Annons:
Etikettallmänt
Läst 4071 ggr
Niklas
2015-04-29, 20:41

Så här blir du Insider

Insider är iFokus bonuspaket för alla medlemmar som är lite extra aktiva.

Om du skriver 50 inlägg eller kommentarer får du 30 dagar Insider. Skriver du 100 får du 60 dagar, och så vidare. Det spelar ingen roll om det tar en dag eller ett år att nå 50. Så fort du når dit får du Insider. Första gången du når 50 får du ett privat meddelande för att uppmärksamma dig på det. 

Bredvid din Avatar uppe till höger på iFokus ser du hur många inlägg du har kvar att skriva innan du får din nästa 30-dagarsperiod med Insider. Klicka på din Avatar så kommer du till din medlemssida. Där står det hur lång tid du har kvar av din Insiderperiod. 

Värdar och Medarbetare har automatiskt Insider så länge de är det. 

Läs mer om fördelarna med Insider här: 

http://www.ifokus.se/about/insider

Vänliga hälsningar, Niklas
Smart hem iFokus hjälper vi dig med det. 🎈

Annons:
lollynonna
2015-04-29, 20:45

Jag gillar det! Jättesmart :)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Jane-Lyzell
2015-04-29, 21:23

Detta var så bra att jag tycker denna blogg borde gå ut som ett massmedelande Niklas - så alla ser det 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Niklas
2015-04-30, 09:24

Det kan vi nog fixa. 🙂

Jane-Lyzell
2015-04-30, 09:30

3 Vad bra - föresten Niklas - nu har jag använt bilden du undrade om ta en titt på min sajt 😈😉

Niklas
2015-04-30, 09:41

😃

MaxFlickan
2015-04-30, 09:53

Bra ide´ :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Jane-Lyzell
2015-05-01, 09:43

5 😉😈

kattöga
2015-05-01, 11:37

Eftersom man kan köpa Insider i Guldmyntsshoppen, hur blir det med räknandet av inlägg då? Om jag har X antal inlägg kvar att göra innan jag når 50 inlägg och köper Insider för Guldmynt, stannar "räknandet" av tills min Insider som jag köpt "går ur tiden", eller räknas mina inlägg iaf?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Banjoman
2015-05-01, 12:37

En liten undran till: hade det inte blivit en snyggare och mjukare övergång från det gamla insidersystemet om ni hade börjat räkna poäng för det nya från den 1 april? Som det nu är måste ju alla som har varit aktiva länge och väl, och därmed haft Insider lika länge och väl, börja om från scratch! Inte att det är någon katastrof, men ändå …

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Niklas
2015-05-01, 13:23

#8: Det är två olika system. Det fortsätter räkna och när du når 50 läggs 30 dagar till på ditt konto. #9: Jag förstår inte hur du menar. Vi tar ju inte bort Insider för någon som har det sen tidigare. Det nya systemet lägger till nya perioder i slutet av det man har sen tidigare.

Taggeman
2015-05-01, 13:27

#9 Håller med. Jag fick köpa med 200 Guldmynt för Insider nu fastän jag har varit aktiv hela April med många inlägg  och skulle haft den med automatik idag.  🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[mansolsson57]
2015-05-01, 13:32

Jag tycker detta nya systemet är jätte bra

kattöga
2015-05-01, 13:40

#10 Tack! 🙂

Jag tycker också att detta nya system är jättebra! Och lite kul.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Banjoman
2015-05-01, 14:42

#10 Jo, det gör ni ju visst det! Jag har haft Insider ett bra tag, inklusive i april. Under april månad gjorde jag sedan nå’nstans mellan 75 och 100 inlägg i egna och andras trådar, och hade därmed under det gamla systemet (minst 60 inlägg på en månad) fått Insider även nu i maj. Det har jag alltså inte fått, utan i stället står det under min Avatar att jag har ”X inlägg kvar till Insider”. Alltså har ni tagit bort det från dem som hade det i kraft av sin aktivitet, i den bemärkelsen att ni nollat deras räkneverk. Som redan sagts är detta givetvis ett tvättäkta i-landsproblem, men jag tycker alltjämt att det hade givit en bättre övergång om ni hade fyllt på folks räkneverk med de inlägg de gjort under april, så att de som skulle fått i maj enligt gamla systemet hade haft det, och inte behövde börja om på noll.

Stallmima
2015-05-01, 18:42

Superuppdatering!    👍

Skorpion76
2015-05-01, 18:46

Yippie, jag har blivit Insider! Tack för et strålande arbete med sajten!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Jane-Lyzell
2015-05-01, 22:18

3. Härligt 🙂

[niklaeri02]
2015-05-02, 13:57

Jag tycker det var en smart funktion :) det ger även mig chansen att få Insider. Men tycker också det var bra förr då man kunde köpa typ Insider för en billig peng, och även reklamfritt. För det går väl inte längre. Mvh, Niklas

Medaljjägaren
2015-05-02, 14:40

Smart

YEY, INSIDER!

Skorpion76
2015-05-03, 10:18

👋 Tack för en riktigt bra sajt!

Annons:
[mansolsson57]
2015-05-03, 17:51

# 18 Tror det går att köpa Insider.

Niklas
2015-05-04, 17:01

#14: Jag förstår hur du menar även om jag inte ser det så. Med det nya systemet skulle dessutom dina 75 till 100 inlägg under en månad räcka till uppemot två månaders Insider, i stället för bara en, som i det gamla systemet. #18: Det går fortfarande att köpa Insider för Guldmynt.

Banjoman
2015-05-04, 17:57

#22 För all tydlighets skull: jag tycker givetvis inte att det här är någon stor sak i det hela; det hoppas jag redan har framgått med tillräcklig tydlighet. Det lätta missnöje åt vilket jag givit luft ovan bottnar primärt i en känsla av att ni så att säga dinglat med en morot (Insider-status) framför nosen på mig och sedan helt sonika ryckt undan den just som jag trodde den var säkrad för ännu en månad.

Ni har givetvis er fulla rätt att ändra sådana här saker som det er lyster, och jag tycker på inget vis att den nya mekanismen är sämre än den gamla – snarare tvärtom. Det är bara övergången jag tycker skötts en smula oskickligt.

Till syvende og sist är det ju så att samtliga former av aktivitetsuppmuntran och -belönande (Insider, Guldmynt, medaljer) här på forumet primärt finns till för er skull: ju mer aktivitet ni kan visa statistik på, desto intressantare blir ni som annonspelare och desto större blir iFokus potential att generera inkomster. Något det givetvis inte är något som helst fel med, men i tangentens riktning ligger det därmed också i ert intresse att undvika att ge era aktiva medlemmar en känsla av att bli strukna mothårs …

Nå: vare därmed som det vill – för min del är diskussionen härmed avslutad, och tröstar jag mitt lilla tigerhjärta med att mina inlägg i denna tråd i alla fall tagit mig tre pinnar närmare återupphöjelse till de parnassens tinnar som heta iFokus Insider 😉

Niklas
2015-05-05, 09:41

🙂

[niklaeri02]
2015-05-05, 16:03

Okej, fick se att det går att köpa "utan reklam" fortfarande :)
Jag får vara lite extra uppmärksam på guldmynten framöver, då ;)

[niklaeri02]
2015-05-05, 16:13

Förresten, var hittar man guldmynten när de dyker upp? Ser inte den "blå bannern" till höger.

Skorpion76
2015-05-05, 18:19

#26 Det är ingen blå banner längre. Det är en vit bakgrund, men jag hade också svårt att se dem i början av samma anledning.

Annons:
[niklaeri02]
2015-05-07, 16:20

Okej, det kanske bara syns när man hittar myntet… :)

[niklaeri02]
2015-05-07, 16:21

Hittade förresten precis ett mynt, så vet var de är nu!

Niklas
2015-06-03, 09:47

Nu har 800 medlemmar iFokus Insider. Så många har det nog aldrig varit tidigare. 🙂

Skorpion76
2015-06-03, 18:49

Jag är Insider till 2016-10-24.

Trin
2015-11-06, 12:01

Super ide :)

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Skorpion76
2015-11-06, 16:14

Jag är Insider till 2022-02-25 och eftersom det har ändrats om tankar systemet på hela tiden. Det är bra på ett sätt och vis, men samtidigt saknar jag att få en insider-popup som gåva.

Upp till toppen
Annons: