Annons:
Etikettallmänt
Läst 2197 ggr
Niklas
5/31/16, 12:53 PM

Internationella dagen mot tobak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ni inte visste tidigare så vet ni nu att 31:a maj är internationella dagen mot tobak. Ett bra tillfälle att sluta röka med andra ord.

För många är det lättare sagt än gjort. Fimpaaa! är en nyutvecklad mobil-app utvecklad för unga:

"Fimpaaa! är en app som peppar, ger konkreta tips och hjälper dig att sluta röka. Du börjar med att svara på frågor om hur du röker och skapar på så sätt din egen profil. Via appen får du sen personliga meddelande och tips för att klara röksuget."

Läs mer och hämta appen via länken nedan.

http://www.umo.se/fimpaaa/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Emo
5/31/16, 1:14 PM
#1

Man kan fimpa för gott också utan app. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ikajo
5/31/16, 1:31 PM
#2

Jag har aldrig börjat. Förstår inte vitsen.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[KattaBol]
5/31/16, 3:24 PM
#3

Den där reklambilden var riktigt korkad. Hur kan man jämföra rökning med kallsupar? Det är som att jämföra ett ormbett med ett myggbett.

Zachis
5/31/16, 3:52 PM
#4

finns det någon app för hur man slutar få kallsupar också?

Vixxen
5/31/16, 5:43 PM
#5

#4 😃

Ikajo
5/31/16, 6:18 PM
#6

#3 Jag tror att det är det som är vitsen…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
[KattaBol]
5/31/16, 6:54 PM
#7

#6 Om det är ironiskt så tycker jag att det är mycket otydligt.

Farwuq
5/31/16, 6:58 PM
#8

Jag slutade röka för över 30 år sedan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
5/31/16, 7:29 PM
#9

Jag har aldrig börjat röka, det räckte så bra med att alla andra familjemedlemmar rökte som skorstenar runt mig. Hade ont av röken och lukten redan när jag var liten men det var det ju ingen som brydde sig om!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skorpion76
5/31/16, 7:45 PM
#10

Jag har aldrig rökt i hela mitt liv!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

crins
5/31/16, 9:51 PM
#11

Har en gammal vän, som rökt hela sitt liv minst 30år, som en dag bara slutade och har inte börjat igen, han har toppen kodition i dag, men bara för några år sedan han var anfådd av en kort promenad! I dag han promenerar minst 1mil om dagen! Själv är jag icke rökare och har alltid varit även om arbetskamraterna tog sina rökpauser och vi som inte rökte fick ju inga pauser då, men modet är ju förändrat och det blivit inne att inte röka och det är bra!

Hoseok
5/31/16, 11:11 PM
#12

#7 Det är väl ganska uppenbart att det är ironiskt då det är UMO (som aldrig skulle stötta rökning?) och handlar om att man ska sluta röka?

[KattaBol]
5/31/16, 11:16 PM
#13

#12 Då utgår du ifrån att alla vet vad UMO är …

Annons:
Hoseok
6/1/16, 12:48 AM
#14

#13 Konstigt nog så gör jag det, ja. Men då vet jag att så inte är fallet. Dock så kvarstår mitt argument för att det fortfarande är en antitobak-bild i övrigt. Texten nere i vänstra hörnet, till exempel.

Maria
6/1/16, 8:54 AM
#15

Jag har varit storrökare i 35 år men har varit rökfri i drygt 5 år nu och det är härligt.

Jag kan sakna det ibland men skulle aldrig en våga ta ett bloss för då trillar jag garanterat dit igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Candela
6/1/16, 10:26 AM
#16

Jag rökte under 1-2 år då jag hade en rökande pojkvän, men sen när jag fick en ny partner slutade jag röka direkt. Blev sugen igen efter 2 års uppehåll och köpte ett paket som jag rökte upp under en 2-3-månadersperiod. Efter det har jag dock inte varit sugen på att köpa fler cigaretter.

För mig har det inte varit nikotinsuget som varit jobbigt, utan att jag tycker det är avstressande. Har bytt ut det mot kaffe 😃

Upp till toppen
Annons: