Annons:
Etikettallmänt
Läst 2164 ggr
Staffan
2016-11-17, 11:39

Googles nya foto-app

Annons:
Maria
2016-11-17, 11:46

Detta ska jag försöka testa.

Jag har scannat in en mängd foton. Det tog ett år ungefär med någon stund om dagen.

Däremot så hade vi en APS-kamera (tror det hette så) och de fotona har annat format och passade inte min scanner så de finns bara som pappersfoton hos mig ännu.

Kanske man kan försöka med detta?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2016-11-17, 11:54

Hittar inte den i Play Butik. Ingår den i Google Photos? Det står inget om någon scanner i informationen om den appen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Staffan
2016-11-17, 11:57

#2 Carmarino

Har tyvärr inte Android själv så jag vet inte… :-/

Carmarino
2016-11-17, 12:17

#3 Sökte efter den på nätet och när jag sedan försökte öppna den i Play Store så fick jag bara att "Enheten är inte kompatibel med den här versionen", så det var därför jag inte hittade den tidigare. Min telefon är tydligen för gammal. 😕

Den heter "Fotoskanner från Google Foto" på svenska.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emo
2016-11-17, 12:45

Verkar praktisk - men hur går det med diapositiv?

Jag önskar en scanner till 8mm-film och 16mm-film.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
2016-11-17, 13:14

Nu har jag lagt in appen.

Jag har försökt skanna ett foto men efter man "tryckt"så ska man dra fyra hållpunkter till varandra och det fungerar inte då jag inte kan hålla mobilen stilla. Kan man lägga den på någon slags ställning över fotot så att säga?

Eller tänker jag fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2016-11-17, 13:38

Testar med ett foto

/Maria

Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2016-11-17, 13:40

#7 Inte jättebra kvalitet direkt, men det är förstås svårt att säga när man inte sett originalfotot. 🙂
(Tror dock att det är bättre än kopian.)

Maria
2016-11-17, 13:41

Haha, det var inte punkterna som skulle dras på telefonen utan själva telefonen som skulle dras till punkterna så att säga😃

Jag testade med ett gammalt foto från 80-talet.

Det här ska jag öva på. Det var ju riktigt kul.

/Maria

Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2016-11-17, 13:42

Får nog köpa en ny mobil. 🙂

Maria
2016-11-17, 13:45

Tack  för detta tipset. Jag som har en del ledig tid kan nog ha glädje av detta🙂

/Maria

Ur Lille Prinsen.

Niklas
2016-11-17, 15:55

Fotoskanner finns till iPhone också. Här: Fotoskanner – en skanner från Google Foto av Google, Inc. https://appsto.re/se/QpiEfb.i

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Maria
2016-11-17, 16:19

#12 Det är samma lilla ikon som på androiden.

/Maria

Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: