Du har större makt än du tror
Efter närmare en timme i telefonkö hos teleoperatören Tre igår blev jag så förbannad så på att jag hängde på luren. Tycker det är så vansinnigt dåligt av en teleoperatör 2016 att inte ens kunna ge information om hur länge den beräknade väntetiden är.
Obs! Pojken på bilden är inte jag… :)
När jag lagt på luren kände jag ett behov av att berätta för fler hur dåliga dom är. Kom då att tänka på den gamla iFokus-sajten Konsumentmakt och bestämde mig för att posta ett inlägg där. Sen skickade jag länken dit till Tres kundservice för att dom snabbt själva skulle få se vad som sägs om dom på nätet.
Nästa gång du råkar ut för att ett företag eller en organisation behandlar dig oschysst, tänk då på att sajten Konsumentmakt iFokus finns. Där kan du få information om vad som gäller juridiskt, tips om hur du kan gå vidare och pepp för att orka.
Har du blivit kontaktad av telefonförsäljare som lurat dig att köpa något du inte vill ha? Eller lovad en vara som aldrig levererats? Kanske något som gått sönder och inte fått ersättning trots garanti och reklamationsrätt? Du är inte ensam.
Ett första steg kan vara att ta reda på vilka rättigheter du har. När du vet det finns det ofta sätt att gå vidare.
Berätta om företag man ska akta sig för och, minst lika viktigt, berätta om företag som gör ett bra jobb och förtjänar att lyftas fram. Det är alltid värdefull information för andra.
» http://konsumentmakt.ifokus.se
Hoppas du får en fin helg!
// Staffan

Åh den sidan har undgått mig helt! Toppen ju! Ska in bland mina favoriter helt klart!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.