iFokus-bloggen iFokus

iFokus-bloggen

Etikettallmänt
Läst 2782 ggr
Staffan
31

Tuppenja!

Nu var det länge sedan vi körde en Tuppenja-tävling...

De första tre som skriver "Tuppenja!" i en kommentar nedan får två biobiljetter och en popcorn/läsk-biljett hos SF… :)

Enkelt som vanligt.
Klara… färdiga… gå! :)

Davbjo
0

Tuppenja!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Namiko
0

Tuppenja!

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
0

Tuppenja!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Outlawly]
0

tuppenja!

lizaohman
0

Tuppenja!

Staffan
1

Grattis Davbjo, Namiko & Mitchika! Skicka mig ett personligt meddelande med er adress så lägger jag biljetterna på lådan.

#4: Close but no cigar - bättre lycka nästa gång! :)

// Staffan

[Outlawly]
0

Rackarns rabarb! 😟

Rita-S
0

ochjag som tyckte jag var tidig ute :D

Men.. tuppenja? Vart kommer det från Staffan? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cireea
1

Alltså JÄKLAR!! 

Jag har suttit i flera månader och verkligen bevakat bloggen för det här .. och så den ENDA dagen då jag sitter ute en extra stund så var jag 5 minuter för sen. 😟

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

ilenna90
0

åh just ja, den här tävlingen har jag också saknat. synd att man var lite sen att se! :(

Davbjo
3

#9: Nu hoppas jag att du lärt dig att aldrig gå ut!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Cireea
2

#11 Det var det dummaste beslut jag någonsin tagit. Så jag stannar inne från och med nu! 😕😃

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Staffan
0

#8: Var kommer uttrycket från? Ingen aning, du måste fråga den som myntade det. Tycker själv att det skulle vara roliga att veta historien bakom… :)

lizaohman
0

Ännu inte lyckats hitta ursprung men så tidigt som på 50-talet fanns det. Vittne uppger att det då hette "Tuppen jag" när man skulle t ex ha sista biten av kakan osv.