Tidernas bästa komedi?
Jag vet inte om det hänger ihop med att jag själv jobbat i många år i webbyråbranschen men jag kan inte komma på någon roligare komedi än Office Space från 1999.
Har du någon favoritkomedi? Posta gärna ett klipp från Youtube - det finns filmklipp där från mer filmer än man tror… :)
"Roligaste komedin" kanske det inte är, men jag gillar inledningsscenen i "The Party", där Peter Sellers gör rollen som en statist som spelar över totalt och havererar scenen.
(För övrigt är det i den filmen där den klassiska birdie numnum-scenen ingår, uttrycket blev närmast bevingat.)

Som slädhundsförare uppskattade jag Snow Dogs med Cuba Gooding Jr. Den som skrev det manuset har faktiskt kollat upp hur smarta huskies faktiskt är och hur de kan tänka ut hyss i flera steg.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jag är lite för brittisk humor oftast :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Bästa parodin någonsin;
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

#4 O ja. Life of brian :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking