Kan ju omöjligtvis vara en tråd?
Det här tricket imponerade på mig. Hur sjutton går det till?
Snälla finns det någon som kan hitta en förklaring?

jag blir mer förfärad över stackars grabbens ben… men tja det är ju jag det.. 🤓
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

#1 jag med! Men ja, imponerande "trick".
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Har man såna ben sitter man nog ner ganska ofta vilket gjort att han haft tid att träna på trick, men alltså han måste ju haft en fiskelina eller något
Ingen aning hur det kan gå till. Det känns ju som att han omöjligt kan ha haft en fiskelina för att han gjorde de med sedeln också. Eller så är det en riktig jedi eller kanske en mörk lord av sith🤔.
Medarbetare på
Star Wars

Jag tror på fiskelina, för annars borde sedeln kunnat röra sig lika bra som korten, men istället syns det att den "hänger" över något i luften liksom.
Men ja absolut skickligt utfört, speciellt med korten! Han är riktigt fingerfärdig!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Men vadå det är ju bara ren magi. ;-)
OK, skall försöka besvara/förklara detta (men fysiologin är väldans krånglig)
Sedeln är lite böjd, som en flygplansvinge eller en boksida, i alla fall inte plan. Har ni suttit ute med en bok ock plötsligt bläddrar boken av sig själv? Har med aerodynamik att göra. Luftströmmar över resp under objekten och naturens lagar/krafter "talar" (på ovansidan går luften långsammare, på undersidan snabbare). Detta är huvudprincipen som gör att ett flygplan lyfter. I killens trick så viftar han luftströmmar (mycket små) mot sedeln och den lyfter.
Lika med korten han gör till solfjäderform, det blir också en form av vinge (helikopter). Enkel fysiologi, ja. Svårt att göra, absolut. Killen är mycket duktig på att utnyttja naturlagarna, men magi?? NIX, skicklighet? YES
Well, detta kan förklaras mer detaljerat men de torde ta upp en o annan sida till.
//håkan

#7 Bra förklarat! 👍
"Lycka och jubel att äga en pudel!"

#7 bommen99
Jag förmodar att det är en gissning? :)
// Staffan

Han använder munnen. Kolla noga så ser du att tungan far in och ut, han gör miner mm. Troligen spänner han en lina.
notera att hans händer inte är i närheten av sedeln, men sedeln lyfts upp. Vad finns ovanför? Hans huvud.
Den mest logiska förklaringen jag kan komma på.