God Jul
Den här hösten har varit den längsta jag varit med om och det känns som att vintern inte ens i skrivande stund hävdat sin rätt i stora delar av vårt fina land. Nu kommer i alla fall julhelgen och efter den tänker åtminstone jag betrakta årstiden som vinter - oavsett om det kommer någon snö eller inte.
Faktum är att det kändes som att sommaren var lång också, och våren… 🙂
Den uppmärksamma och reflekterande läsaren som inser att detta inte är möjligt, drar istället kanske slutsatsen att det inte är årstiderna som varit längre än vanligt utan mer tillvaron i stort som dragit ner min egen upplevda fartkänsla.
Hur som helst, tack vare det ovanligt långa året har vi hunnit med mer än vanligt här på iFokus. En helt ny mobilanpassad version av iFokus, ett helt nytt gränssnitt för alla vid datorn, och massor av nya intressesajter. För att inte tala om alla nya samarbeten och nya funktioner.
Men nu är det tid för vila och ikväll beger vi oss ut på landet. Julgranen står redan där med sina röda kulor och håller tummarna för att jag och min lilla grabb Jonathan ska komma och beundra hur fin den är, i sin enkelhet. Ljusstakarna och adventsstjärnorna i fönstren lyser upp stugan dygnet runt i det annars så tunga mörkret. Ja sannerligen, i år är julen alldeles extra varmt välkommen att sänka sitt lugn över oss.
Hoppas att du får en riktigt mysig och fin julhelg.
// Staffan
Önskar er alla en fin jul.🌺
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
God jul till er alla! ✨

God Jul till er alla, från djupa södern och +8ºC.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Och jag önskar också er alla en riktigt God Jul ❤️och ta hand om er själva och varandra! 🤗
Tomtesmiley var ju en bra idé!🥳
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Och julgrans-smiley

Försök inte! Som jag skrev i #0; nu är det dags för vila… :) // Staffan

Hihi! Ja men de kan ju dyka upp nästa år 😃🥳
Kluring om Ryssland

Önskar er alla God Jul och Gott Nytt 2015!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
❤️God Jul iFokuskillarna och alla medlemmarna. Önskar er alla en riktigt fridefull jul. ❤️
God Jul!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
God jul! Fast uppe i Norrland har vi vi typ en decimeter snö sen en vecka tillbaka.
Det samma :)
Här i skåne har vi sju plusgrader och regn.

Plusgrader och barmark i Tallinn med 🙂 väntar på den där vargavintern som alla har pratat om 🌛🥶☀️
Kluring om Ryssland
God Jul och Gott nytt år 🎁

Jag håller inte riktigt med dig, Staffan! Jag tycker att den här hösten har gått rasande fort. Det känns som om den bara försvann och jag undra vart den tog vägen! God jul i alla fall till er alla från mig!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Ha en riktigt bra helg, allihop!

Gott nytt år!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Tackdetsamma!
Gott Nytt År alla andra också!