Annons:
Etikettallmänt
Läst 2869 ggr
Niklas
11/19/14, 9:38 AM

Ny databasserver till iFokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi försöker alltid se till att inte servrarna ska vara en flaskhals när det gäller prestandan på iFokus. Därför har vi nyligen beställt en ny databasserver.

Jag ska inte tråka ut er med en massa tekniska detaljer. Däremot vill jag nämna för er som är lite insatta att vi kommer att ha så mycket RAM-minne att hela iFokus-databasen ryms där. Och för att det ska gå så snabbt som möjligt när vi väl måste skriva till disk kommer vi att ha solid state-diskar också. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
jagga-ewe
11/19/14, 12:53 PM
#1

Tekniska detaljer kan aldrig vara tråkiga, då är det mottagaren av infon som är tråkig! Eller okunnig. Kom igen nu, heeeeeela specen på godiset!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Farwuq
11/19/14, 1:42 PM
#2

SSD-diskar är tysta och fina. Jag som jobbar med datorservice gillar dem. Det blir så tyst och skönt i verkstaden, som tidigare kunde tendera till att bli en "värkstad".

👍😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

wille_wille
11/19/14, 7:04 PM
#3

Jag vill också veta de "tekniska detaljerna" 😊

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

MichaelE
11/19/14, 10:07 PM
#4

Äntligen, kanske gurun går och lägger sig för en gångs skull :-)

_Fisken
11/21/14, 10:40 AM
#5

Mer information tack.  Finns redundans? Backup?

Niklas
11/21/14, 10:51 AM
#6

Okej, här är lite mer data: ------------------------------------------------------- IBM 3550M4 CPU: Intel E5-2630v2 (6 kärnor! Max 2st CPU:er) Minne: 8x16GB=128GB (4 minneskanaler=man sätter moduler 4 och 4.) HDD: 3st Samsung enligt tidigare. HDD: 2st IBM 300GB Hot-Swap SAS RAID: IBM 5110 utökad med 512MB flashminne och batteri. Ström: 2st strömaggregat ------------------------------------------------------- Det är nog ingen större idé att ni ställer tekniska följdfrågor för sannolikheten att jag ska kunna svara är ändå inte så stor. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Medaljjägaren
11/22/14, 11:34 AM
#7

Jag fattade inget… Fast jag är så oteknisk man kan bli. Jag förstår inte ens hur jag lyckades komma in på ifokus…

YEY, INSIDER!

Farwuq
11/22/14, 1:57 PM
#8

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JohannaEkroth
11/23/14, 10:25 AM
#9

#6 Dregel…. 🤤🥳

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: