Vilken hjärnhalva använder du?
Kör det enkla 30-sekunderstestet nedan och ta reda på det. Själv fick jag resultatet på bilden ovan.... :)
// Staffan
Gjort detta test rätt många gånger och får alltid samma svar: höger hjärnhalva.
Passar bra in på mig

53 vänster/47 höger 😃
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!

Hahaha… Jag fick vänster hjärnhalva. 69/31, vilket förvånade mig, eftersom jag trodde det skulle vara lite mer jämt. Jag vet att jag alltid varit logisk i mitt tänkande men också väldigt kreativ.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
69 på höger
Medarbetare på
Star Wars
Jag använder också höger mest, enligt detta test. :)
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

En typisk "högerman" 72% höger.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Left brain - 72 / 28. Jag är väldigt kreativ så de 28% till höger kanske står för det då :)
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jag tänkte att vissa svar kan bli missvisande. Tex så använder jag höger hand när jag hanterar datorn. Den är lättare att klicka med, när den redan är i bruk, så om jag haft en enter på vänster sida hade jag kanske klickat där. Jag kanske tänker helt fel. Men jag tycker inte test situationen är helt optimal, vilket med all sannolikhet påverkar resultatet.

Båda hjärnhalvorna. Men det var svårt att svara. Kvinnan som snurrade såg jag växla håll gång på gång så jag måste ju till slut välja ett håll. Sen har jag lärt mig att göra saker med båda händerna så det var inte heller riktigt rättvisande.
Figurerna kändes mera som att det inte var något inlärt.
Har man höger hand på musen är det ganska naturligt att man för upp vänster hand till pannan.
>>>Malum domesticum<<<

# 10 Exakt min tankegång. 😃

#9 #10 #11
Det kanske är ett litet IQ-test också… :)
😃
fick 53 och 47
payday 2 is tha thing

Det kan det väl inte ha varit för i så fall hade jag haft 80% på vänster och 76% på höger. Minst! 😉
>>>Malum domesticum<<<

#14 TjockaBerta
Jag förstår precis; i sådana fall är du 56 procent intelligentare än mig men lyckas ändå inte skicka någon av hissarna hela vägen upp… :)
// Staffan

Mitt test var väl relativt jämt men neurologer anser att den här typen av test är falska. Det är helt enkelt en myt. Vi använder båda sidorna av hjärnan hela tiden, de samverkar. Att vi har visa styrkor inom vissa områden är snarare ett resultat av våra gener i kombination med vår omgivning.
http://www.livescience.com/39373-left-brain-right-brain-myth.html
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/nov/16/left-right-brain-distinction-myth
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Testet sa att jag använder båda halvorna lika mycket. Fast i verkliga livet finns det inte som heter höger-eller vänster hjärnad

87% höger 13% vänster haha
Min blogg
• http://minhoffeathos.blogspot.se/ •

50% 50% var det här
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan

Värt att påpeka att hela testet bygger helt på en myt.
Det man svarar på frågorna har inget med vilka delar av hjärnan som används att göra (eller åtminstone har det inget att göra med begreppen som syns på bilden).
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

#20 Det är det nog inte många som tror.😉

#21 Jag håller inte alls med, det är en extremt utspridd myt. En av de mest ihärdiga det finns och det skulle inte förvåna mig om det är fler som tror på det än som vet att det är fel.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

#22 Då kanske det är för att jag använde min vänstra hjärnhalva med 69%, som jag begrep det!😉😃
50% - 50%