Annons:
Etikettallmänt
Läst 2639 ggr
Staffan
2017-04-24, 10:56

Lär dig måla med Bob Ross

Annons:
Farwuq
2017-04-24, 11:24

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Niklas
2017-04-24, 11:47

"We don't make mistakes here, we have happy accidents." :-) Fascinerande.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Farwuq
2017-04-24, 11:48

Det var nog inte första gången han höll i en pensel.
😉

[colors_]
2017-04-24, 11:55

Bob Ross har jag sett några videos av faktiskt…Ja det är imponerande! :)

Farwuq
2017-04-24, 12:16

Han är uppenbart död sedan över 20 år.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bob_Ross

Cessy
2017-04-24, 14:25

Åh wow!😮😍

Annons:
[colors_]
2017-04-24, 14:52

#5: Jo, programmet är ju rätt gammalt.🙂

Nettis!
2017-04-24, 15:13

Väldigt inspirerande att se 🙂

Vixxen
2017-04-24, 21:36

Sanslöst! 🤪👋

Tarotstollan
2017-04-24, 21:40

Har sett många av hans program och visst blir man inspirerad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Roosenlilja
2017-04-25, 21:10

Rogivande att titta på! Vacker tavla som växer fram :)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Staffan
2017-04-26, 10:26

#11 Kattsussi

> Rogivande att titta på

Verkligen. Vi får göra ett bokmärke som vi kan gå tillbaka till i händelse av att vi skulle känna oss stressade någon gång. 

"Big old tree, but he’s a nice tree. There he is. Alright, while I got that brush going, I’ll tell you what, let’s do somethin’ about like this. And we just tap all kind of little, little bushy looking’ areas. You have to decide what lives here, how far it goes, how tall is it, how short is it, it’s fat, skinny, in between, it’s your world. And in your world, you make all the decisions All the decisions. There we are."

// Staffan

Roosenlilja
2017-04-26, 10:42

Ja, det låter som en bra idé! Jag vill gärna ha möjlighet att lätt hitta tillbaks till de olika filmer du delat här. Att måla är för mig terapi lika mycket som att virka eller skapa bilder i ps6.

Önskar dock att jag kunde skapa det liv jag vill i verkligheten också. Ta lite av något här och något där och skapa en perfekt värld. ;)
Min pappa var fritidskonstnär och målade stora väggmålningar inne på Volvo Torslandas kulvertar. Mycket i stil med konstnären Bob Ross. Fast mer höstfärger. Han målade även skärgård och Norrlandsmotiv. Jag har väl min konstnärliga ådra från honom. Men som pappa sa, det kommer tid för intressen när man minst anar det. Det är aldrig försent att starta, bara man släpper alla krav.

Färgval visar oftast konstnärens psykiska hälsa. Deprimerad= mörkare färger och glädje ger istället glada färger. Så det var lätt att se hur min pappa mådde vid olika tidpunkter.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Annons:
Silver83
2017-04-27, 00:54

Älskar hans tavlor. Det var min pappa som fick mig att börja titta på de här programmen och sen dess har jag varit fast. För det första ser det så enkelt ut när han målar, och man får känslan av att man skulle vilja prova själv. Tror dock inte jag skulle vara i närheten av det där även om jag ens försökte… Men det är väldigt rofyllt att titta på och se hur tavlorna växer fram. Hans sätt att förklara vad han gö att det även låter lätt och man dras lätt med i målandet.

Farwuq
2017-04-27, 03:38

Übung macht den Meister

Upp till toppen
Annons: