag fått mina diagnoser och på så sätt lärt känna mig själv och acceptera mig själv betydligt bättre.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Emo
2017-09-15 15:42
#8

Grattis!

Pyssel hade medlemmar, som behövde svar på vissa frågor. 
För att kunna ge dem det blev jag medlem i mars 2009.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

93steffe
2017-09-15 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Grattis! (precis blivit medlem) 😎

//Brian "aka Steffe"

LottaV
2017-09-15 15:55
#10

Grattis🥳

Jag blev medlem nästa exakt ett år sedan och min första sajt var The Sims men gick med i Pokémon ett par dagar senare👍

Ett gott skratt förlänger livet

stina63
2017-09-15 17:42
#11

Grattis Till iFokus ❤️

Farwuq
2017-09-15 18:41
#12

Grattis, jag blev medlem 2007-04-03.
🌺
Men tjuvläste bra länge dess för innan.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tjeja
2017-09-15 20:46
#13

GRATTIS I Fokus alla medlemmar och förstås, Staffan och Niklas! 🎂😃

Själv har jag varit medlem i 8 år enligt min profil. Men tror att jag var här endel och läste även innan dess. Jo mycket har hänt sedan dess, hunnit byta yrkesbana totalt, flyttat osv osv.. en massa saker. 🤪

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Jojaton
2017-09-15 21:00
#14

Wow, grattis! Jag har varit medlem i lite mer än 10 år, då var jag 14 år gammal - nu 24. Hittade hit via ett annat forum, och blev först medlem på Hästfoto iFokus. Har gått igenom många favoritsajter men just nu hänger jag mest på Hundar och kompissajter som Agility, Sheltie mfl.

Johanna - Instagram

Tarotstollan
2017-09-15 22:15
#15

Grattis!🥳🎈🌈

Själv har jag varit medlem i 5½ år, fast jag smög omkring i kulisserna i några månader innan jag blev medlem. Då som nu var det Tarotsajten som lockade mest och numera är jag Sajtvärd där inne.
Har många andra intressen också och det syns på alla de sajter jag numera är medlem på!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2017-09-15 23:49
#16

Grattis 🎈

Själv blev jag medlem 2012. Först hittade jag kanin iFokus tack vare google men snart hittade jag te iFokus. På några dagar hade jag fått upp aktivitetsindexet till över 1600 om jag minns rätt (mycket för te ifokus) och blev därför Medarbetare. Ca en månad efter det blev jag värd.

iFokus var faktiskt en av de största anledningarna till att jag startade mitt företag

och numer är jag ifokusberoende(eller ja det har jag varit länge)

l'm back

Magi-cat
2017-09-16 07:56
#17

Jag har varit medlem sedan (måste titta efter…) oj, 2007! Det var tioårsjubileum i april i år! 🎂🌺🥳

Jag hamnade här via ett annat forum som jag tror lade ner. Någon rekommenderade iFokus till mig och jag tror att Insidan var den första sajten som jag hamnade på. (Den verkar vara inaktiv nu.)
Snart därefter hittade jag till Övernaturligt. Jag var inte aktiv alls i början och tyckte det var mest fikasnack och just inga meningsfulla diskussioner. ☺️Aldrig i livet att jag skulle bli delaktig på det sättet och definitivt aldrig bli Medarbetare och absolut inte Sajtvärd. Aldrig i hela livet. Näpp.

Men så gick tiden och allt och alla vidare och jag fick jag en vän.🌺 Vi kommunicerade hejdlöst under en tid och tack vare (eller på grund av 😃) henne blev jag så småningom medis på ÖN. Och ja, så fortsatte det…🙂

Förändringar? Ja, många, i stort som i smått. iFokus är inte detsamma som då, jag är kanske inte heller densamma och jag har (väl) begåvats med nya erfarenheter och insikter. Ingenting är statiskt.
Diskussionerna - och det har varit många med livlig intensitet, mycket känslor och höga vågor - har ändrat karaktär. Sidor som sjöd av aktivitet har tystnat och de ämnen som berör har ändrats, som en spegling av samhället. 
(Viktigast av allt just nu, tycker jag, är samhällsfrågor och sociala frågor där demokrati, lika villkor, miljö, djur och natur kommer överst.)

Många vänner har jag fått under åren, vilket jag är mycket tacksam för.🌺Likaså är jag tacksam att iFokus finns och erbjuder denna möjlighet att utbyta tankar, lära sig av andra och varandra och på så sätt utvecklas och vandra vidare, ibland gemensamt, ibland med lite mer buller och bång.

Eftersom jag fortfarande är här  så måste det goda ha övervägt. Utveckling är rolig men mer sällan enkel.

Tack iFokus och fira ordentligt! 🎂🎈🎁🌺🌺🌺

"Vi kommer till en fantastisk värld där vi träffas, hälsar på varandra - och umgås en liten stund. Sedan skiljs vi åt och försvinner på samma otroliga och snabba sätt som vi en gång kom hit."

Trevlig helg allihop! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

janandersson@yahoo.se
2017-09-17 11:27
#18

Blev medlem alldeles nyss och vet väl inte riktigt vad jag vill komma igång med och hur det här fungerar. Någon kamera att ta en bild med har jag inte längre. Men om någon vill ha in min 80 åriga nuna så finns den på facebook i massor lite varstans. Ser fram emot nu vad som händer och vart detta leder till.

Carmarino
2017-09-17 11:34
#19

#18 Välkommen hit. Du får börja med att botanisera bland intressesajterna här nedan. De som är blå är aktiva, medan de grå inte finns ännu. Förhoppningsvis så hittar du något av intresse. Det finns massor av intressanta ämnen här. Foton är inte nödvändigt, mer än möjligen på fotosajterna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

ElLobo
2017-09-17 12:04
#20

Ett stort grattis!

Annons:
Marr
2017-09-18 08:08
#21

 Stort Grattis till iFokus i efterskott på12 årsdagen!!🥳🎂✨🌺

2011 hittade jag hit av en slump…träffade Christine på Uj genom googling sen var jag fast. Fast som många av er andra så smög jag i kulisserna ett bra tag innan…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

tlover
2017-09-18 09:18
#22

#21 Jag smög aldrig i kulisserna, jag började spamma te iFokus inom några dagar 😃

l'm back

JaGa
2017-09-20 00:38
#23

Grattis…🥳🎂🌺

Har själv ca 10 års medlemskap här på forumet och trivs väldigt bra med den trevliga atmosfären här…👍

Agda
2017-09-20 06:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Grattis i efterskott!

Jag vill minnas att jag halkade in på kanin och besökte också hundar en hel del (och av någon anledning så fotade jag datorskärmen den 28 juni 2007, det är lite skillnad mot dagens layout 😉).

Jag blev medlem den 30 april 2007 så jag har varit medlem några år. Idag besöker jag mest hundar, men kikar då och då in på andra sajter.

Niklas
2017-09-20 16:48
#25

#24: Vad roligt med den gamla bilden av iFokus! Jag hade glömt bort att det såg ut så ett tag.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LosGinos
2017-09-20 20:21
#26

Medlem sedan:2009-08-02Första sajten var hockey, det var mitt ex som tipsade mig. Efter det var jag fast. Varit både Sajtvärd och Medarbetare och är fortfarande så. Min aktivitet kommer och går, så som med hockey säsongen ;)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Upp till toppen
Annons: