Annons:
Etikettallmänt
Läst 3506 ggr
Staffan
2016-02-09, 12:55

Det onödigaste du köpt?

Tänk vad mycket onödiga saker man skaffat sig genom åren... :)

Böcker man aldrig läste. Biljetter som aldrig användes. Instrument man aldrig lärde sig spela. Kläder som aldrig fick se dagens ljus.

Listan kan göras alldeles för lång och jag måste be om att få återkomma med det mest onödiga av allt. Har för svårt att välja något på rak arm… :) 

Vad är det onödigaste du köpt?

// Staffan

Annons:
Davbjo
2016-02-09, 12:57

Jag köpte en spionkamera som jag monterade i titthålet på ytterdörren, för att kunna se vem som ringde på när jag satt i soffan (bytte kanal så såg jag live från titthålet bara). Funkade klockrent, men inte satt jag i soffan så fort en enda jävel ringde på!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

vendelay
2016-02-09, 12:59

Lyckades tigga till mig att få en fancy fönstertvätts-maskin i present ett år, den såg så himla enkel och bekväm ut och jag lovade dyrt och heligt att tvätta fönstren minst två gånger i månaden… Ett år senare har jag använt maskinen… EN gång. Den var inte alls speciellt enkel eller bekväm haha!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-02-09, 13:00

#1 Hahaha, så typiskt!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Niklas
2016-02-09, 13:01

Som gammal shoppingnarkoman har jag hur många såna här saker som helst. Ska jag välja en är det när jag skämde bort mig själv med en bil när jag blev färdig med lumpen. Jag köpte en silverfärgad Porsche 912 från 1967. Den ägde jag i 15 år. Det första jag gjorde var att helrenovera motorn för 50.000 kronor. Sen ställde jag den i garaget. Eftersom jag var så rädd att den skulle skadas körde jag den inte. Under de 15 åren gick den mindre än 100 mil. Och kostade ganska mycket pengar. I efterskott känns det ganska onödigt. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas
Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

Maria
2016-02-09, 13:01

Köpte en brevpress jag inte kunde motstå för 600 kronor. Vem använder brevpress??? Men jag gillade den😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vanja
2016-02-09, 14:14

Jag var inne på JYSK där de hade rea och såg två jättefina skinnfåtöljer till rabatterat pris som jag köpte med tanken att den gamla hörnsoffan ändå skulle gå sönder och att jag då kulle kasta den. 
Nu ett halvår senare så ser det fortfarande ut som kaos hemma hos mig för att jag har en gammal hörnsoffa (som är sjukligt bekväm och vägrar gå sönder) och två skinnfåtöljer som definitivt inte passar ihop med soffan ståendes framför TV:n . Fåtöljerna har nog inte använts en enda gång, jo de är klart, hunden ligger där i ibland. Men annars är de oanvända, väldigt onödigt. ^^ 

Men någon gång ska väl den där jäkla soffan ge med sig kan man tycka. (fast när den gjorde det sista för någon månad sen så lagade jag den istället för att kasta ut den)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Niklas
2016-02-09, 14:48

#6: Men du får ju skylla dig själv om du håller på och lagar saker du vill bli av med. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas
Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

[LarssonA]
2016-02-09, 14:55

Det finns hur mycket som helst att välja på…. Jag har hyllmeter med "böcker jag måste ha" som jag inte tittat åt sedan den dagen jag köpte dem… Gardiner som är såååååå fina, som bara legat i skåpet och tagit plats…. men det värsta är nog bil. 

Jag var 21-22 år och tyckte det var dags att ta körkort, så jag köpte mig en bil… men inte tog jag körkort inte. Tog mig inte ens till körskolan. Efter ca ett år sålde jag den. Några år senare gjorde jag samma sak i gen…. men inte sjutton tog jag körkort!

När jag var 34 gick jag till körskolan och tog kort, på riktigt!! Och köpte ingen bil, för vi behövde inte två, min ex-make hade ju bil och hade så haft hela tiden, även när jag köpt de andra två! Vi hade inte behövt nån mer bil ens om jag faktiskt tagit körkort! Först när jag passerat 40 och skilt mig skaffade jag mig en bil, för att jag faktiskt behövde….. :D

Maria
2016-02-09, 16:41

#8 Vad roligt. Jag trodde jag var ensam om att köpa bil utan att ha körkort.😃

När jag var 18 köpte jag en blå Datsun 180B. Jag missade uppkörningen och sedan har det aldrig blivit något körkort.

Jag hade träffat min man som hade körkort så bilen kom till användning i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

stinarudh
2016-02-09, 17:01

Ett par skor med hög klack. Klacken var så hög att jag aldrig kunde gå på dem. Jag kan inte gå med klack har aldrig kunnat! Men snygga var dom!😜

Tjeja
2016-02-09, 19:35

Ooh jag har oändligt med onödiga saker jag med. Eller.. rättare sagt, nästan inget av det jag har är egentligen onödigt så till vida att det inte är funktionellt och väldigt användbart… om det bara användes till det det var till för.

Men det "onödigaste" jag har är nog ändå en symaskin jag köpt. Älskade att sy och greja och lånade i många år mammas symaskin. Till sist ville hon ha tillbaka sin och jag fick fint köpa mig en egen.. den har jag däremot aldrig packat upp ens.. har inte sytt ett stygn på maskin sedan mamma tog tillbaka sin…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Alex
2016-02-09, 19:44

Utöver såna där småsaker man lyckas impulsköpa så är det två saker som dyker upp i tankarna. Lite motsatser, då den ena är i ren ekonomisk synvinkel - min första häst. Köptes från Island, så betalde inte bara hästen utan även importen (alldeles innan börsraset när Islands ekonomi kördes i botten, sämsta möjliga timing då det inte var ett dugg billigt heller). Hästen var sen skadad i tre av de fyra åren jag ägde henne… Jag intalar dock mig själv att det var värt det och undviker att tänka på hur mycket pengar som rök under de åren. ;) Det andra var tvärtom, onödigt köp egentligen, men som lönade sig i slutändan. Kom på i tonåren att jag skulle lära mig spela gitarr, kom över en elgitarr med förstärkare och hela kitet vansinnigt billigt, hade den under några år utan att ens göra nåt försök att spela på den (hade dock ett par vänner som testade den vid ett par tillfällen, eller åtminstone stämde den en gång om året). Sålde den sen - för mer än vad jag köpte den för. Så helt onödigt var det kanske inte ändå.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

WolfLady
2016-02-09, 20:19

Kan inte riktigt bestämma mig vad mitt onödigaste köp är - dock vet jag två saker som hamnar högt upp på listan över onödiga köp. Min studentoutfit som kostade runt 4000kr och som jag använde EN gång. Sedan har jag ett par klackskor som är lite för små och alldeles för höga. Gick direkt på 12cm och det var mina första klackskor. De kostade ca 600kr och jag  har aldrig gått i dem utomhus.

Annons:
Vanja
2016-02-09, 21:06

#7 Jag vet! Men den är ju så himla bekväm min gamla hörnsoffa, den är också fruktansvärt ful men hjälp vad skön den är att sitta i :) 
Jag kommer nog att laga den tills det helt enkelt inte går att laga längre. 
Därför var fåtöljerna riktigt onödiga när man tänker efter :(

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Swadika
2016-02-09, 22:54

Oh vad många sådana saker jag har köpt (och även sålt)

Men två grejer jag kommer på  nu är min TV, den var visserligen inte dyr i inköpspris men jag tittar aldrig på den. Kanske 1 gång i månaden, och alla dessa skulle kunna ersättas genom att kolla på datorn men som jag ser på TV:n bara för att det ska kännas lite värt det. Det kostar mig över 2000 varje år.

Min andra grej var en sänghimmel cirka 400:- som jag tyckte var så fin och bara var tvungen att ha. När jag fick hem den så insåg jag att jag kan inte ha mer tyg i min lilla lägenhet, det samlas rätt mycket damm ändå. Den är knappt uppackad men ligger och väntar på att jag någon gång kanske flyttar till större.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 
“Once you cared about a person, it was impossible to be logical about them anymore.”

[Tuulikki]
2016-02-10, 00:40

Jättefint löshår för över 1500kr. Använt max 5 gånger…

Lia
2016-02-10, 10:01

Hm, jag gillar inte saker… Jag är extremt impulsiv - därför impulsköper jag aldrig, så allt jag köper är mycket genomtänkt. Jag måste alltså lägga band på mig själv i runt ett halvår. Har jag fortfarande kvar intresset efter det kan jag köpa det. Annars skulle jag ha på tok för mycket saker och alldeles för lite pengar. Är det småsaker däremot kan jag råka gå loss. Fast då gör det ju inget heller. Så jag tror aldrig jag köpt något onödigt jag ångrat. Eller ja, säkert nåt, men inget jag kommer ihåg och inget viktigt.

jevc
2016-02-10, 23:13

Sitter och väntar på att någon ska säga iFokus insider 😃

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

[Tuulikki]
2016-02-12, 01:36

Alla dessa mobilskal och alla dessa väskor… Har hur många som helst. Älskar de flesta men många av dem används aldrig.

John G
2016-03-01, 22:15

För tjugo år sedan fick jag uppmaningen att köpa en kaffebryggare.
"Det måste man ha när man får gäster." Som mina föräldrar uttryckte sig.
Nu har det dock visat sig att jag genom åren har träffat förvånansvärt många människor som inte dricker kaffe. Vilket gör att kaffebryggren står i en oöppnad originalkartong nere i källaren. Har aldrig använts :-)

Dessutom har jag det tjugo år gamla halvkilospaketet med kaffe i frysen.
Också oöppnat.

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: