Annons:
Etikettallmänt
Läst 4285 ggr
Staffan
12/19/14, 1:31 PM

God Jul

Den här hösten har varit den längsta jag varit med om och det känns som att vintern inte ens i skrivande stund hävdat sin rätt i stora delar av vårt fina land. Nu kommer i alla fall julhelgen och efter den tänker åtminstone jag betrakta årstiden som vinter - oavsett om det kommer någon snö eller inte.

Faktum är att det kändes som att sommaren var lång också, och våren… 🙂 

Den uppmärksamma och reflekterande läsaren som inser att detta inte är möjligt, drar istället kanske slutsatsen att det inte är årstiderna som varit längre än vanligt utan mer tillvaron i stort som dragit ner min egen upplevda fartkänsla. 

Hur som helst, tack vare det ovanligt långa året har vi hunnit med mer än vanligt här på iFokus. En helt ny mobilanpassad version av iFokus, ett helt nytt gränssnitt för alla vid datorn, och massor av nya intressesajter. För att inte tala om alla nya samarbeten och nya funktioner.

Men nu är det tid för vila och ikväll beger vi oss ut på landet. Julgranen står redan där med sina röda kulor och håller tummarna för att jag och min lilla grabb Jonathan ska komma och beundra hur fin den är, i sin enkelhet. Ljusstakarna och adventsstjärnorna i fönstren lyser upp stugan dygnet runt i det annars så tunga mörkret. Ja sannerligen, i år är julen alldeles extra varmt välkommen att sänka sitt lugn över oss.

Hoppas att du får en riktigt mysig och fin julhelg.

// Staffan

Annons:
Niklas
12/19/14, 1:32 PM
#1

Jag vill också passa på att önska alla sköna helger framöver. Själv har jag några julklappar kvar att fixa men jag brukar se till att ha gott om tid när jag ger mig ut i julruschen. Då behöver det inte kännas stressigt även om vi är många som konkurrerar om butikernas uppmärksamhet.

Vi är en stor släkt som umgås mycket och jul är kanske vår viktigaste gemensamma högtid. För att ingen ska behöva göra allt har vi valt att ordna julmåltiderna som ett knytkalas där alla skriver upp på en lista vad de vill ta med sig och vilka delar av hushållsarbetet de vill ansvara för. Eftersom vi brukar vara omkring 20 personer blir det ett dignande julbord där alla drar sitt strå till stacken utan anledning till stress.

Säkert ses vi i diskussionerna på sajterna men här vill jag i alla fall önska er allihop en härlig jul, oavsett hur ni väljer att tillbringa den! Det har varit ett roligt år och jag är tacksam över att få jobba med iFokus och er.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Marinas Mix
12/19/14, 1:42 PM
#2

Önskar er alla en fin jul.🌺

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Torahzen]
12/19/14, 1:53 PM
#3

God jul till er  alla! ✨

Farwuq
12/19/14, 2:05 PM
#4

God Jul till er alla, från djupa södern och +8ºC.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cessy
12/19/14, 5:15 PM
#5

God Jul till er som jobbar med iFokus o till alla medlemmar som gör iFokus kul att vara på!😃

*viskar - jag saknar en tomte i smiley-boxen*😇😉

MissInAction
12/19/14, 8:34 PM
#6

Och jag önskar också er alla en riktigt God Jul ❤️och ta hand om er själva och varandra! 🤗
Tomtesmiley var ju en bra idé!🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Torahzen]
12/19/14, 8:46 PM
#7

Och julgrans-smiley

Staffan
12/19/14, 9:00 PM
#8

Försök inte! Som jag skrev i #0; nu är det dags för vila… :) // Staffan

MissInAction
12/19/14, 10:16 PM
#9

Hihi! Ja men de kan ju dyka upp nästa år 😃🥳


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tarotstollan
12/19/14, 10:46 PM
#10

Önskar er alla God Jul och Gott Nytt 2015!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sabina]
12/20/14, 12:26 AM
#11

❤️God Jul iFokuskillarna  och alla medlemmarna. Önskar er alla en riktigt fridefull jul. ❤️

Emo
12/20/14, 8:26 AM
#12

God Jul!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Ellabella347]
12/21/14, 8:08 AM
#13

God jul! Fast uppe i Norrland har vi vi typ en decimeter snö sen en vecka tillbaka.

Annons:
Honestyisdead
12/21/14, 2:07 PM
#14

Det samma :)

Här i skåne har vi sju plusgrader och regn.

MissInAction
12/21/14, 4:39 PM
#15

Plusgrader och barmark i Tallinn med 🙂 väntar på den där vargavintern som alla har pratat om 🌛🥶☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[GIKmio]
12/23/14, 1:10 AM
#16

God Jul och Gott nytt år 🎁

Skorpion76
12/23/14, 5:27 PM
#17

Jag håller inte riktigt med dig, Staffan! Jag tycker att den här hösten har gått rasande fort. Det känns som om den bara försvann och jag undra vart den tog vägen! God jul i alla fall till er alla från mig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

ElLobo
12/24/14, 12:10 PM
#18

Ha en riktigt bra helg, allihop!

Skorpion76
12/31/14, 6:49 PM
#19

Gott nytt år!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Staffan
12/31/14, 7:39 PM
#20

Tackdetsamma!

Gott Nytt År alla andra också!

// Staffan

Annons:
Honestyisdead
12/31/14, 9:27 PM
#21

Gott nytt år :)

[Sabina]
1/1/15, 2:04 PM
#22

God fortsättning på det nya året. 🙂

Upp till toppen
Annons: